مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی:
 مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: یکی از رسالت‌های مهم آموزش و پرورش ترویج فرهنگ ایثار و جهاد در نسل امروز است و در این زمینه وضیف خطیری بر عهده دارد.
کد خبر: ۷۵۷۶۲۷
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵ 27 June 2019

رسالت مهم آموزش و پرورش ترویج فرهنگ ایثار و جهاد در نسل امروز است

شهریار فولادوند پیش از ظهر پنجشنبه در اجلاسیه بزرگداشت ۱۲۰۰ شهید دانش آموز و فرهنگی استان مرکزی در اراک، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز و فرهنگی اظهار داشت: شهیدان دانش آموز و فرهنگی در این خطه در تاریخ آموزش و پرورش استان می‌درخشند.
وی ادامه داد: شهدای دانش آموز و فرهنگی فضای مدرسه و کلاس‌ها را به‌عنوان پایگاه استفاده می‌کردند تا آنچه را که در کلاس‌ها است در کارزار واقعی متجلی سازند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: آموزش و پرورش به عنوان متولی امر تربیت رسالت بزرگ تربیتی برعهده دارد و این مساله در عین حال که امر پیچیده‌ای است آموزگاران را موظف کرده انسان‌هایی را تربیت کنند که مومن، صلح جو، ظلم ستیز، جهادگر، شجاع، ایثارگر، مهرورز و جهانی اندیش باشند.

فولادوند اظهار کرد: اداره کل آموزش و پرورش استان در مسیر سخت تربیت، ارایه الگو‌های واقعی عملی را یک فرصت و ضرورتی اجتناب ناپذیر می‌داند. ایثارگری و از خود گذشتگی شهیدان را باید به عنوان نمونه‌های درخشان فرهنگی به فرزندان امروز معرفی و منتقل کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: شهیدان و جانبازان دفاع از کیان کشور و دفاع از هویت دینی و ملی را امری واجب و حیاتی برشمرده و نسبت به آن متعهد بودند. شهیدان ضرورت زمان خود را شناختند و ایثارگری کردند و فرهنگ عاشورایی را به تاسی از امام حسین (ع) به ودیعه نهادند و راه شهادت را با اشتیاق پیمودند.

وی افزود: شهدا به ویژه شهدای دانش آموز در کمترین سن و با نگاهی عاشقانه رهسپار جبهه‌های حق علیه باطل شدند، حال وظیفه ما است که ازخودگذشتگی آن‌ها را ارج نهیم و راه این ایثارگران و والامقامان را ادامه دهیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار