مدیرکل ثبت احوال لرستان با بیان اینکه بیماری‌های قلبی و عروقی بیشترین علت مرگ و میر در لرستان است گفت: ۷ هزار و ۱۸۵ واقعه ولادت طی ۳ ماهه نخست امسال ثبت شده است.
کد خبر: ۷۶۸۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴ 03 August 2019

مصطفی امانی پور مدیرکل ثبت احوال لرستان اظهار داشت: طی سه‌ماهه نخست امسال هفت هزار و ۱۸۵ واقعه ولادت در استان ثبت‌شده است که از کل ولادت‌های ثبت‌شده سه هزار و ۸۳۸ نفر پسر و سه هزار و ۳۴۷ نفر دختر بوده است که درمجموع به ازای هر ۱۱۵ پسر ۱۰۰ دختر متولدشده است.

وی میانگین سن مادران را ۲۹ سال و میانگین سن پدران را ۳۰ سال دانست و افزود: از تعداد کل ولادت‌های ثبت‌شده تعداد چهار هزار و ۶۳۱ مورد شهری و دو هزار و ۵۵۴ مورد روستایی بوده است.

مدیرکل ثبت‌احوال لرستان بیان کرد: در سه‌ماهه ابتدای سال ۹۸ در هر شبانه‌روز به‌طور متوسط ۷۷ نوزاد در استان متولدشده که در سه‌ماهه اول سال ۹۸ هر ساعت تقریباً سه نوزاد متولدشده است و ۹۸.۶ درصد از ولادت‌های ثبت‌شده استان در مهلت قانونی ۱۵ روزه به ثبت رسیده است؛ طی این مدت ۱۳۰ مورد از ولادت‌های ثبت‌شده مربوط به نوزادان دوقلو و سه مورد سه‌قلو بوده است.

امانی پور بابیان اینکه تعداد دو هزار و ۲۴۸ فوتی طی سه‌ماهه نخست امسال در استان ثبت‌شده است عنوان کرد: از کل فوتی‌های ثبت‌شده در این مدت، هزار و ۳۰۸ نفر مرد و ۹۴۰ نفر زن بوده‌اند و همچنین از این تعداد هزار و ۶۴۹ مورد شهری و ۵۹۹ مورد روستایی بوده است.

وی تصریح کرد: به‌طور متوسط در هر شبانه‌روز ۲۴ مورد فوتی ثبت‌شده است که در هر ساعت تقریباً فوت یک نفر ثبت‌شده است.

مدیرکل ثبت‌احوال لرستان با اشاره به مهم‌ترین عامل مرگ‌ومیر در سه‌ماهه اول سال ۹۸ اظهار داشت: بیماری‌های قلبی و عروقی به تعداد سه هزار و ۱۷۱ مورد، کهولت سن به تعداد هزار و ۱۳۲۹ مورد، سرطان و سایر تومور‌ها به تعداد ۹۷۶ مورد و حوادث غیرعمدی به تعداد ۷۷۰ مورد بیشترین عامل مرگ‌ومیر در افراد بوده است.

وی تعداد ازدواج‌های ثبت‌شده در سه‌ماهه نخست امسال را چهار هزار و ۶۰۴ مورد اعلام کرد و گفت: در سه‌ماهه امسال در هر شبانه‌روز ۵۰ ازدواج به ثبت رسیده است و میانگین سن ازدواج‌های ثبت‌شده بار اول برای مردان ۶/۲۷ سال و برای زنان ۷/۲۲ سال بوده است.

امانی پور اظهار داشت: ۸۷۸ مورد طلاق را در سه‌ماهه نخست سال داشتیم که در هر شبانه‌روز به‌طور متوسط ۹ واقعه طلاق بوده است و میانگین سن طلاق در استان برای مردان ۳۵ سال و برای زنان ۳۰ سال بوده که تعداد ۹۷ مورد یعنی ۱۱ درصد از طلاق‌ها کمتر از یک سال بوده‌اند.

وی افزود: حسین، امیرعلی، سامیار، امیرحسین و علی برای پسران و فاطمه، آوا، زهرا، باران و حلما برای دختران بیشترین نام‌گذاری‌ها طی این مدت بوده است.

انتهای پیام/م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار