مدیرکل بنیاد مسکن استان اصفهان با بیان اینکه کار تعمیرات ۲۸۰۰واحد مسکونی در شهر سیل‌زده پلدختر تمام شده‌است، گفت: ۱۴۵ واحد مسکونی به‌سبب اینکه در حریم رودخانه کشکان قرار دارد، باید جابه‌جا شود.
کد خبر: ۷۶۸۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱ 04 August 2019
پایان بازسازی 2800 واحد مسکونی در شهر پلدختر؛ 145 خانه در حریم«کشکان» جابه‌جا شود

غلام‌حسین خانی اظهار داشت: بنیاد مسکن استان اصفهان به‌عنوان ستاد معین در شهر پلدختر و روستاهای بخش مرکزی انتخاب شد که ما از روز 13فروردین در شهر سیل‌زده پلدختر مستقر شدیم و روزهای اول سیل با کمک مردم، نیروهای جهادی، سپاه و ارتش با 160دستگاه ماشین‌آلات سنگین بنیاد مسکن اصفهان در حدود دو ماه لایروبی منازل مردم و شهر پلدختر که30هکتار بود انجام شد.

وی با اشاره به اینکه همزمان با لایروبی شهر کارشناسان بنیاد مسکن ارزیابی 3 هزار و 200 واحد مسکونی و تجاری را انجام دادند، افزود: هزار و200مستأجری که در منازل مسکونی و تجاری حضور داشتند، هم ارزیابی شده‌است.

مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه کار تعمیرات 2هزار 800واحد مسکونی با تسهیلات بلاعوض و کم‌بهره‌ای که پرداخت شد توسط مردم شروع‌شده‌، عنوان کرد: خوش‌بختانه امروز حدود 85درصد واحدهای تعمیری، تجاری و مسکونی شهر پلدختر تمام شده‌است.

وی بیان کرد: 2هزار و925واحد تجاری و مسکونی تعمیری در شهرپلدختر و روستاها وجود داشت که 2هزار 294واحد تسهیلات خود را دریافت کردند و در حال انجام تعمیرات بوده یا تعمیرات آن‌ها به پایان رسیده‌است.

خانی با اشاره به اینکه در شهر پلدختر نزدیک 400واحد مسکونی که در حاشیه رودخانه کشکان قرار داشت تخریب شده‌بود که حدود 145واحد چون درحریم رودخانه یا در حریم 20متری دیوار ساحلی  قرار داشت باید جابه‌جا می‌شد، گفت: راه‌وشهرسازی و سازمان ملی مسکن زمین خریداری کرده و در اختیار بنیاد مسکن قرار داد که ما هم به‌صورت معوض در اختیار مردم قرار می‌دهیم.

مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه امیدوارم با پروانه ساخت‌هایی که مردم دریافت می‌کنند طی هفته آینده کار ساخت‌وساز تمام واحدها در زمین چهار هکتاری آغاز شود، خاطرنشان کرد: در شهر پلدختر کار احداث140 واحد مسکونی شروع‌شده که کار آواربرداری و تخریب، پروانه ساخت، نظارت و تهیه نقشه برای تمام این واحدهای احداثی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان رایگان انجام شده‌است.

خانی با اشاره به اینکه در 2روستای بخش مرکزی به‌سبب نبود پل مشکلاتی وجود داشت که خوش‌بختانه پل‌ها توسط اداره راه‌وشهرسازی نصب‌شده و بنیاد مسکن بحث بازسازی را در این روستاها به‌طور جدی آغاز کرده‌است، اظهار داشت: برای روستاهای چم‌مهر، بابازید، خرسدر علیا و مورانی نزدیک 18هکتار زمین برای آن‌ها تملک کردیم که آماده‌سازی این زمین‌ها انجام‌شده و کار بازسازی در روستاها هم با کمک مردم ونیروهای بسیجی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن برای بازسازی دیوار ساحلی در 2روستای بابازید و چم‌مهر به کمک وزارت نیرو آمده و مشاور نیز گرفته شده‌است، افزود: آن‌ها طرح دادند که تا یک هفته آینده این طرح‌ها قطعی و پیمانکار مشخص شده که دیوار ساحلی انجام می‌شود ولی بقیه روستاها با وزارت نیروست و ملکف شدند که ساماندهی رودخانه‌ها را در این روستاها در کنار دیوار ساحلی انجام دهند.

مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان عنوان کرد: در ستاد سیل به واحدهای مسکونی که مالک خانه مشخص است تسهیلات می‌دهیم و به خانوارهای فرعی که در روستاها زمین داشته باشند وام‌های بازسازی توسط بنیاد مسکن به مبلغ40میلیون تومان و مصالح ارزان‌قیمت کارخانه توسط بنیاد مسکن اصفهان داده می‌شود.

وی در رابطه با ارائه تسهیلات به واحدهای تجاری بیان کرد: 45 میلیون تومان تسهیلات برای ساخت ‌و تعمیرات واحدهای تجاری در نظر گرفته و پرداخت‌شده ولی برای کسب‌کار و اجناس از 15میلیون تا 45میلیون تومان تسهیلات توسط دولت در نظر گرفته شده که مصوبه دولت است و در اختیار ما نیست.

انتهای پیام/ ز

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار