کد خبر: ۷۵۷۰۳۱
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵ 25 June 2019
ظرفیت ذخیره‌سازی غلات در لرستان به یک میلیون تُن ارتقا می‌یابد

خرم‌آباد- سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی لرستان با اشاره به اینکه در حال حاضر ظرفیت ذخیره‌سازی ۸۰۰ هزار تن غلات را در استان داریم، گفت: این میزان تا پایان سال‌جاری به یک میلیون تن می‌رسد.

 حجت بیرانوند شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه خرید تضمینی گندم از کشاورزان لرستانی از ابتدای خرداد ماه شروع شده است، اظهار داشت: تا امروز ۲۵ هزار تن گندم در مناطق جنوبی استان خریداری شده و در مراکز ذخیره است.

وی با بیان اینکه روند خرید گندم رشد خوبی دارد و تا امروز ۳۰ درصد افزایش خرید تضمینی گندم در لرستان داشته‌ایم، تصریح کرد: در بخش دانه‌های روغنی نیز تاکنون ۱۲۴ تن کلزا خریداری شده که در این بخش نیز ‬بیش از ۲۰ درصد افزایش خرید داشته‌ایم.

سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی لرستان با تاکید بر اینکه پیش بینی می‌شود نزدیک به ۴۰۰ هزار تن گندم و ۴ هزار تن دانه روغنی از کشاورزان استان خریداری شود، افزود: پرداخت مطالبات کشاورزان نیز روند خوبی را طی می‌کند و تاکنون پرداختی‌ها نسبت به سال قبل دوبرابر شده است.

بیرانوند در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ۸۰۰ هزار تن ظرفیت ذخیره سازی غلات در استان داریم که تا پایان سال ۹۸ و با بهره برداری از پروژه‌های در دست اجرا این ظرفیت به یک میلیون تن می‌رسد، ادامه داد: در بخش آرد هم از نظر قدمت و کیفیت وضعیت مطلوبی داریم، ‬۱۳ کارخانه آرد با ۸۰۰ هزار تن ظرفیت تولید اسمی در لرستان وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: آرد تولیدی لرستان کیفیت مطلوبی دارد و بخشی از آن هم به خارج از کشور صادر می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار