مدیرکل مدیریت بحران لرستان با اشاره به اختصاص هزار و 125 میلیارد تومان تسهیلات به بخش مسکن، گفت: این مبلغ در اختیار استان بوده و تاکنون حدود 800 میلیارد تومان آن پرداخت شده است.
کد خبر: ۷۹۰۴۱۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۴ 21 October 2019
معرفی 30 هزار و 741 واحدمسکونی سیل زده به بانک/ 800 میلیارد تسهیلات پرداخت شد

غلامرضا آقامیرزایی ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی اطلاع‌رسانی لرستان، با اشاره به خسارات سیل به استان، اظهار کرد: مجموع خسارات برآوردشده سیل فروردین ماه به زیرساخت‌های لرستان، 8 هزار میلیارد تومان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: از این میزان خسارت، حدود هزار میلیارد تومان در هیات دولت مصوب و تاکنون 70 درصد آن تخصیص داده شده است، ضمن اینکه در سفر اخیر رئیس سازمان برنامه و بودجه این تخصیص به 100 درصد قطعا تغییر خواهد کرد.

مدیرکل مدیریت بحران لرستان با اشاره به خسارت هزار و 500 میلیارد تومانی سیل به حوزه مسکن استان، افزود: همچنین واحدهای صنفی استان 700 میلیارد تومان خسارت دیدند.

آقامیرزایی بیان داشت: بخش زراعی کشاورزی استان نیز در حادثه سیل حدود 780 میلیارد تومان خسارت دید.

وی با بیان اینکه تاکنون 3 هزار و 200 میلیارد تومان به استان در خصوص جبران خسارات سیل تزریق شده است، گفت: همه این مبلغ اعتبار نبوده، به‌نحوی‌که اوائل سیل 15 میلیارد تومان تن‌خواه به استان داده شد، همچنین تاکنون 941.5 میلیارد تومان اعتبار ملی و استانی در حوزه زیرساخت‌ها تزریق شده است.

مدیرکل مدیریت بحران لرستان با اشاره به اختصاص هزار و 125 میلیارد تومان تسهیلات به بخش مسکن، افزود: این مبلغ در اختیار استان بوده و تاکنون حدود 800 میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

آقامیرزایی اظهار داشت: 330 میلیارد تومان نیز کمک بلاعوض به بخش مسکن اختصاص یافت که تا به امروز 180 میلیارد تومان به خسارت دیدگان پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: بنیاد برکت 80 میلیارد تومان در زمینه خرید بسته‌های لوازم خانگی برای سیل‌زدگان استان هزینه کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران لرستان به اختصاص 270 میلیارد تومان تسهیلات به بخش کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: همچنین 290 میلیارد تومان برای کمک بلاعوض به بخش کشاورزی مصوب شده بود که تاکنون 145 میلیارد تومان به حساب استان واریز شده است.

آقامیرزایی تصریح کرد: 1.5 میلیارد تومان بنیاد برکت برای بازسازی پمپاژهای استان اختصاص داد که به حساب جهادکشاورزی استان واریز شد، ضمن اینکه هزار راس دام با مبلغی حدود 2.5 میلیارد تومان توسط این نهاد خرید و بین دامداران خسارت دیده توزیع شد.

وی ادامه داد: بنیاد برکت همچنین یک میلیارد تومان کمک نقدی به سیل‌زدگان استان کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران لرستان همچنین از اختصاص 350 میلیارد تومان به سد روستاهای خسارت دیده استان خبر داد.

آقامیرزایی اظهار داشت: رقمی بین 50 تا 60 میلیارد تومان برای حل مشکلات روستاهای خسارت دیده از سیل اختصاص خواهد یافت.

وی با بیان اینکه از 8 هزار بسته لوازم خانگی توسط بنیاد برکت تاکنون 7 هزار بسته آن توزیع شده، افزود: مابقی نیز در حال توزیع است.

مدیرکل مدیریت بحران لرستان با اشاره به معرفی 30 هزار و 741 واحدمسکونی سیل زده به بانک، بیان داشت:  تاکنون از 18 هزار واحد تعمیری، عملیات تعمیر 17 هزار و 952 واحد به اتمام رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار