مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان از اجرای طرح نوین کارورزی و بکارگیری فارغ التحصیلان دانشگاهی در واحد‌های اقتصادی استان خبر داد.
کد خبر: ۷۶۲۹۷۸
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۷ 15 July 2019

مدیرکلتعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان از اجرای طرح نوین کارورزی و بکارگیری فارغ التحصیلان دانشگاهی در واحد‌های اقتصادی استان خبر داد.

علی آشتاب با اشاره به اجرای طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اظهار کرد: این طرح مختص به شغل اولی‌ها و افرادی است که در مراکز کاریابی ثبت نام کرده‌اند و حتما نباید سابقه پرداخت بیمه آن‌ها بیش از سه ماه باشد.

وی افزود: هزینه آموزش برای مقطع تحصیلی کارشناسی، ۵۰۰ هزار تومان، ارشد ۶۰۰ و دکتری ۷۰۰ هزار تومان است که این هزینه و حق بیمه را نیز دولت پرداخت می‌کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی لرستان با بیان اینکه دوره کارورزی ۲ سال است، تصریح کرد: دوره مقدماتی طرح کارورزی سه ماه است و اگر پس از گذشت سه ماه جذب بنگاه‌های اقتصادی شوند حق بیمه برای ۲۱ ماه دیگر را نیز دولت پرداخت می‌کند.

آشتاب با اشاره به اینکه ظرف سه ماه اول حدود ۳۰۰ نفر در لرستان در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: تفاوت این دوره با دوره‌های دیگر افزایش زمان کارورزی بوده که از ۶ ماه به دو سال ارتقاء پیدا کرده است.

وی گفت: فارغ‌التحصیلان می‌توانند با مراجعه به سامانه کارورز ایران که مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی است ثبت نام کنند، پس از ثبت اطلاعات کارفرما از بین کارورز‌ها نیروی مورد نیاز خود را انتخاب می‌کند، قرارداد منعقد شده بین کارورز، بنگاه اقتصادی و اداره کار است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی لرستان به مزایای طرح کارورزی اشاره و تصریح کرد: حضور در طرح‌های کارورزی ضعف و خلاء مهارت و سابقه کار فارغ‌التحصیلان را جبران می‌کند، از دیگر مزایای این طرح کاهش قیمت محصول و جبران کمبود نیروی انسانی بنگاه‌ها است.

آشتاب تاکید کرد: از همه فعالان بخش اقتصادی و تشکل‌های اقتصادی از جمله اتاق اصناف، اتاق بازرگانی، نظام مهندسی، انجمن صنفی پیمانکاران تقاضا داریم از این فرصت و مشوق استفاده کنند تا علاوه بر جبران کمبود نیروی انسانی زمینه معرفی و بکارگیری فارغ التحصیلان دانشگاهی نیز فراهم شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار