مدیرکل کمیته امداد استان لرستان با اشاره به اینکه ۹هزار و ۸۰۰ نفر تحت حمایت کمیته امداد هستند گفت:بیش از ۲۹ هزار حامی برای فرزندان ایتام و محسنین در لرستان جذب شده است.
کد خبر: ۸۴۷۸۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶ 09 May 2020

جاسم محمدی فارسانی با اشاره به اقدامات کمیته امداد امام خمینی(ره) در راستای توجه به ایتام اظهارداشت:  در راستای توجه به ایتام  برنامه‌ای تحت عنوان اکرام و محسنین در مجموعه کمیته امداد دنبال می‌شود که خوشبختانه براساس اجرای این برنامه عواید خیلی خوبی نصیب بچه‌های  تحت پوشش کمیته امداد شده است. 

وی افزود: بچه‌هایی که پایین‌تر از 18 سال سن دارند و پدرشان فوت کرده  ایتام و محسنین به  بچه‌هایی که پدر دارند ولی  بنا به دلایلی نمی‌تواند نیازها و احتیاجات این بچه‌ها را تامین کند محسنین گفته می‌شود. 

مدیرکل کمیته امداد لرستان عنوان کرد: در استان لرستان در طرح  ایتام و محسنین در مجموع  9هزار و 800 بچه تحت حمایت کمیته امداد هستند که از این تعداد پنج هزار و 800 بچه یتیم و چهار هزار نفر دیگر از فرزندان محسنین هستند. 

وی بیان کرد: بچه‌های محسنین و ایتام هر کدام یک یا چند حامی دارند و هر کدام از این بچه‌ها شماره کارت 16 رقمی  صندوق امداد ولایت یا بانک این بچه‌ها  در اختیار حامی قرارگرفته که پول نقد مستقیم به حساب این بچه‌ها واریز می‌شود و دیگر مثل گذشته در حساب‌های امداد گردش ندارد که با تاخیر به حساب مددجو واریز شود. 

محمدی فارسانی با بیان اینکه در حال حاضر 29 هزار و 351 حامی در استان لرستان داریم  گفت: سال گذشته از  محل طرح اکرام بیش از 25میلیارد و 600 میلیون تومان به صورت نقدی و غیرنقدی به بچه‌های ایتام و محسنین کمک  شده است. 

وی با اشاره به اجرای طرح ملی حامی یابی تصریح کرد: طی چند ماه پایانی سال گذشته با اجرای طرح حامی یابی ملی تعداد 29 هزار و 351 حامی بیش از 11 هزار  حامی براساس اجرای این طرح به جمع حامیان ایتام و محسنین اضافه شده است این در حالی است که حدود پنج هزار حامی دیگر شناسایی و در مرحله تحویل شماره کارت و مددجویان به این حامیان هستیم. 

مدیرکل کمیته امداد لرستان خاطرنشان کرد: در اجرای  برنامه اکرام سال گذشته 122 درصد تحقق برنامه داشتیم و 22 درصد بیشتر از پیش بینی بود که داشتیم، در حال حاضر به طور میانگین سرانه نقد و کالای بچه‌های یتیم حدود 240 هزار تومان و برای بچه‌های محسنین حدود 115هزار تومان است. 

وی اظهار داشت: آنچه انتظار داریم  این است که امسال عنایات  حامیان و خیران به بچه های ایتام و محسنین  بیشتر شود چرا که سرانه دریافتی کمک‌های نقدی و غیر نقدی بچه‌های ایتام و محسنین استان لرستان در مقایسه با استان‌های دیگر پایین است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار