اگر قرار است وزیر یا معاونینش وارد استان شوند بایستی نشست خبری داشته باشند تا حرف مردم را بشنود.
کد خبر: ۷۸۰۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۶ 17 September 2019

به گزارش «تابناک» کرمان، وظیفه و رسالت رسانه این است که بتواند دغدغه‌ها و مطالبات مردم را در اختیار دولت و مسئولان دولتی قرار دهد و در درجه بعدی دستاوردهای مسئولان را هم به اطلاع مردم برساند، چرا بایستی حجم مطالبات مردمی در رسانه‌های استان کمتر از پنج درصد باشد؟.

عدم برگزاری نشست خبری مسئولین پایتخت نشین در کرمان توهین به مردم و رسانه است

رسانه‌ها باید در مطرح کردن مطالبات مردمی پیشگام باشند، که شاهدیم همواره رسانه‌های مکتوب و خبرگزاری‌ها دستاوردها و اقدامات دولت را به صورت اخبار و ریپورتاژ پوشش می‌دهند و در هفته دولت سفرهای مدیران استانی و کشوری از طرف رسانه‌ها منعکس می‌شود، درحالیکه مباحث انتقادی بسیار کم رنگ است.
نقد نویسی حجم کمی در رسانه‌های کرمان دارد و این یک اشکال بزرگ است که به رسانه‌های استان کرمان وارد است، چرا رسانه‌های استان هر فعالیت و انتشار اخباری که داشته‌اند در راستای تقویت دستاوردهای دولت بوده است؟ که همین الطاف مکرر رسانه‌ها به حق مسلم مسؤولان تبدیل شده است.
غافلیم که مسؤولان نوکر مردم هستند که انعکاس خبری مداوم مسئولان و ادامه این روند تبدیل به لطف مکرر در پوشش دادن فقط حرف‌های مدیران به حق مسلم آنها مبدل گشته اگر رسانه‌ها این مسئله را جا بیندازند، وظیفه رسانه که مطالبه‌گری است از بین می‌رود و از سوی مسؤولان وظیفه دارند به عنوان نوکر مردم در پیشگاه آنها پاسخگو باشند و مطالب را شفاف در اختیار آنها قرار بدهد این موضوع برعکس می‌شود و تغییر پیدا می‌کند.
قرار نیست وزیر یا معاونینش که می‌آیند به کرمان و از امکانات دولتی هم بهره می‌برند حتی یک دقیقه هم وقت برای نشست خبری در نظر گرفته نشود.
اگر وزیری قرار است وارد استان شود و نشست خبری برگزار نکند این توهین به «رسانه‌ها» و در درجه بعد به «مردم» است، تعریف نشست خبری با انعکاس خبری متفاوت است لطفاً مسؤولان اینرا مغلطه نکنند، اگر انعکاس خبری توسط خبرنگاران انجام می‌گیرد شما آنها را مدیون خود نکنید که ما شما را دعوت کردیم در واقع مدیران یک باری قرار می‌دهند بر عهده آن رسانه برای انعکاس اخبار اداره مربوطه که مدیران دولت در بسیاری از موارد دارند سوءاستفاده می‌کنند بدین معنا با حداقل امکانات بتوانید دستاوردهای خودشان را انعکاس بدهند البته با پول و هزینه شخصی آن رسانه‌ها!.
جناب آقای استاندار درخواست نشست خبری با وزیر و دیگر مدیران بلند پایه یک خواسته و مطالبه عمومی اصحاب رسانه است، از طرف دیگر رسانه‌ها بایستی آگاه باشند و اجازه ندهند از آنها سوءاستفاده شود و به عنوان یک دوربین عکاسی و یک صفحه مجازی مطرح شوند، اگر ذره‌ای وجدان رسانه‌ای و خبری وجود داشته باشد این توهین‌ها در کرمان ادامه پیدا نمی‌کند مخصوصاً در سفر وزرا نشست خبری برگزار که نمی‌شود نباید رسانه‌ها اخبار دولت را انعکاس بدهند و به سمت بایکوت خبری حرکت کنند.
چرا باید دولتی که ارزشی برای مطالبه مردم و رسانه‌ها قائل نیست و در سفر وزرا یا معاونینشان به استان یک نشست خبری برگزار نمی‌کند اخبارش توسط رسانه‌ها منتشر شود که وظیفه دولت و مدیر مربوطه است وقتی وزیرش به استان سفر می‌کند نشست خبری برگزار کند، نباید این حق را از دست بدهیم و بایستی رسانه‌ها تلاش کنند تا آنرا به دست بیاورند تا جایگاه رسانه‌ها به صورت حداکثری دیده شود.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار