رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی ایلام:
رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی ایلام گفت: تسریع و تکمیل نخستین مرکز فرهنگی، هنری انقلاب اسلامی با عنوان برج هنر اسلامی در این استان نیازمند اختصاص ردیف اعتباری ملی است.
کد خبر: ۷۵۴۸۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۸ 18 June 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ محمد علی قاسمی گفت: عملیات اجرایی ساخت این مجموعه در زمینی به گسترده یک هزار و ۵۵۷ متر مربع سال ۹۶ در شهر ایلام آغاز شد که مرحله نخست ۳۷ میلیارد ریال اعتبار برای آغاز عملیات اجرایی آن اختصاص یافت.

وی با ذکر اینکه از این مبلغ ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارهای استانی و ۱۷ میلیارد ریال نیز از محل اعتبارهای ملی بازآفرینی بافت‌های فرسوده با مشارکت حوزه عمرانی استانداری و اداره کل راه و شهرسازی تأمین شده افزود: فاز نخست این مجموعه شهریورماه امسال به اتمام خواهد رسید.

وی اظهار کرد: توجه به اینکه ایلام از ضعف زیرساخت های فرهنگی، هنری رنج می‌برد و با توجه به خواسته‌های جامعه هنرمندان از استاندار ایلام و به دستور ایشان نسبت به تسریع در پیشرفت فیزیکی و بهره برداری از این طرح امسال نیز از سوی استاندار ایلام بین ۳۰ تا ۶۰ میلیارد ریال برای اجرای عملیات فاز دوم این مجموعه پیش بینی شده است.

قاسمی با اشاره به در پیش بودن سفر رئیس جمهور به این استان گفت: برای تجهیز این مجموعه به بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که امیدواریم در این سفر با رایزنی مسئولان اعتبار آن از محل منابع ملی تأمین شود.

وی ساخت برج هنر اسلامی را به عنوان خواسته جامعه هنری و فرهنگی استان یکی از نیازهای مهم و از مراکز تأثیرگذار در شهر ایلام عنوان کرد و گفت: این مجموعه چند منظوره در هشت طبقه در جنب پارک ملت خیابان ربابه کمالی شهر ایلام احداث تا زمینه دسترسی آسان عموم مردم به خدمات این مرکز فراهم باشد.

به گفته رئیس حوزه هنری ایلام، این مرکز فرهنگی دارای سالن سینما، کتابخانه، نگارخانه برای برپایی نمایشگاه‌ها، سالن اجرای موسیقی، مرکز عرضه، تولید و فروش آثار هنری و سالن اجتماعات با ظرفیت ۵۳۰ نفر برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی، هنری است.
وی گفت: دولت تدبیر و امید نخستین دولتی است که این مرکز فرهنگی، هنری در استان را با تمام ویژگی‌ها در یک مکان مناسب احداث می‌کند که دستاورد مهمی در حوزه زیرساخت‌های فرهنگی برای این استان خواهد بود.

استان ایلام با داشتن ۵۸۵ هزار نفر جمعیت در غرب کشور از استان‌های محروم است که ضعف‌های زیادی در حوزه‌های مختلف زیرساختی از جمله فرهنگ و هنر دارد بطوریکه مرکز استان از وجود سینمای مستقل همچنان بی بهره است./ح

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار