کد خبر: ۷۴۴۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸ 15 May 2019
جمع‌آوری چادر اسکان سیل‌زدگانی که مساعده مسکن دریافت کرده‌اند

خرم‌آباد- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: اغلب افراد نیازمندی که در چادرهای امدادی اسکان داشته‌اند مساعده مالی اجاره مسکن دریافت کرده‌اند و باید چادرهای آن‌ها جمع آوری شود.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد مرادپور شامگاه سه شنبه در جلسه قرارگاه سازندگی و بازسازی مناطق سیل زده لرستان در سخنانی با اشاره به اینکه با حضور در مناطق سیل زده شهر پلدختر چادر به چادر چک کردیم و صحبت کردیم با افراد، اظهار داشت: در مجموع ۱۰۴ چادر در دو کمپ پلدختر داریم که ۳۲ نفر آنها مالک ساختمان‌های تخریبی بوده‌اند؛ بقیه یا مستأجر بودند و یا اصلاً سیل زده نبودند.

۱۰۴ چادر در دو کمپ اسکان سیل زدگان پلدختر وجود دارد

وی با بیان اینکه روز قبل به ۱۱ نفر از سیل زدگان حاضر در چادر پول برای اجاره مسکن می‌دهند و این تعداد می‌گویند چادر را جمع می‌کنیم، اما فردا که می آیند می‌بینند ۱۱ نفر جدید جایگزین آن افراد شده است، تصریح کرد: ۴۱۰۰ مسکن در شهرستان پلدختر آسیب دیده‌اند که ۴۰۰ تا احداثی بوده است و ۱۰۰ تا در حریم رودخانه است که باید جابه جا شوند؛ ۳۰۰ مسکن نیز باید درجا ساز شوند و باقی واحدها تعمیری هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با تاکید بر اینکه الان باید ۴۱۰۰ تا ساکن چادر و نیازمند در منطقه باشند اما ۱۰۴ چادر استقرار یافته است و این یعنی افراد به هر نحوی اسکان خود را حل کرده‌اند، افزود: از این ۱۰۴ چادر، ۳۲ نفر مالک هستند و مابقی دیگر مالک نیستند و طبق دستورالعمل بنیاد مسکن تعهد اجاره‌ای نسبت به مستأجر نداریم و فقط نسبت به مالک تعهد داریم.

مرادپور با اشاره به اینکه این ۳۲ نفر نیز ۶ تومان هزینه اولیه اجاره مسکن را گرفته‌اند، ادامه داد: در بازدیدها محرز بود که برخی افراد ساکن در چادرها نه سیل زده هستند و نه خانه‌ای داشته‌اند که تخریب شود؛ فقط مانده بودند آنجا که کمکی بگیرند.

وی با بیان اینکه در شب‌ها چادرها خالی هستند؛ ساعت ۱۲ به بعد هیچکس در چادر نیست و روز که می‌شود می آیند می‌نشینند آنجا تصریح کرد: ۱۸ نفر را از کمپ پایینی جمع کرده بودند که بعداً آمدند در کمپ بالا چادر زدند.

جلوی توزیع خارج از شبکه اقلام گرفته شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با تاکید بر اینکه الان کسی آنجا حقی ندارد که مانده باشد، افزود: از خرم آباد که بیرون می روید یک تعدادی چادر آورده‌اند لب جاده زده‌اند. از نظر ایمنی درست نیست و باید بروند در روستا؛ اگر با این افراد صحبت کنید هیچیک نیازمند نیستند و تنها برای گرفتن کمک چادر زده‌اند.

مرادپور با اشاره به اینکه قرار بود کالاها در هلال احمر جمع شود و سپس توزیع شوند تا افراد به صورت شخصی و با کامیون اقلام به منطقه نروند، اظهار داشت: به نظرم تمام چادرهای مسیر باید جمع شوند. این چادرها دکه هستند که هرکسی آمد کمکی بگیرند.

استاندار لرستان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه فردا با اکیپی از مدیران ذی ربط به منطقه می‌روم و در بین چادرها حضور می یابم، گفت: بر اساس مستندات اگر کسی پول گرفته باید چادر خود را تخلیه کند و در غیراینصورت نیروی انتظامی آنها را جمع می‌کند.

وی با بیان اینکه تیمی تشکیل شود و چادرهای اسکان را یک به یک کنترل کنند؛ هرکسی مالک است و ۶ میلیون مساعده را گرفته است چادر را جمع کنید ببرید، همچنین چادر هرکسی که پرونده‌ای ندارد و حتی پلدختری نیست را نیز جمع کنید، تصریح کرد: عده‌ای که مساعده نگرفته اند در همان محل مساعده پرداخت کنید تا زودتر چادرهای امدادی جمع آوری شوند.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه موضوع اسکان افرادی که مستأجر بوده اند را از طریق مسکن مهر یا مدرسه باید حل کنیم، افزود: از هر نوع توزیع خارج از شبکه هلال احمر جلوگیری شود. در ورودی پلدختر و دیگر جاها کامیون‌ها را نگه دارید و اعلام کنید که اقلام باید به شبکه توزیع هلال احمر برود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار