سخنگوی وزارت بهداشت گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی ۱۵۵۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. تاکنون ۱۰۴۶۹۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۵۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به ۶۵۴۱ نفر رسید.
کد خبر: ۸۴۷۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۹ 08 May 2020

کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز جمعه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز -۱۹ اردیبهشت‌ماه- و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۵۵۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۱۰۴۶۹۱ نفر رسید.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویر احمد به نقل از افتاب نیوز ؛ رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۵ بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۵۴۱ نفر رسید. خوشبختانه تاکنون ۸۳۸۳۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند. همچنین ۲۷۱۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. تاکنون ۵۵۸ هزار و ۸۹۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹+جدول

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت بیان کرد: بیماریابی کرونا در کشور روز به روز در حال فعال‌تر شدن است. اگر امروز ۱۵۵۶ مورد جدید مبتلا به ویروس کرونا شناسایی شده، دو سوم آن مربوط به موارد سرپایی و افراد در تماس نزدیک با بیماران بود. موارد شناسایی شده جدید بیشتر از گذشته بوده و حتی افراد بدون علامت نیز امکان شناسایی و تست پیدا کردند.

بعد از اینکه وزارت بهداشت، ارائه آمار بیماران کرونا به تفکیک استان را متوقف کرد، مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی، آمار شیوع کرونا در استان‌های مربوط به خود را اعلام می‌کنند. با این حال، در برخی استان‌ها مثل تهران، خراسان رضوی، مازندران، گلستان، قم، اصفهان، گیلان و البرز آماری اعلام نمی‌شود یا اگر هم اعلام می‌شود به صورت ناقص است. به گفته مقامات وزارت بهداشت، وضعیت برخی از این استان‌ها از نظر شیوع کرونا قرمز است. در برخی استانهای دیگر نیز آمار شفاف و کاملی از بیماران کرونا ارائه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹+جدول

در ادامه آمار رسمی بیماران کرونا در سراسر کشور تا ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ آمده است. منبع این آمار، اظهارات مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها است.

این جدول در حال تکمیل است

  استان مورد جدید فوتی بهبودیافته نعداد کل مبتلایان
1 آذربایجان شرقی        
2 آذربایجان غربی        
3 اردبیل        
4 اصفهان(به‌جزکاشان)        
5 البرز        
6 ایلام ۲۲ ۵۴   ۵۹۸
7 بوشهر ۲۳ ۱۲ ۱۶۷ ۳۴۴
8 تهران        
9 چهارمحال و بختیاری ۸ ۲۸ ۴۰۳ ۴۴۷
10 خراسان جنوبی ۳ ۴۴ ۵۴۴ ۵۹۲
11 خراسان رضوی        
12 خراسان شمالی ‭۳۷‬ ۹۲نفر تا ۱۸ اردیبهشت ۵۳۷ ۱۲۴۰
13 خوزستان ۱۹۲ ۲۷۰ ۳۳۳۱ ۴۱۰۲
14 زنجان ۶ ۱۰۹ ۸۵۵ ‭۱۰۵۰ 
15 سمنان        
16 سیستان‌وبلوچستان        
17 فارس        
18 قزوین        
19 قم        
20 کردستان ۵۲ ۱۲۸ ۹۵۲ ۱۷۶۸
21 کرمان ۴۰ ۵۳ ۳۹۲ ۹۰۸
22 کرمانشاه        
23 کهگیلویه و بویراحمد        
24 گلستان        
25 گیلان        
26 لرستان ۱۲۵ ۱۳۰نفر تا۱۶اردیبهشت ۲۱۶۲ ۲۳۱۹
27 مازندران        
28 مرکزی        
29 هرمزگان        
30 همدان        
31 یزد        

***

شناسایی ۱۹۲ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در خوزستان

امروز ۱۹۲ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در خوزستان شناسایی شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت:از دیروز تا امروز ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۹۲ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در خوزستان شناسایی شد که با احتساب این موارد کل موارد به ۴۱۰۲ نفر افزایش یافت.

دکتر ابول نژادیان گفت:موارد جدید به تفکیک شهرستان در اهواز ۵۱، شوش ۲۸، ماهشهر ۳، خرمشهر ۳، کارون ۸، مسجد سلیمان ۲، دزفول ۴۹، هندیجان ۱، باوی ۲۵، حمیدیه ۲، شوشتر ۹، بهبهان ۲، دست آزادگان ۱، شادگان ۱، اندیمشک ۱، آبادان ۵، و رامهرمز ۱ مورد بوده است. در طول ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه ۸ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در خوزستان جان باختند تا فوت شدگان به ۲۷۰ مورد برسد.

در حال حاضر ۵۰۱ بیمار در بیمارستان‌های استان تحت درمان هستند و خوشبختانه ۳۳۳۱ بیمار با تلاش‌های شبانه روزی کادر درمان پس از بهبودی از مراکز درمانی استان ترخیص شدند.

خیز کرونا در کرمان/۴۰ مبتلا در یک روز

با تایید ابتلای ۴۰ نفر دیگر به کرونا در استان کرمان، آمار مبتلایان از مرز ۹۰۰ نفر گذشت.

سخنگوی ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا در کرمان گفت: با ارسال ۱۹۵ نمونه به آزمایشگاه‌های استان کرمان، آزمایش ۴۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته مثبت شد وتعداد کل موارد مثبت کرونا در استان کرمان تاکنون به ۹۰۸ نفر رسید.

دکتر شفیعی افزود: از مبتلایان جدید به کرونا، ۲۱ مرد و ۱۹ نفر زن هستند که در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان: ۲۱ نفردر حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان: ۲ نفر، در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت: ۱۰ نفر، حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم: ۲ نفر، حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان: ۵ نفر گزارش شده است.

وی مجموع جان باختگان ابتلا به کووید ۱۹ در استان کرمان را از ابتدا تا کنون ۵۳ نفر اعلام کرد.

بگفته سخنگوی ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا در کرمان در ۲۴ ساعت گذشته، ۷ بیمار با علایم کووید ۱۹ از مراکز درمانی ترخیص شدند و بنابراین مجموع بهبود یافتگان این بیماری در استان از ابتدا تاکنون ۳۹۲ نفر است.

اوج گیری مجدد کرونا در بوشهر با تأیید ۲۳ مبتلای جدید

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر از بهبودی قطعی ۱۶۷ بیمار مبتلا به کرونا در استان بوشهر خبر داد و گفت: ۲۳ نفر به لیست مبتلایان ویروس کرونا در بوشهر افزوده شد.

سعید کشمیری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان بوشهر تا روز جمعه ۱۹ اردیبهشت‌ماه ۳۴۴ نفر شامل ۱۹۴ مرد و ۱۵۰ زن است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: از ۲۳ مورد مثبت جدید ۱۴ مورد در بوشهر، ۵ مورد دشتستان، دو مورد جم، یک مورد دیلم و یک مورد دشتی به ثبت رسیده که همه بیماران به‌صورت سرپایی در مراکز بیماریابی شهرستان محل سکونت خود شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی قرار دارند. ۱۴ بیمار جدید شهرستان بوشهر، آقایانی ۴۴، ۴۸، ۴۲، ۴۱، ۳۷، ۴۳، ۵۷، ۲۵، ۲۰، ۳۵ و ۳۹ ساله و خانم‌هایی ۴۷، ۲۷ و ۲۱ ساله که سابقه تماس با بیمار کرونایی داشته‌اند و همه بیماران به‌صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی قرار دارند. پنج بیمار جدید که در شهرستان دشتستان به ثبت رسیده‌اند، خانم‌هایی ۳۸، ۲۷ و ۱۱ ساله و آقایانی ۵۹ و ۲۰ ساله که سابقه تماس با بیمار کرونایی داشته‌اند و همه بیماران به‌صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی قرار دارند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر بیان کرد: بیمار جدید ساکن شهرستان دیلم خانمی ۲۳ ساله و بیمار جدید شهرستان دشتی نیز آقایی ۶ ساله که سابقه تماس با بیمار کرونایی داشته‌اند و هر دو بیمار به‌صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان محل سکونت خود شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی قرار دارند.

کشمیری اضافه کرد: دو بیمار جدید شهرستان جم، آقایی ۳۳ ساله و خانمی ۲۶ ساله که سابقه تماس با بیمار کرونایی داشته و به‌صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی قرار دارند.متأسفانه خانمی ۷۱ ساله ساکن شهرستان دیلم که نمونه آزمایش وی قبلا مثبت شده بود نیز فوت‌شده است.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر خاطرنشان کرد: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان (۳۴۴ نفر) تاکنون ۱۶۷ نفر از آنان بهبودیافته و ۱۵۹ نفر نیز در منزل تحت مراقبت هستند و ۶ نفر دیگر نیز در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان هستند.

وی بابیان اینکه مردم باید از حضور در تجمعات بپرهیزند و فقط برای انجام کارهای ضروری در اجتماعات تردد کنند تصریح کرد: برخی از مردم بدون قصد خرید در بازارها رفت‌وآمد می‌کنند که این موضوع باعث ابتلای افراد زیادی به ویروس کرونا خواهد شد.رعایت نکردن دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی توسط عده‌ای از مردم خطرناک است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بابیان اینکه عدم رعایت فاصله اجتماعی در هر نوع مراسمی موجب شیوع گسترده کرونا خواهد شد اظهار داشت: از عموم مردم تقاضا می‌کنم از برگزاری مراسم‌های دورهمی، جشن تولد و عروسی، ختم، خاک‌سپاری و هرگونه تجمع جداً خودداری کنند.

شناسایی ۳ مورد جدید مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تاکنون از ۳ هزار و ۸۲۳ موردشناسایی ۳ مورد جدید مبتلا به ویروس کرونا در خراسان جنوبی آزمایش انجام شده، ۳ هزار و ۲۳۱ نفر تست شان منفی و ۵۹۲ نفر تست شان مثبت شد.

مهدی زاده افزود:از این تعداد ۵۴۴ بیمار از بیمارستان‌ها ترخیص شدند و ۴ نفر در بیمارستان‌ها بستری اند که حال عمومی یک نفر از این بیماران وخیم است.

وی با اشاره به شناسایی ۳مورد جدید مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته از بین ۱۶۵ آزمایش انجام شده، گفت: یک مورد از این بیماران مربوط به شهرستان بیرجند و دومورد مربوط به شهرستان زیرکوه است.

مهدی زاده با بیان اینکه خوشبختانه در ۲۴ساعت گذشته مورد فوت ناشی از ویروس کرونا در استان نداشتیم، افزود: تعداد فوت شدگان ناشی از ویروس کرونا در خراسان جنوبی همان ۴۴ نفر هستند.

مهدی زاده غربالگری مرحله دوم این بیماری را ۳۶۰ هزار و ۶۳۳ نفر از افراد بالای ۱۵سال عنوان کرد.

شناسایی ۸ مورد جدید کرونا در چهارمحال و بختیاری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: با شناسایی ۸ نفر مثبت قطعی در استان، تا امروز جمعه ۱۹ اردیبهشت، ۴۴۷ بیمار مبتلای قطعی به این ویروس در استان شناسایی و ثبت شده است.

دکتر مجید شیرانی با اشاره به بهبودی کامل و مرخص شدن ۴۰۳ بیمار مبتلا از بیمارستان، افزود: آمار فوتی‌ها بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری کماکان ۲۸ نفر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، تعداد افراد بستری در مراکز درمانی استان را ۲۴ نفر اعلام کرد و گفت: از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون هزار و ۲۷۳ نفر به مراکز درمانی استان مراجعه کرده اند و از دو هزار و ۸۴۵ فرد مشکوک به بیماری کرونا نمونه گیری دریافت شده است.

آمار مبتلایان کووید ۱۹ در خراسان شمالی به ۱۲۴۰ نفر رسید

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام‌شده، تا ظهر ۱۹ اردیبهشت، ۱۲۴۰ نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی سید احمد هاشمی از افزایش مبتلایان کووید ۱۹ در خراسان شمالی به ۱۲۴۰ نفر خبر داد و در توضیح آمار مبتلایان قطعی این بیماری به تفکیک شهرستان‌ها نیز اظهار کرد: در شهرستان‌های بجنورد ۵۸۵ نفر، شیروان ۱۶۴ نفر، فاروج ۸۶ نفر، مانه و سملقان ۱۱۲ نفر، جاجرم ۴۰ نفر، گرمه ۲۸ نفر، راز و جرگلان ۶۴ نفر و اسفراین ۱۶۱ نفر به‌طور قطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده‌اند.️

وی با تقدیر از زحمات کارکنان بهداشتی و درمانی استان خاطرنشان کرد: با کوشش‌های شبانه‌روزی انجام پذیرفته تاکنون ۵۳۷ نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود و از مراکز درمانی در سطح استان مرخص شده‌اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی بابیان اینکه هنوز جامعه درگیر مبارزه با کرونا است، بر پرهیز از تجمعات و ترددهای غیرضروری تأکید کرد و گفت: در صورت رعایت نکردن مسائل بهداشتی، امکان جهش آمار مبتلایان وجود دارد.  اگر بخواهیم به سمت نزولی شدن آمار مبتلایان پیش برویم، رعایت پروتکل‌های وزارت بهداشت، همکاری همه‌جانبه مردم و رعایت فاصله گزاری اجتماعی بخصوص در صنوف ضروری است.

هاشمی افزود: آزمایش ۱۵۹۶ نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش‌شده است و هم‌اکنون ۱۵۸ بیمار مشکوک به ابتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

تعداد کرونایی‌های لرستان به2319 نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تعدا افراد مبتلا به کرونا در این استان از ابتدای شیوع بیماری تاکنون به 2 هزار و 319 نفر رسید.

محمدرضا نیکبخت امروز در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته از ۵۹۰ نمونه ارسالی به آزمایشگاه‌های مرجع استان و اعلام جواب آزمایش‌ها 125 نفر به آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در لرستان اضافه شد. از ابتدای شیوع کرونا تا کنون 11 هزار و 918 نمونه از بیماران مشکوک به "کووید ۱۹" در استان لرستان به آزمایشگاه مرجع ارسال شده که نهایتا پاسخ 2 هزار و 319 مورد مثبت بوده است. تا کنون 2 هزار و 162 بیمار کرونایی در لرستان پس از طی دوره درمان بهبود یافته‌اند.

ثبت ۵۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان/آمار مبتلایان سنندج از مرز ۵۰۰ نفر گذشت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از شناسایی ۵۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان خبر داد.

فرزین رضاعی اظهار کرد: از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون ۵ هزار و ۲۴۷ نمونه آزمایش ابتلا به این بیماری در استان انجام شده است که نتیجه یک هزار و ۷۶۸مورد مثبت، سه هزار و ۲۵۲مورد نیز منفی و ۲۲۷ نفر اعلام نشده است.

وی تعداد مبتلایان به کرونا به تفکیک شهرستان را در سنندج ۵۰۲ نفر، در سقز ۳۸۵ نفر، بانه ۲۱۳ نفر در قروه ۱۳۷ نفردر دیواندره ۱۲۴ نفر، در مریوان ۱۰۷ نفر در بیجار ۱۰۴ نفر، در کامیاران ۸۷ نفر، در دهگلان ۸۵ نفر و در سروآباد ۲۴ نفر عنوان کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اعلام اینکه موردی از فوتی کرونایی در استان اعلام نشده است، آمار کلی فوت‌شدگان بیماری کرونا در استان را ۱۲۸ مورد اعلام کرد.

رضاعی شمار جانباختگان کرونایی به تفکیک شهرستان را از ابتدای شیوع این بیماری تا کنون به تفکیک شهرستان، ۳۴ نفر در سقز،، ۲۴ نفر در سنندج، در قروه و بانه در هر کدام ۱۹ نفر، در کامیاران و بیجار در هر کدام ۹ نفر، ۷ نفر در مریوان، ۵ نفر در دیواندره و ۲ نفر در دهگلان برشمرد.

وی با اشاره به سرعت روند بهبودی بیماران مبتلا به کرونا در استان گفت: از ابتدا تا کنون ۹۵۲ بیمار بهبودیافته یافته‌اند.

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۲۲ مورد مثبت به بیماری کرونا دراستان ایلام گزارش شده است.

دکتر کریمیان افزود: با احتساب موارد جدید، شمار مبتلایان بهافزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام بیماری کوید ۱۹ دراستان به ۵۹۸ نفر افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در ۶ روز گذشته هیچ مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان گزارش نشده است.

مجموع فوت شدگان ناشی از بیماری کرونا تا این لحظه ۵۴ نفر است.

طی چند روز گذشته بیماری کرونا در استان ایلام روند افزایشی داشته است که مسولان استان از این وضعیت ابراز نگرانی کرده اند.

به اعتقاد مسولان دانشگاه علوم پزشکی، بازگشایی بعضی از صنوف ومشاغل، بی توجهی مردم به توصیه‌های بهداشتی وعدم رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی از مهمترین دلایل افزایش بیماری دراستان است.

هزار و ۵۰ مبتلا به کرونا در استان زنجان

از ظهر دیروز تا کنون ۶ نفر به آمار مبتلایان به کرونا ویروس در استان زنجان افزوده شده است.

براساس اعلام دبیرخانه ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونای دانشگاه علوم پزشکی زنجان، از ظهر دیروز تا کنون ۶ نفر به آمار مبتلایان به کرونا ویروس در استان زنجان افزوده شده است.

براین اساس در مجموع تاکنون تست کرونای ۱۰۵۰ نفر در استان براساس یافته‌های آزمایشگاهی مثبت اعلام شده است.

از مجموع بیماران مبتلا به این ویروس در استان تا به امروز ۸۵۵ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده اند. متاسفانه ازآغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۰۹ نفر در استان جان خود را از دست داده اند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
بدون شک شروع فصل گرما در مناطق گرمسیری و روشن شدن کولر ها از دلایل عمده شیوع بیشتر ویروس کرونا درشرایط فعلی در این مناطق است.

ویروس کرونا حداقل ۳ ساعت میتواند در هوا معلق باشد.

اظهار نظرهای خلاف نکات فوق صحیح نیستند

به نکات ایمنی استفاده ازکولرها ، ذکرشده در کامنت گزارش قبلی دقت کنید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
خداکنه کرونا ازبین بره ولی مدارس باز نشه
آخه اینجوری همه دانش آموزان تجدید میارن من ک هیچی بلد نیستم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار