تست دوپینگ تایمازوف مثبت شد/ طلای المپیک به کمیل قاسمی رسید
یک اتفاق جالب موجب شد که کمیل قاسمی کشتی گیر مازندرانی و سنگین وزن ایرانی پس از خداحافظی از این رشته صاحب مدال المپیک شد . در واقع در صورتی که کمیته بین المللی المپیک رأی نهایی خود را برای جابجایی مدال‌ها صادر کند، شاهد تغییر رنگ مدال کمیل قاسمی از برنز به طلا خواهیم بود.
کد خبر: ۷۶۵۴۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۰ 24 July 2019

به گزارش تابناک مازندران، یک اتفاق جالب موجب شد که کمیل قاسمی کشتی گیر سنگین وزن ایرانی پس از خداحافظی از این رشته صاحب مدال المپیک شد.

بر اساس این گزارش، : یل مازندران در المپیک لندن ابتدا نماینده کشور کانادا را در دو تایم شکست داد، سپس در برابر آرتور تایمازوف قهرمان جهان و المپیک در دو تایم با بدشانسی در کلینچ شکست خورد. سپس در مرحلهٔ بعد اما رپه‌شاژ ماتوهاین از آلمان را در دوتایم شکست داد و در نهایت ترول دلاگنف آمریکایی را در سه تایم مغلوب کرد و به مدال برنز المپیک دست یافت.

طلای المپیک به رستم مازندران رسید
 

اما با مثبت اعلام شدن دوپینگ تایمازوف طلای المپیک به کمیل قاسمی کشتی گیر مازندرانی می رسد .

پس از مثبت شدن تست دوپینگ «آرتور تایمازوف» کشتی گیر روسیه الاصل کشور ازبکستان، کمیته بین المللی المپیک طلای او در المپیک 2012 لندن را خلع خواهد کرد و انتظار می رود «کمیل قاسمی» مرد برنزی ایران در آن دوره به مرد طلایی تغییر نام دهد.

خبرگزاری آسوشیتد پرس با درج این خبر نوشت: کمیته بین المللی المپیک می‌گوید تایمازوف که پیش تر یعنی در سال ۲۰۰۸ مدال طلای خود را به دلیل دوپینگ از دست داده بود، حالا از مدال طلایی که در المپیک ۲۰۱۲ لندن در وزن ۱۲۰ کیلوگرم به دست آورده نیز خلع خواهد شد.

این نهاد گفته است که آزمایش دوپینگ وی به دلیل استفاده از ماده ممنوعه ترینابول مثبت اعلام شده است.

پیش از این مدال نقره داویت مودزماناشویلی گرجستانی نیز در ماه ژانویه به دلیل مثبت شدن تست دوپینگ از وی پس گرفته شد؛ با این تفاسیر تا زمان اعلام شدن تصمیم نهایی کمیته بین المللی المپیک مبنی بر جابجایی مدال‌ها، رقابت‌های آن سال تنها ۲ مدال آور برنزی خواهد داشت.

نکته حائز اهمیت این است که در آن دوره، کمیل قاسمی آزادکار ایران در یک چهارم مقابل تایمازوف شکست خورد و در گروه شانس مجدد موفق به کسب مدال برنز شد.

در واقع در صورتی که کمیته بین المللی المپیک رأی نهایی خود را برای جابجایی مدال‌ها صادر کند، به احتمال زیاد شاهد تغییر رنگ مدال قاسمی از برنز به طلا خواهیم بود.

تایمازوف به عنوان نماینده تیم ملی ازبکستان در فاصله سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۲ در مجموع سه طلا و یک نقره به دست آورد و در ادامه حرفه سیاست را در زادگاهش یعنی روسیه پیگیری کرد.برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار