به همت خیران نیک اندیش، آرزوی دیرینه اهالی و دانش آموزان روستای "زلیوا" دلفان با ساخت یک مدرسه تحقق یافت.
کد خبر: ۷۴۸۶۱۲
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲ 26 May 2019

دانش آموزان روستای زلیوا دریک مدرسه فرسوده و تخریبی با بیش از ۵۰ سال قدمت در سخت‌ترین شرایط ممکن تحصیل می‌کردند که ساخت مدرسه مدرن، ایمن و استاندارد از خواسته‌های دیرینه اهالی و دانش آموزان روستای زلیوا بود.

بدون شک، نام انسان‌های خیر نیک اندیش در تاریخ خواهد ماند انسان‌های از جنس مهربانی که آرزو‌ها را برآورده و شادمانی و لبخند را به مردم و دانش آموزان ارزانی می‌دهند.

شادمانی دانش آموزان و اهالی روستا در روز افتتاح مدرسه غیر قابل توصیف بود و آنان قبل از آئین افتتاح، با همدلی و صمیمیت درتدارک جشنی بزرگ بودند و خودرا برای استقبال از مسئولان محلی و خیر نیک اندیش آماده می‌کردند.

عده‌ای از اهالی با شن ریزی مسیر تردد را مهیا می‌کردند عده‌ای نیز پرچم‌های رنگارنگ بخصوص پرچم مقدس ایران و دست نوشته‌های را با مضمون استقبال از مسئولان محلی، و سپاس از همت خیران نیک اندیش را در دیوار‌های مدرسه جدید نصب می‌کردند.

زهرا که دانش آموز پایه دوم ابتدایی است ،گفت:مدرسه ما خیلی قدیمی بود و نمی‌توانستیم به راحتی در زیر سقف‌های آن درس بخوانیم.

مهدی نیز می‌گوید:درب و دیوار‌های مدرسه وضعیت خوبی نداشت و ترس و دلهره تمام وجودمان را در کلاس درس در بر می‌گرفت.

محمد که در حال نصب دست نوشته تشکر و سپاس اهالی روستا در دیوار مدرسه بود،گفت: ما اهالی روستا از خیر بزرگ که این روز به یاد ماندنی را برای ما رقم زده اند تشکر می‌کنیم و همت والا‌ی خیران را ارج می‌نهیم.

زمین این مدرسه را یکی از اهالی روستا به نام اسفندیار ایراندوست اهدا کرده است که می‌گوید: این مدرسه ۵۲ سال پیش ساخته شده بود و خوشحالیم که با همت یک انسان بزرگ از نعمت مدرسه‌ای جدید و زیبا بهره‌مند شده اند.

به هرروی در میان شادمانی اهالی و دانش آموزان روستا و با حضور مسئولان محلی در آئینی مدرسه جدید روستای زلیوا به بهره برداری رسید و با بهره برداری از این مدرسه لبخند رضایت بر لبان دانش آموزان جاری گشت.

علی تیموری، مدیر آموزش و پرورش دلفان در حاشیه آئین بهره برداری از مدرسه سه کلاسه روستای زلیوا گفت: ناکافی بودن مکان‌های آموزشی یکی از مهمترین مشکلات آموزش و پرورش در این شهرستان است.

 تیموری تاکید کرد: اعتبارات دولتی جوابگو نیست و به همت والا‌ی خیرین بزرگوار چشم دوخته ایم تا در امر مقدس مدرسه سازی در روستا‌های محروم و سخت گذر دلفان به کمک آموزش و پرورش دلفان بشتابند.

وی گفت: در نورآباد ۴۰ مدرسه تخریبی و ۴۴ مدرسه کانگسی وجود دارد و بیش از ۲۰ مدرسه نیز نیازمند مقاوم سازی هستند.

محسن منصوری خیر مدرسه ساز نیز گفت: این مدرسه به پیشنهاد مدیر آموزش و پرورش دلفان و در زمینی با زیربنای ۲۰۰ مترمربع ساخته شده است.

وی افزود:این مدرسه دارای سه کلاس درس و یک اتاق معلم است که دو سوم هزینه آن را یکی از همکاران با توجه به وصیت مادرش بنام مرحومه خانم دکتر همایوندخت یکانی پرداخت شده و مابقی آن توسط همکارانمان در گروه مدرسه سازان باران مهر تامین شده است.

به گفته وی برای ساخت این مدرسه بیش از ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

حجت الاسلام علی اکبر جمیاری ، امام جمعه نورآباد نیز با قدردانی از اقدام ارزشمند خیران مدرسه ساز گفت: این اقدام ارزشمند است و از باقیات و صالحات خیران عزیز خواهد بود.

حجت الاسلام علی اکبر جمیاری افزود:دلفان پنجمین شهرستان محروم کشور است که در زمینه مکان‌های آموزشی مناسب مشکلات زیادی دارد لذا از خیران عزیز دعوت می کنم در امر مقدس ساخت مدرسه در روستا‌های محروم دلفان مشارکت نمایند.

روستای زلیوا در ۲۰ کیلومتری شرق نورآباد مرکز شهرستان دلفان و در بخش خاوه واقع شده است.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار