کد خبر: ۷۹۳۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴ 03 November 2019

استاندار لرستان از برگزاری ۴۵ رزمایش طی هفته پدافند غیرعامل در استان خبر داد.

دکتر سید موسی خادمی در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان که به‌صورت ویدئو کنفرانس با وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: طرح جامع پدافند غیرعامل استان اواخر سال ۹۶ با دانشگاه تربیت مدرس و نظارت دانشگاه مالک اشتر انجام شد که چند روز آینده رونمایی می‌شود.

وی تصریح کرد: این طرح مستمر است و با توجه به شرایط و اقتضائات جدید بازنگری می‌شود.

استاندار لرستان به بحث زیرساخت‌ها و مولدهای جایگزین برق اشاره کرد و افزود: همه دستگاه‌های خدمات‌رسان دارای حساسیت بالا مجهز به مولدهای جایگزین برق هستند و ۶۰ درصد دیگر ارگان‌ها نیز مجهز به این دستگاه‌ها شده‌اند.

خادمی ادامه داد: علاوه بر این، طرحی در استان شروع کرده‌ایم که به دستگاه‌ها از محل اعتبارات تملک دارایی‌ها بودجه‌ای در نظر گرفته‌ایم که بتوانند از طریق انرژی خورشیدی بخشی از برق مورد نیاز خود را تأمین کنند تا تعدادی از دستگاه‌ها این کار را انجام داده‌اند.

وی در بحث اقدامات و برگزاری جلسات بیان کرد: در سال جاری ۲۱ جلسه کارگروه و شوراها تشکیل و ۴۷ دوره آموزشی برای مردم و کارگزاران برگزار شده است. همچنین پنج دوره مجازی و ۳۹ رزمایش در حوزه‌های مختلف انجام داده‌ایم.

استاندار لرستان اضافه کرد: در هفته پدافند غیرعامل نیز ۴۵ رزمایش، ۲۲ دوره آموزشی و ۸ همایش برگزار می‌شود.

خادمی بیان کرد: اولین مرکز پایش امنیت سایبری کشور در دانشگاه لرستان ایجاد شد و تست نفوذ رایانه‌ای و اینترنتی در همه دستگاه‌ها انجام گرفت؛ همچنین طرح‌های حفاظتی و امنیتی مراکز با سطح حیاتی بالا اجرا شده است.

وی اظهار کرد: سیل فروردین سال جاری اهمیت پدافند غیرعامل را آشکارتر کرد و شرایط به‌گونه‌ای پیش رفت که تمامی ارتباطات زمینی، هوایی، اینترنتی و مخابراتی قطع شد همچنین زیرساخت‌ها از بین رفت.

خادمی بیان کرد: موضوع سیل الگوی مناسبی است که نیاز به مطالعه جامعی دارد تا مشخص شود در این شرایط چه باید کرد و نتایج این مطالعه را به دیگر نقاط تعمیم داد.

استاندار لرستان ادامه داد: اسکان اضطراری و خانه‌های پیش ساخته از موضوعات مهمی است که باید در شرایط خاص مورد توجه قرار گیرد چراکه ممکن است چادر دیگر جوابگو نباشد.

وی پیشنهاد داد با توجه به طرح جامع پدافند غیرعامل استان که در کوتاه‌ترین زمان و با کیفیت خوبی انجام شده است؛ پیوست پدافند زیستی را با توجه به شرایط کشاورزی استان به‌صورت مشارکت استانی و ملی شروع کنیم.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار