طی مراسمی با حضور مدیرکل بنیاد مرکزی، مسئولین استانی، جمعی از جانبازان قطع نخاعی و ۷۰%، دفتر انجمن پیگیری جانبازان نخاعی استان مرکزی افتتاح شد.  
کد خبر: ۷۵۳۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶ 12 June 2019
 
 
 
دفتر انجمن پیگیری جانبازان نخاعی استان مرکزی افتتاح شد

 

تابناک مرکزی- مدیرکل بنیاد مرکزی در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا ، بیان داشت: جانبازان قطع نخاعی در دوران دفاع مقدس حماسه خلق کردند و هم در تحمل سختی‌های ناشی از جانبازی، همچون کوه استوار ماندند و نمونه بارز مقاومت و فداکاری هستند و مایه افتخار کشور محسوب می‌شوند.
مرتضی انصاری فر گفت: جانبازان و خانواده‌های شهدا همیشه در حراست از نظام پای‌کار هستند و همه‌ی ملت نیز قدردان ایثار آن‌ها می‌باشند.
وی گفت:این انجمن از محدود تشکل های ایثارگری است که کاملا پویا و فعال در جامعه نقش آفرینی می کند .
 انصاری فرحمایت از حقوق و شاٌن و کرامت جانبازی را هدف اصلی این انجمن دانست و افزود:گسترش و اشاعه فرهنگ دفاع مقدس و ایثارگری، ارتقاء سطح سلامت جسمی، روحی و روانی جانبازان نخاعی و جلوگیری از افزایش آسیب دیدگان جنگی از اهداف دیگر این انجمن است .
مرتضی انصاری فر گفت:نهادهای مردم‌نهاد در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقش مؤثر و مهمی ایفا می‌کنند.
انصاری فربا قدردانی از تلاش‌های تشکل‌های مردم‌نهاد در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از آمادگی بنیاد بر حضور پررنگ این تشکل‌ها در مساعدت و همفکری برای ارائه خدمات مفیدتر به ایثارگران و جامعه تأکید کرد.
وی از این انجمن  به عنوان بازوان توانمند بنیاد نام برد و تاکید کرد: انجمن جانبازان نخاعی می تواند بنیاد شهید وامورایثارگران ،این نهاد مقدس را در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یاری رساند .
انصاری فر در پایان گفت:انتظار می رود با افتتاح دفتر پیگیری انجمن جانبازان نخاعی کشور در استان مرکزی ،جانبازان نخاعی پر رنگ تر  و فعال تر از گذشته در آئین های ملی و مذهبی حضور داشته و انجمن با نگاه گسترده ،بایست همانگونه که در 8 سال دفاع مقدس نقش بی بدیلی را داشته اند در دفاع از آرمان های حضرت امام خمینی(ره) و منویات مقام معظم رهبری استوار تر از گذشته حرکت کند .
در ادامه سید رضا رفیعی رئیس تشکل‌های شاهد و ایثارگر بنیاد مرکزی و مسئول این دفتر گفت :این انجمن خودجوش می‌تواند بازوی توانمندی برای بنیاد باشد و بنیاد را دررسیدن به اهداف عالیه کمک نماید.
وی از راه‌اندازی سایت و چاپ کتاب و مجله به‌عنوان اولین فعالیت‌های پیش رو در این دفتر ، ذکر کرد و گفت: این دفتر، به‌عنوان اتاق فکر و پایش مشکلات، کاستی‌ها و مطالبات جانبازان و پیش‌بینی و راهکارهایی برای رفع مشکلات درمانی،معیشتی، فرهنگی و... ارائه شود.
گفتنی است این مراسم با حضور مدیرکل  و معاون فرهنگی و آموزشی  و رئیس دفتر تشکل‌های شاهد و ایثارگر بنیاد مرکزی و مشاور استاندار در امور ایثارگران ، شهردار اراک ،اعضای شورای شهر اراک و رئیس پلیس راهور و  جانبازان نخاعی برگزار شد .
همچنین دفتر انجمن پیگیری جانبازان نخاعی استان مرکزی در طبقه همکف صندوق شاهد استان می باشد که به زودی با افتتاح مجتمع توانبخشی ،فرهنگی ورزشی ایثار به آنجا انتقال می یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار