مدیر كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اعلام كرد: بیش از ٣٠ شهر استان فارس برای نامزدی و تكمیل پرونده پنجمین جشنواره پایتخت كتاب ایران اقدام كرده‌اند.
کد خبر: ۷۸۸۵۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۰ 14 October 2019

صابر سهرابی با بیان اینكه دبیرخانه ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار كتاب فارس در شیراز راه اندازی شده است، بیان داشت: به زودی همایش شهرداران شهرهای هدف فارس در حوزه ترویج كتابخوانی به میزبانی شیراز برگزار می شود.

وی بر ضرورت پرداخت بموقع سهم كتابخانه های عمومی توسط شهرداری ها تاكید كرد و افزود: پیشینه فرهنگی و تاریخی، فعالیت های ترویج كتابخوانی و حمایت شهرداران و شوراهای اسلامی شهرها از فعالیت های فرهنگی از ملاك های انتخاب شهرهای دوستدار كتاب و پایتخت كتاب ایران است و از همین رو اهمیتی ویژه دارد.

سهرابی عنوان كرد: دبیرخانه ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار كتاب فارس از همه شهردارانی كه علاقه مند به حضور در این رویداد مهم ملی و فرهنگی باشند استقبال می كند.

وی با اشاره به فعالیت شهر‌های شیراز، اوز و صدرا در سال های گذشته برای كسب مقام پایتختی كتاب ایران، گفت: با همكاری و هماهنگی همه دستگاه ها به ویژه شهرداری‌ها می‌توان گام های درخوری را برای ارتقای شاخص توسعه فرهنگی جامعه برداشت.

برگزاری جشنواره شیرازه كتاب

مدیر كل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس همچنین گفت: دبیرخانه ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار كتاب فارس با همكاری این اداره كل ، شهرداری شیراز، اداره كل كتابخانه های عمومی استان فارس و موسسه آفتاب مهرصبا فارس، برگزاری فستیوال ایده های ترویج كتابخوانی با عنوان «شیرازه كتاب» را مطرح كرده است.

صابر سهرابی گفت: كتابداران، كتابفروشان، موسسات فرهنگی و هنری، موسسات مردم نهاد، نخبگان، دانشجویان، دانش آموزان، آموزگاران، دبیران، استادان دانشگاه، مروجان كتابخوانی و عموم مردم تا 30 مهرماه 1397 فرصت دارند ایده های بكر خود را برای ترویج كتابخوانی به دبیرخانه این ستاد ارسال كنند.

وی با بیان اینكه از طرح های برگزیده جشنواره شیرازه كتاب تقدیر می‌شود افزود: در صورت انتخاب شیراز به عنوان پایتخت كتاب ایران، از اجرای طرح ها توسط ارائه دهنده طرح حمایت مادی و معنوی خواهد شد.

مدیر كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ادامه داد: برنامه‌ها، فعالیت‌ها و اقداماتی كه برای این جشنواره صورت می‌گیرد باید طور ویژه برای پایتخت كتاب طراحی شده باشد همچنین متناسب با نیازهای محلی، آیین‌های بومی و ارزش‌های دینی و ملی تدوین شود.

سهرابی تأثیرگذاری پایدار بر ارتقای فرهنگ كتاب‌خوانی و نیز مشاركت مردم در این طرح‌ها را نیز از دیگر شرایط شركت در این جشنواره دانست و عنوان كرد: پشتیبانی شركت‌های بزرگ تجاری، كارخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی برای تأمین هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری، قابلیت الگوبرداری، فعالیت نوآورانه و كیفی و قابلیت اجرا در سطح كشور، شهر و روستا از دیگر ویژگی‌های این طرح هاست.

وی اعلام كرد: علاقه مندان باید ایده های خود را در قالب فرم فراخوان كه در سایت www.mehresabafars.ir در دسترس است به آدرس چهارراه حافظیه، اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، دبیرخانه ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار كتاب فارس و یا پست الكترونیكیfarsbookpromotion@gmail.com ارسال كنند.

جشنواره انتخاب پایتخت كتاب ایران و نیز شهر‌ها و روستاهای دوستدار كتاب ایران اسفندماه هر سال در تهران برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار