مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: کوره‌های آجرپزی پیرامون شهر قم باید هرچه سریعتر تعیین تکلیف شده و به شهرک‌ها و نواحی صنعتی منتقل شوند.
کد خبر: ۷۹۷۷۸۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۳:۵۴ 17 November 2019

به گزارش تابناک قم، سیدرضا موسوی مشکینی در دیدار با مدیرعامل شرکت گاز استان قم گفت: امروز محیط زیست به عنوان یک مطالبه عمومی مورد توجه قرار گرفته و برای دستیابی به توسعه پایدار و رونق اقتصادی، باید مؤلفه‌ها و شاخص‌های زیست‌محیطی را رعایت کنیم.

وی بر ضرورت استفاده از انرژی پاک به ویژه انرژی های تجدیدپذیر تأکید کرد و گفت: توسعه شبکه گازرسانی می‌تواند در کاهش آلودگی‌های زیست محیطی بسیار مؤثر باشد، البته باید فرهنگ صرفه جویی در مصرف انرژی را در راستای مقابله با گرمایش زمین و کاهش گازهای گلخانه ای در جامعه نهادینه کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به هدررفت انرژی در واحدهای مسکونی، توجه به موضوع محیط زیست شهری را مورد توجه قرار داد و گفت: قانون هوای پاک ظرفیت‌های مناسبی برای کاهش آلاینده های زیست محیطی فراهم آورده است که باید از آنها استفاده کنیم.

وی با اشاره به معضل جدی واحدهای آلاینده پیرامون شهر قم، تصریح کرد: این واحدهای غیرمجاز علاوه بر تخریب زیست محیطی، منظر شهری را نیز بهم ریخته‌اند و باید هرچه سریعتر تعیین تکلیف شده و به نواحی و شهرک های صنعتی منتقل شوند.

موسوی استفاده از ضایعات و پسماندهای کیف و کفش و دمپایی به عنوان سوخت در کوره‎ها آجرپزی را بر اساس ماده 20 قانون هوای پاک کاملا ممنوع دانست و گفت: واحدهای تولید کفش و دمپایی باید بر اساس قانون دفع اصولی ضایعات و پسماندهای خود را مدیریت کرده و از فروش آنها به افراد غیرمجاز خودداری کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، علیرضا نصیری مدیرعامل شرکت گاز استان قم نیز در این دیدار گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات زیست محیطی این شرکت را ارائه کرد و گفت: شرکت گاز همواره خود را ملزم به اجرای قوانین و استانداردهای زیست محیطی دانسته و در این راستا فعالیت های ارزشمندی از جمله تأمین دائمی گاز برای نیروگاه سیکل ترکیبی قم را به انجام رسانده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار