کد خبر: ۷۵۲۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰ 08 June 2019

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان از نجات جان چهار کوهنورد گمشده در اشترانکوه خبر داد.

صارم رضایی اظهار کرد: در 16 خرداد طی گزارش تلفنی به مرکز کنترل و هماهنگی هلال احمر استان مبنی بر اینکه چهار کوهنورد اهل آذربایجان غربی در پشت قله سن بران گرفتار شدند؛ جمعیت هلال احمر ازنا عملیات امداد و نجات را آغاز کرد.

وی اضافه کرد: طی تماس‎های مکرر با اعضای تیم و پس از حصول اطمینان از وضعیت جسمانی آنها، با توجه به تاریک شدن هوا عملیات به روز بعد موکول شد.

رضایی ادامه داد: این تیم چهار نفره پس از صعود به قله سن بران، آنجا را به مقصد دریاچه گهر ترک می‎کنند که متاسفانه به علت ناآشنا بودن با مسیر در زیر قیف قله سن بران منتهی به آبشار مشرف به دریاچه گهر، بین صخره‎ها و مسیری کاملا صعب‎العبور گیر می‎کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان بیان کرد: تیم امداد و نجات کوهستان ازنا با زدن چندین کارگاه و استفاده از تجهیزات فنی و با کمک تیم مجرب و کارآزموده کادر پرواز توانستند در یک عملیات سخت و نفس‎گیر این چهار کوهنورد را نجات دهند.

وی خاطرنشان کرد: این عملیات نفس‎گیر ۹ ساعت به طول انجامید. همچنین این تیم دو خانم اهل بندرعباس را که دچار ارتفاع زدگی، ضعف و بی حالی و افت شدید فشار خون شده بودند را در مسیر خود دریاچه گهر توسط بالگرد هلال احمر به پایگاه امداد و نجات اباذر ازنا منتقل کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار