کد خبر: ۸۴۸۸۶۸
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱ 11 May 2020

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان از بازنشستگی ۱۷۸۳ مورد در خواست بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت و زیان‌آور در سال ۹۸ استان خبر داد.

علی آشتاب امروز بیست‌ودوم اردیبهشت در جمع خبرنگاران با اشاره به عملکرد کمیته بررسی مشاغل سخت و زیان‌آور در استان اظهار کرد: همه کارگران مشغول در مشاغل سخت و زیان‌آور با ۲۰ سال سابقه کار متوالی و یا ۲۵ سال سابقه کار متناوب می‌توانند درخواست بازنشستگی داشته باشند تا تقاضای آنها در کمیته‌های تخصصی بدوی و تجدید نظر مرتبط با مشاغل سخت و زیان‌آور مورد بررسی قرار گیرد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان در ادامه افزود: برای رسیدگی به پرونده متقاضیان بازنشستگی بیش از موعد در مشاغل سخت و زیان‌آور سال ۹۸، کمیته بدوی بررسی و احراز مشاغل سخت و زیان‌آور با تشکیل ۳۶ نشست و کمیته تجدید نظر مربوطه با تشکیل ۱۳ نشست نسبت به بررسی و احراز مشاغل سخت و زیان‌آور اقدام کرد.

وی ادامه داد: از ۲۳۴۸  درخواست که در کمیته بدوی و تجدید نظر مطرح شده، ۱۷۸۳ درخواست مورد تایید قرار گرفت و برای اقدام‌های بعدی به سازمان تامین اجتماعی ارسال شد.

این مسئول یادآور شد: بنا بر قانون بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت و زیان‌آور، کارگران بیمه شده این‌گونه مشاغل که بر اثر عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار غیراستاندارد، تنشی بالاتر از ظرفیت طبیعی به آنها وارد شود، می‌توانند تقاضای بازنشستگی دهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان افزود: ایمنی و بهداشت کار کارگاه‌های مختلف توسط بازرسان به صورت دوره‌ای و زمان‌بندی شده مورد بررسی و نظارت قرار می‌گیرد و موارد لازم تذکر داده می‌شود.

وی اظهار کرد: کارفرمایان کارگاه‌های مختلف مکلف و موظف به ایمن‌سازی محیط کار و رعایت آئین‌نامه‌های مرتبط هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار