کد خبر: ۷۵۲۰۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸ 08 June 2019
۵۷۴ واحد تجاری سیلزده لرستان بلاعوض معیشتی دریافت کردند

خرم آباد - رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیلزده لرستان گفت: ۵۷۴ واحد تجاری سیلزده این استان کمک هزینه بلاعوض معیشتی و هفت واحد نیز بلاعوض احداث دریافت کرده اند.

رضا خواجه‌ای روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در مجموع یکهزار و ۸۰۰ واحد تجاری لرستان متحمل خسارات سیل شده‌اند که از این تعداد ۱۷۰ واحد احداثی و مابقی نیازمند تعمیر هستند.

وی اضافه کرد: همچنین با توجه به خسارت ۳۱ هزار واحد مسکونی، تاکنون ۱۴ هزار و ۵۰۰ فقره پرونده در این راستا تکمیل و احراز هویت شده که کار اجرایی آنها با پرداخت تسهیلات در حال انجام است.

وی اظهار داشت: ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات ساخت و ۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض به این واحدها که پروانه‌های لازم را از شهرداری بگیرند پرداخت می‌شود که اکنون این تسهیلات از محل اعتبار واحدهای تعمیری در حال پرداخت است.

تاکنون به هشت هزار و ۳۶۲ واحد کمک‌های بلاعوض به میزان ۳۴۰ میلیارد ریال در لرستان پرداخت شده که سه هزار و ۴۸۶ مورد مربوط به کمک‌های بلاعوض معیشتی، یکهزار و هشت فقره بلاعوض جاری، سه هزار و ۷۳۲ بلاعوض تعمیری و ۱۳۶ مورد مربوط به کمک‌های بلاعوض احداثی بوده است.

همچنین میزان تسهیلات و کمک های بلاعوض واحدهای صنفی به ترتیب ۱۰ تا ۲۰ و ۳ تا۵ میلیون تومان اعلام شده است.

برای واحدهای صنفی احداثی نیز۵ میلیون تومان بلاعوض و ۱۵ تا ۴۵ میلیون تومان تسهیلات با توجه به متراژ مغازه پرداخت می شود.

تسهیلات سرمایه ای برای اجناس و موجودی واحدهای صنفی نیز از ۱۵ تا ۴۵ میلیون تومان است که براورد خسارت برعهده کمیته ای متشکل از فرمانداری، صنعت، معدن تجارت و بنیاد مسکن است.

سیل امسال ۱۰ هزار میلیارد تومان به لرستان خسارت زده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار