کد خبر: ۷۷۰۴۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴ 10 August 2019
معاون تربیت بدنی و سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با کمبود سرانه ورزش دانش آموزی در این استان مواجهیم.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سیده فریبا حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد افزود: برای بهبود کمبود سرانه ورزش دانش آموزی در استان از اعتبارات ملی و استانی استفاده می کنیم تا بتوانیم از لحاظ فضا و تجهیزات مدارس را حمایت کنیم .
وی اظهارکرد: در حال حاضر از ظرفیت بیمه معلم استفاده کردیم و یک چمن مصنوعی در مدرسه ابتدایی دخترانه فرهنگیان به بهره برداری رساندیم .
معاون تربیت بدنی و سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با استفاده از فضاهایی که در مدارس بدون استفاده مانده بود و اعتبارات ملی توانستیم سه سالن ورزشی در سه شهرستان بویراحمد، کهگیلویه و گچساران به بهره برداری برسانیم که پیش بینی می شود تا پایان امسال تعداد این سالن ها در دیگر شهرستان های استان به 10 سالن برسد .
حسینی تصریح کرد: امسال اعزام دانش آموزان در رشته های هندبال دختران و پسران، فوتسال، والیبال، تنیس روی میز و دو میدانی در حال اجراست که تاکنون دو اعزام داشتیم که مقامی کسب نکردند و بقیه تیم ها هفته آینده اعزام خواهند شد .
وی ادامه داد: سال گذشته در بخش دانش آموزی دو مقام سوم رشته پرتاب نیزه و در بخش رقابت های علمی و تخصصی معلمان مقام دوم کشوری در رده سنی 50 سال و یک مقام اول در جشنواره روش های برتر تدریس معلمان تربیت بدنی در مقطع ابتدایی را کسب کردیم .
معاون تربیت بدنی و سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: همچنین در سال گذشته اعزام 20 نفر از دانش آموزان را به اردوی تیم ملی داشتیم که هشت نفر عضو تیم ملی شدند .
حسینی بیان کرد: هم اکنون 37 سالن ورزشی در استان بهره برداری شده است . 22 پروژه نیمه تمام با پیشرفت پنج درصد را در استان داریم که از این تعداد سه پروژه امسال افتتاح می شود .
وی تاکید کرد: پیشنهاد ما این است که در سطح مدارسی که فضای مناسب دارند و یا مدارسی که تازه ساخته می شوند کلاس های درس تربیت بدنی سرپوشیده پیش بینی و تجهیز شوند تا دانش آموزان نهایت استفاده را ببرند .
معاون تربیت بدنی و سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: برنامه های ما برای تکمیل سالن های ناتمام تامین اعتبارات ملی و استانی است . سه استخر نیمه تمام با پیشرفت 10 درصد در استان وجود دارد .
حسینی گفت: با سیاست هایی که معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارتخانه داشتند در طول دو سال اخیر اعتبارات جذب کرده و به استان ها تزریق شده که هم اکنون در حال خرید تجهیزات هستیم که در شهریور ماه به صورت کاروانی به شهرستان ها اعزام و در مدارس توزیع خواهیم کرد .
وی اظهارکرد: با توجه به کمبود اعتبارات شروع پروژه های جدید ممنوع شده اما در حال رایزنی هستیم تا در صورتی که بتوانیم اعتبارات جذب کنیم، به مجموعه پوریای ولی یک سری امکانات و مجموعه های دیگر را اضافه کنیم .
معاون تربیت بدنی و سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در بحث توانمند سازی معلم های تربیت بدنی، دوره های آموزشی برای آموزگاران دوره های اول و دوم برگزار کرده و چند دوره آموزش تخصصی برای معلمان تربیت بدنی داشتیم .
حسینی تصریح کرد: در حال حاضر یک کلاس داوری و مربی گری بسکتبال با همکاری هیئت بسکتبال استان در حال برگزاری است . در صدد هستیم کلاس های داوری و مربی گری فوتبال و آمادگی جسمانی را در دهه آخر مرداد یا نیمه اول شهریور ماه برگزار کنیم .
وی بیان کرد: کانون حرکت های اصلاحی در سه شهرستان استان به صورت فعال برقرار است که سعی داریم در بقیه شهرستان ها هم راه اندازی کنیم . 168 کانون ورزشی درون و برون مدرسه ای داریم .
معاون تربیت بدنی و سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در سال گذشته 52هزار و 361 نفر در المپیاد درون مدرسه ای شرکت کردند که امسال پیش بینی می کنیم افزایش یابد .
حسینی عنوان کرد: برنامه های ورزش صبحگاهی مدارس، ورزش کارکنان برای اولین بار که با امضای وزیر به استان ها ابلاغ شده، همایش های کوهپیمایی و کوهنوردی آقایان و خانم ها را اجرا کردیم .
وی اضافه کرد: همچنین پروژه مهر، ایمن سازی فضاهای ورزشی، خط کشی فضا های ورزشی، تامین تجهیزات و نیروهای انسانی ورزشی از جمله برنامه های پیش رو در سطح شهرستان می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار