استاندار کرمانشاه گفت: طرح گرمسیری بزرگترین پروژه نظام اسلامی است و اگر تاریخ بخواهد در رابطه با کارهای عمرانی حکومت قضاوت کند این پروژه‌ی غرورانگیز ملاک خوبی برای این کار است.
کد خبر: ۷۶۵۴۷۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۴ 23 July 2019

به گزارش خبرنگار تابناک ، مهندس بازوند استاندار کرمانشاه غروب سه شنبه ۱ مردادماه در نشست شورای فنی استان که با حضور مهندس سالاری معاون عمرانی استاندارکرمانشاه که با حضور اعضای شورای فنی استان های فارس و کهکیلویه و بویر احمد برگزار شد؛ اظهار داشت:طرح گرمسیری بزرگترین پروژه نظام اسلامی است و اگر تاریخ بخواهد در رابطه با کارهای عمرانی حکومت قضاوت کند این پروژه‌ی غرورانگیز ملاک خوبی برای این کار است.


 وی بیان  کرد : تونل های عظیم انتقال آب این پروژه از شاهکارهای بی نظیر نظام مهندسی در خاورمیانه است.

 بازوند ادامه داد :شورای فنی استان از اختیارات مناسبی برای نظارت بر پروژه ها برخوردار است و باید از این اختیارات برای توقف پروژه های غیراستاندارد بهره بگیرد.


 استاندار کرمانشاه گفت: عدم نظارت بر ساخت و سازهای دولتی مانند مسکن مهرها و بیمارستان ها و پروژه های عمران شهری و روستایی موجب کاهش سرمایه های اجتماعی و بی اعتمادی می شود.


وی بیان کرد:متاسفانه مردم به همان اندازه که برای خرید یک کت و شلوار با جنس مناسب وقت می گذارند برای ایمنی یک خانه ای می سازند؛ وقت اختصاص نمی‌دهند.


بازوند افزود: اگر آیین نامه های مهندسی رعایت می شد خسارت های زلزله به ویژه در مسکن مهرها بسیار کاهش می یافت.


 وی گفت: شبکه های اجتماعی در این زلزله بهتر از مهندس ها، ضعف های سازه ها را به تصویر کشیدند زلزله کرمانشاه نشان داد سازمان هلال احمر برای عملیات امداد و نجات در زلزله های بالای ۷ ریشتر تجهیز نشده است و از نیروی انسانی و امکانات کافی برای چنین بحران هایی برخوردار نیست.



 وی گفت: برای اولین با در تاریخ کشور، استان کرمانشاه اقدام مستندسازی آسیب های زلزله کرده است تا این در اختیار مدیران فعلی و نسل های آینده قرار گیرد.


 مقام ارشد استان  کرمانشاه گفت: بسیاری از ساخت و سازهای غیراستاندارد توسط بخش های غیرتخصصی مانند تعاونی‌ها صورت می‌گیرد. که این سازه‌ها در بحران هایی مانند زلزله جان و مال مردم را در معرض خطر قرار می دهند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار