خرم آباد - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری لرستان گفت: در ۱۵روز ابتدای مردادماه امسال بیش از چهارمیلیون و ۷۰۰هزار مترمکعب آب شرب توسط مشترکین این استان مصرف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد افزایش نشان می دهد.
کد خبر: ۷۷۰۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴ 11 August 2019

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری لرستان گفت: در ۱۵روز ابتدای مردادماه امسال بیش از چهارمیلیون و ۷۰۰هزار مترمکعب آب شرب توسط مشترکین این استان مصرف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد افزایش نشان می دهد.

حمیدرضا کرموند اظهار داشت: همچنین در چهارماهه نخست امسال ۲۸میلیون و ۴۲۱هزارو ۱۷۴ مترمکعب آب شرب توسط ۳۸۰هزار مشترک در لرستان مصرف شده است.

وی میزان مصرف آب شرب در سال گذشته را ۸۴ میلیون مترمکعب عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری لرستان گفت: در چهار ماه نخست سال گذشته ۲۵میلیون و ۳۵۹هزارو ۶۱۷ مترمکعب آب شرب توسط مشترکان مصرف شده است.

وی ادامه داد: انتظار داریم با توجه به بالا رفتن دمای هوا شهروندان نسبت به کاهش مصرف آب اقدام کنند تا با افت فشار مواجه نشویم.

کرموند افزود: اکنون در هیچ منطقه از شهرهای استان افت فشار آب گزارش نشده است اما باتوجه به اوج مصرف ممکن است این اتفاق رخ دهد.

وی گفت: توصیه می‌شود مشترکان در زمان اوج مصرف از استفاده غیر ضروری آب شرب خودداری کرده و از استفاده آب شرب برای مصارف کشاورزی و غیره پرهیز کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان افزود: الگوی مصرف در هر دوره زمانی ۴۵ روزه برای هر خانوار ۲۰ مترمکعب می‌باشد که از مشترکان تقاضا داریم نسبت به تجهیز شیرآلات خود به کاهنده‌های مصرف آب اقدام کنند.

کرموند همچنین به مصرف بیش از حد آب توسط مشترکان برای شست و شوی اتومبیل اشاره کرد و گفت: برای شستن هر خودرو ۶۰۰ لیتر آب شرب مصرف می‌شود که در صورت بسته بندی کردن این میزان در بطری‌های آب معدنی، بیش از هشت میلیون ریال درآمد کسب می‌شود.

وی همچنین از مشترکان درخواست کرد باتوجه به شروع فصل تابستان و گرما، از مصرف بیش از حد آب شرب خودداری کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار