کد خبر: ۷۵۲۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹ 08 June 2019

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: 10 درصد جنگل‌های ایران در استان قرار دارند.

نبی‌الله قائدرحمتی اظهار کرد: حدود 43 درصد از استان لرستان را جنگل تشکیل می‌دهد که بالغ بر یک میلیون و 200 هزار هکتار است.

وی با بیان اینکه مراتع با حدود 800 هزار هکتار 31 درصد از سطح استان را دربر گرفته‌‌اند، افزود: تقریباً 10 درصد جنگل‌های ایران و 20 درصد جنگل‌های زاگرس در این استان قرار دارند.

قائدرحمتی خاطرنشان کرد: در این خصوص بیش از 1750 گونه گیاهی در استان شناسایی شده و گونه غالب جنگل‌های لرستان از نوع بلوط ایرانی است.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان بیان کرد: متأسفانه عوامل متعددی مانند بهره‌برداری ناپایدار از منابع پایه و فعالیت‌های انسانی مخرب، تخریب زیستگاه‌ها و جزیره‌ای شدن آنها، شکار غیرمجاز، استفاده از اسلحه‌های مجاز و غیرمجاز در زیستگاه‌های گونه‌ها، بحث بیماری‌ها، چرای دام بیش از ظرفیت منابع و قاچاق گونه‌ها، تنوع زیستی استان را به شدت تهدید می‌کند.

وی تصریح کرد: فقدان طرح آمایش سرزمین، تصمیم‌سازی‌ها نمناسب مدیریت اجرایی و کنترل و نظارت ضعیف، منابع مالی ضعیف برای اداره محیط زیست و منابع طبیعی، هماهنگ نبودن بخش تحقیقات و اجرا و... ازجمله این تهدیدها محسوب می‌شوند.

قائدرحمتی ادامه داد: در راستای حفاظت از تنوع زیستی موجود، نمونه‌های شاخص از طبیعت و زیستگاه‌های استان در قالب یک اثر طبیعی ملی، دو پناهگاه حیات وحش، دو منطقه حفاظت شده، شش منطقه شکار ممنوع و چندین زیستگاه حساس و تالابی حفاظت می‌شوند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار