کد خبر: ۸۵۰۳۸۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۹ 14 May 2020
 
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۱۱۴ هزار و ۵۳۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶ هزار و ۸۵۴ نفر رسید.
 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶ هزار و ۸۵۴ نفر رسید. خوشبختانه تاکنون ۹۰ هزار و ۵۳۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند. همچنین ۲ هزار و ۷۵۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.  تاکنون ۶۴۳ هزار و ۷۷۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹+جدول

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت اضافه کرد: با توجه به بیماریابی گسترده که در کشور انجام می‌شود با وضعیت مشابه روزهای گذشته، به جز استان خوزستان مواجه هستیم. استان خراسان شمالی هم ممکن است در وضعیت هشدار باشد. آنچه امروز در آمارها وجود داشت و اگر این روند ادامه پیدا کند، خراسان شمالی هم ممکن است به وضعیت خوزستان دچار شود. محدودیت‌هایی در خوزستان ایجاد شده و در روزهای آتی نتیجه آن را می‌بینیم. امیدواریم مردم در استان خوزستان، نکات بهداشتی و فاصله گذاری‌ها و محدودیت‌ها را رعایت کنند تا مسیر برای کاهش موارد ابتلای جدید هموارتر شود. امیدواریم استان خراسان شمالی هم هشدارها را جدی بگیرد و در روزهای آتی اخبار بهتری از این استان داشته باشیم.

جهانپور گفت: بیش از چهار پنجم مبتلایان به ویروس کرونا در کشور ما بهبود یافته‌اند که عدد قابل توجهی است. اگر ثبات یا نزول تدریجی در برخی استان‌ها را اعلام می‌کنیم به معنی عادی شدن شرایط نیست. حفظ این شرایط و ارتقای آن به رعایت نکات بهداشت عمومی و فردی و فاصله گذاری‌ها و پروتکل‌ها نیاز دارد.

بعد از اینکه وزارت بهداشت، ارائه آمار بیماران کرونا به تفکیک استان را متوقف کرد، مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی، آمار شیوع کرونا در استان‌های مربوط به خود را اعلام می‌کنند. با این حال، در برخی استان‌ها مثل تهران، خراسان رضوی، مازندران، گلستان، قم، اصفهان، گیلان و البرز آماری اعلام نمی‌شود یا اگر هم اعلام می‌شود به صورت ناقص است. به گفته مقامات وزارت بهداشت، وضعیت برخی از این استان‌ها از نظر شیوع کرونا قرمز است. در برخی استانهای دیگر نیز آمار شفاف و کاملی از بیماران کرونا ارائه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹+جدول

در ادامه آمار رسمی بیماران کرونا در سراسر کشور تا ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ آمده است. منبع این آمار، اظهارات مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها است.

این جدول در حال تکمیل است

  استان مورد جدید فوتی بهبودیافته نعداد کل مبتلایان
1 آذربایجان شرقی        
2 آذربایجان غربی        
3 اردبیل        
4 اصفهان(به‌جزکاشان) ۶۵ ۶۰۰ نفر تا ۸اردیبهشت    
5 البرز        
6 ایلام        
7 بوشهر ۶ ۱۲ ۲۲۳ ۴۰۴
8 تهران        
9 چهارمحال و بختیاری ۹ ۲۸ ۴۳۵ ۴۷۹
10 خراسان جنوبی ۱ ۴۵ ۵۷۱ ۶۱۸
11 خراسان رضوی        
12 خراسان شمالی ‭۶۵‬ ۱۰۳ ۵۸۹ ۱۴۴۴
13 خوزستان ۴۲۴ ۳۲۶ ۴۷۱۲ ‭۵۷۷۱‬
14 زنجان ۷ ۱۱۵ ۸۹۵ ‭۱۰۸۴
15 سمنان        
16 سیستان‌وبلوچستان        
17 فارس ۱۲۰ ۹۸ ۳۸۴۰ ۴۵۴۷
18 قزوین        
19 قم ۳۶      
20 کردستان        
21 کرمان ۳۵ ۶۱ ۴۳۱ ۱۰۸۸
22 کرمانشاه ۹۲ ۸۵   ۲۴۴۱
23 کهگیلویه و بویراحمد        
24 گلستان        
25 گیلان        
26 لرستان ۱۱۰ ۱۴۱ ۲۶۱۵ ۲۷۹۴
27 مازندران        
28 مرکزی        
29 هرمزگان        
30 همدان        
31 یزد        

***

طغیان کرونا در خوزستان؛ شناسایی ۴۲۴ بیمار جدید/ ۳۲۶ فوتی تاکنون

سخنگوی علوم پزشکی اهواز گفت: بنا به دستور استاندار خوزستان و ریاست شورای تامین استان جهت شفاف‌سازی در اطلاع‌رسانی، آمار استان به تفکیک شهرستان‌ها به صورت بیماران بستری و سرپایی ارائه خواهد شد.
خوزستان همچنان در مرحله طغیان بیماری کرونا قرار دارد و در ۲۴ ساعت گذشته ۴۲۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شد.

علی احسان پور، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از شناسایی ۴۲۴ مورد جدید ابتلاء به کرونا ویروس در خوزستان در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: به دستور استاندار خوزستان، به منظور شفاف سازی در اطلاع رسانی، آمار استان به تفکیک شهرستان‌ها و به صورت بیماران بستری و سرپایی ارائه خواهد شد.

وی اظهار کرد: بدین ترتیب آمار ۲۴ ساعت گذشته تفکیکی استان به این صورت است که در حوزه دانشگاه جندی شاپور اهواز ۲۸۷ مورد جدید، ۹۳ مورد بستری و ۱۹۴ مورد سرپایی، در حوزه دانشگاه علوم پزشکی دزفول ۶۴ مورد جدید ،۱۰ مورد بستری و ۵۴ مورد سرپایی، در حوزه دانشکده علوم پزشکی شوشتر ۲۹ مورد جدید، ۱۳ مورد بستری و ۱۶ مورد سرپایی، در حوزه دانشکده علوم پزشکی بهبهان سه مورد که هر سه سرپایی و در حوزه دانشکده علوم پزشکی آبادان ۴۱ مورد جدید، ۱۵ مورد بستری و ۲۶ مورد سرپایی شناسایی شده‌اند.

احسان پور در خصوص آمار مبتلایان جدید به تفکیک شهرستان‌های استان نیز گفت: اهواز: ۲۱۱ مورد، دزفول: ۵۱ مورد، شوشتر: ۲۹ مورد، آبادان: ۲۸ مورد، باوی: ۱۶ مورد، شوش: ۱۱ مورد، کارون: ۱۰ مورد، دشت ازادگان: هشت مورد، ماهشهر: هشت مورد، رامهرمز: هفت مورد، مسجدسلیمان: هفت مورد، شادگان: هفت مورد، خرمشهر: ۶ مورد، بهبهان: پنج مورد، حمیدیه: پنج مورد، باغملک: سه مورد، رامشیر: سه مورد، گتوند: سه مورد، هویزه: دو مورد، اندیمشک: دو مورد و امیدیه یک مورد ابتلای جدید در ۲۴ ساعت گذشته داشته اند.

وی بیان کرد: بیماران سرپایی که به دنبال غربالگری در مراکز جامع سلامت شناسایی شده و نیاز به بستری نداشته‌اند، در قرنطینه خانگی به سر برده و تحت پایش مداوم مراکز بهداشتی قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار کرد: همچنین هر سه آزمایشگاه تشخیص کرونا با حداکثر ظرفیت و با تلاش‌های شبانه روزی همکاران معاونت آموزش، بهداشت و درمان دانشگاه در حال به روز رسانی روند پاسخدهی به حجم بالای نمونه‌های دریافتی هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: متأسفانه از ابتدای شیوع اپیدمی در خوزستان تاکنون ۳۲۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند. در حال حاضر ۷۳۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان تحت مراقبت هستند و چهار هزار و ۷۱۲ بیمار نیز پس از بهبودی از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

روند صعودی شیوع کرونا در لرستان/ ۱۱۰ نفر دیگر به تعداد مبتلایان اضافه شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: با مثبت اعلام شدن آزمایش کرونای ۱۱۰ بیمار لرستانی در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد کل مبتلایان به کرونا از آغاز شیوع این ویروس تا کنون به ۲ هزار و ۷۹۴ نفر رسیده است.

محمدرضا نیکبخت امروز در گفتگو با رسانه‌ها اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۴۷۲ نمونه مشکوک به کرونا به آزمایشگاه‌های مرجع استان ارسال شد که پاسخ آزمایش ۱۱۰ نفر به این بیماری مثبت اعلام شد.  بر این اساس با اضافه شدن ۱۱۰ بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد کل مبتلایان به کرونا از آغاز شیوع این ویروس به ۲ هزار و ۷۹۴ نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته یک لرستانی بر اثر کرونا فوت شده است، عنوان کرد: تا کنون ۲ هزار و ۶۱۵ بیمار کرونایی در استان پس از طی دوره درمان بهبودی کامل خود را به دست آورده‌اند.

شناسایی ۶۵ بیمار جدید با علائم کرونا در استان اصفهان

تعداد بیماران بستری مبتلا به کووید ۱۹ در استان اصفهان به ۳۸۴ نفر رسیده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۶۵ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان (به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل) بستری شدند.

آرش نجیمی با بیان اینکه در این مدت ۴۵ بیمارکرونایی با بهبود وضعیت جسمانی از مراکز درمانی ترخیص شدند افزود: این روز‌ها آمار فوتی‌های مشکوک به کرونا نیز در استان به کمتر از ۱۰ تن رسیده است.

وی تعداد بستری شدگان بیماران کرونایی در مراکز درمانی این استان را ۳۸۴ نفر دانست و ادامه داد: اکنون ۱۰۷ فرد مبتلا به کرونا با وضعیت شدید بیماری در بخش‌های آی سی یو مراکز درمانی این استان تحت درمان هستند.

وی بر رعایت بهداشت فردی، شستشوی مرتب دست ها، در خانه ماندن، اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی برای پیشگیری از این بیماری نفس گیر تاکید کرد.

تایید ابتلای ۶ نفر به کرونا در استان بوشهر

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر از بهبودی قطعی ۲۲۳ بیمار مبتلا به کرونا در استان بوشهر خبر داد و گفت: ۶ نفر به فهرست مبتلایان ویروس کرونا در بوشهر افزوده شد.

دکتر سعید کشمیری افزود: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان بوشهر تا امروز ۴۰۴ نفر است که از این تعداد ۲۳۵ مرد و ۱۶۹ زن هستند. از ۶ مورد مثبت جدید، ۵ مورد در شهرستان دشتستان و یک مورد در شهرستان گناوه شناسایی‌شده‌اند. از پنج بیمار جدید شهرستان دشتستان، سه آقای ۲۴، ۵۴ و ۳۴ ساله و دو خانم ۲۱ و ۲۸ هستند که به صورت سرپایی در بیمارستان و مرکز بیماریابی شناسایی‌شده، و بیمار گناوه‌ای آقایی ۸۱ بوده که همگی پس از گذراندن دوره درمان ترخیص و در مراقبت خانگی قرار دارند.

وی گفت: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان تاکنون ۲۲۳ نفر از آنان بهبودیافته و ۱۶۰ نفر نیز در منزل تحت مراقبت هستند و نه نفر دیگر نیز در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تأکید بر لزوم رعایت اصول بهداشتی در شب‌های قدر اضافه کرد: انتظار می‌رود عموم مردم و هیئت‌امنای اماکن مذهبی و مساجد با جدیت همچون گذشته نسبت به رعایت این دستورالعمل‌ها مدافعان سلامت را همراهی کنند. دورهمی‌ها، رفت‌وآمد‌های خانوادگی و رعایت نکردن نکات بهداشتی منجر به تشکیل خوشه‌های محلی بیماری کرونا می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بابیان اینکه عدم رعایت فاصله اجتماعی در هر نوع مراسمی موجب شیوع گسترده کرونا خواهد شد اظهار داشت: از عموم مردم تقاضا می‌کنم از برگزاری مراسم‌های دورهمی، جشن تولد و عروسی، ختم، خاک‌سپاری و هرگونه تجمع جداً خودداری کنند.

افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در فارس/ شناسایی ۱۲۰ مورد جدید

با شناسایی ۱۲۰ مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس مجموع مبتلایان در فارس به چهار هزار و ۵۴۷ نفر رسید.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیرازگفت: از هزار و ۵۳۶ مورد نمونه ارسالی به آزمایشگاه‌های تشخیص مولکولی کروناویروس از روز گذشته تاکنون، ۱۲۰ مورد مثبت گزارش شده است که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به چهار هزار و ۵۴۷ نفر رسیده است.

عبدالرسول همتی اظهارداشت: از ۱۲۰ مورد جدید در استان، ۸۱ مورد مربوط به شیراز؛ ۲ مورد مربوط به کوهچنار و مرودشت، کوار، داراب، قیروکارزین، زرین دشت و ممسنی هر کدام یک مورد را شامل می‌شود و مابقی موارد مربوط به دیگر دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی استان است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی بر اثر ابتلا به کروناویروس در استان گزارش نشده است، افزود: تاکنون ۹۸ نفر در استان به دلیل ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست داده اند.

معاون بهداشت دانشگاه ادامه داد: تاکنون سه هزار و ۸۴۰ نفر از مبتلایان بستری شده در بیمارستان و ایزوله خانگی، بهبود یافته و سلامتی خود را به دست آورده اند.

همتی توصیه کرد: ویروس در جامعه در کمین است و هرگونه غفلت و بی توجهی به این امر مهم، وضعیت استان را به روز‌های نخست شیوع ویروس بر می‌گرداند.شهروندان لازم است اصولی مانند در خانه ماندن، رعایت بهداشت فردی و پرهیز از تجمعات و تردد‌های غیرضروری، استفاده از ماسک و رعایت فاصله امن در روابط اجتماعی را جدی بگیرند.

خیز آمار کرونا در خراسان شمالی/ شمار مبتلایان به ۱۴۴۴‌ نفر رسید

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام شده، تا ظهر ۲۵ اردیبهشت، ۱۴۴۴ نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی سیداحمد هاشمی درباره آمار مبتلایان به کرونا در استان اظهار داشت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام شده، تا ظهر ۲۵ اردیبهشت، ۱۴۴۴ نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد آمار فوتی‌ها نیز به ۱۰۳ نفر افزایش یافت.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در توضیح آمار مبتلایان قطعی این بیماری به تفکیک شهرستان‌ها نیز اظهار داشت: در شهرستان‌های بجنورد ۶۷۸ نفر، شیروان ۱۸۶ نفر، فاروج ۹۸ نفر، مانه و سملقان ۱۴۴ نفر، جاجرم ۴۵ نفر، گرمه ۳۳ نفر، راز و جرگلان ۸۸ نفر و اسفراین ۱۷۲ نفر به طور قطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده‌اند. ️

وی با تقدیر از زحمات کارکنان بهداشتی و درمانی استان خاطرنشان کرد: با کوشش‌های شبانه روزی انجام پذیرفته تاکنون ۵۸۹ نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود و از مراکز درمانی در سطح استان مرخص شده‌اند.  آزمایش ۱۸۹۹ نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش شده است و هم اکنون ۱۵۱ بیمار مشکوک به ابتلاء به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

شناسایی ۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از شناسایی ۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

دکتر مجید شیرانی ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار جدید بیماری کرونا در استان چهارمحال و بختیاری در بیست و چهارمین روز از اردیبهشت ماه سال ۹۹ عنوان کرد: از شروع خطر اپیدمی تاکنون یک هزار و ۳۵۲ بیمار با علائم بالینی مشکوک به کرونا به مراکز درمانی استان مراجعه داشته‌اند. تعداد بهبودیافتگان ترخیص شده از بیمارستان یا درمان در منزل ۴۳۵ نفر بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار کرد: تعداد افراد بستری فعلی در مراکز درمانی ۲۸ نفر هستند. با مثبت اعلام شدن آزمایشات ۹ بیمار مشکوک طی ۲۴ ساعت گذشته، کل موارد مبتلا از آغاز بیماری که نتایج آزمایش آن‌ها مثبت اعلام شده ۴۷۹ نفر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد عنوان کرد: خوشبختانه طی ۲۴ ساعت گذشته مورد جدید، فوتی ناشی از ابتلاء به بیماری نوپدید کووید ۱۹، گزارش نشده و مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلاء به این بیماری در استان کماکان ۲۸ نفر است.

30 بیمار بدحال کرونایی در قم بستری هستند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در حال حاضر ۱۲۵ نفر مشکوک به کرونا در قم بستری بوده که ۳۰ نفر آنها بدحال هستند.

30 بیمار بدحال کرونایی در قم بستری هستند

محمدرضا قدیر در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته و منتهی به بیست و پنجم اردیبهشت ماه، ۳۶ نفر در مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا و یا مشکلات حاد تنفسی پذیرش شدند اظهار کرد: ۲۱ نفر از این تعداد در بخش های بیمارستان ها بستری و مابقی پس از معاینه و بررسی در بخش اورژانس مراکز با دستورات دارویی و بهداشتی مرخص شده اند. در شبانه روز گذشته، ۳۳ نفر از کل بیماران بستری در بخش ها پس از بهبودی توسط پزشکان معالج از بیمارستان ترخیص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲۵ نفر مشکوک به کرونا در قم بستری بوده که ۳۰ نفر آنها بدحال هستند گفت: با عنایت به در پیش بودن لیالی قدر، از همشهریان گرامی تقاضامندیم تا با رعایت فاصله گذاری فیزیکی و مسائل بهداشتی، از فیوضات این شب های عزیز در مساجد بهره‌مند شوند.

۳۵ مورد جدید ابتلا به کرونا در کرمان شناسایی شد

مهدی شفیعی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بعدازظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با ارسال ۲۹۶ نمونه به آزمایشگاه‌های استان کرمان تست ۳۵ نفر شامل (۱۱ مورد بیمار بستری، ۵ مورد بیمار سرپایی، یک مورد پرسنل، ۱۸ مورد اطرافیان بیماران غربالگری شده) در ۲۴ ساعت گذشته مثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد ۱۸ نفر زن و ۱۷ نفر مرد هستند، افزود: از حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان ابتلای ۱۶ نفر، حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ۱۴ نفر، حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم سه نفر و حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان ابتلای دو نفر مثبت گزارش شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه تعداد کل موارد مثبت کرونا در استان کرمان تاکنون هزار و ۸۸ نفر است، افزود: متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته دو نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان به دلیل ابتلاء به بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند. مجموع جان باختگان ابتلاء به کووید ۱۹ از ابتدا تا کنون در استان کرمان ۶۱ نفر است. طی ۲۴ ساعت گذشته، پنج بیمار با علائم کووید ۱۹ از مراکز درمانی ترخیص شدند بنابراین مجموع بهبود یافته‌های این بیماری در استان از ابتدا تاکنون ۴۳۱ نفر است.

افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در خراسان جنوبی به ۶۱۸ نفر

آمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در خراسان جنوبی با شناسایی یک مورد جدید به ۶۱۸ نفر رسید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تاکنون از ۴ هزار و ۳۰۱ مورد افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در خراسان جنوبی به ۶۱۸ نفرآزمایشانجام شده، ۳ هزار و ۶۸۳ نفر تست‌شان منفی و ۶۱۸ نفر تست شان مثبت شد.

مهدی زاده افزود: از این تعداد ۵۷۱ بیمار از بیمارستان‌ها ترخیص شدند و ۲ نفر در بیمارستان‌ها بستری اند که حال عمومی یک نفر از این بیماران وخیم است.

وی با اشاره به شناسایی یک مورد جدید مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته از بین ۹۲ آزمایش انجام شده، گفت: یک مورد مبتلا مربوط به شهرستان طبس است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوت ناشی از ویروس کرونا در استان نداشتیم، افزود: تعداد فوت شدگان ناشی از ویروس کرونا در خراسان جنوبی همان ۴۵ نفر است.

مهدی زاده، غربالگری مرحله دوم این بیماری را ۴۱۶ هزار و ۹۶۰ نفر عنوان کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تاکنون در بیرجند ۲۰۵ نفر، طبس ۱۴۸ نفر، قاین ۶۳ نفر، زیرکوه ۴۴ نفر، فردوس ۲۶ نفر، سرایان ۳۶ نفر، بشرویه ۱۹ نفر، درمیان ۶۲ نفر، سربیشه ۷ نفر و نهبندان و خوسف هر کدام ۴ نفر به این بیماری مبتلا شدند.

شناسایی ۹۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان کرمانشاه

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی تعداد مبتلایان کرونا در استان کرمانشاه را ۲ هزار و ۴۴۱ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۸۵ نفر جان باخته اند.

مهدی محمدی افزود: از ۹۲ بیمار شناسایی شده در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲ مورد مربوط به شناسایی ۹۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان کرمانشاهبیماران بستری و ۸۰ مورد نیز مربوط به بیماران سرپایی است. از مجموع تعداد مبتلایان استان، ۶۴۷ نفر جزء بیماران بستری و یک هزار و ۷۹۴ نفر نیز جزء بیماران سرپایی هستند.

محمدی خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان کرمانشاه ۳ هزار و ۱۷۵ نفر در بیمارستان‌های استان بستری شده اند که از این تعداد دوهزار و ۹۲۱ نفر ترخیص شده و ۱۶۹ نفر نیز در حال حاضر بستری هستند. با انجام ۳۶۲ نمونه‌ی آزمایش شده در روز گذشته، تا کنون ۱۱ هزار و ۳۳۶ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در استان انجام شده است.

۷ بیمار به آمار مبتلایان به کرونا در زنجان افزوده شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۷ نفر به آمار مبتلایان به کرونا ویروس در استان زنجان افزوده شده است.

پرویز قزلباش با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۷ نفر به آمار مبتلایان به کرونا ویروس در استان زنجان افزوده شده است، گفت: در مجموع تاکنون تست کرونای هزار و ۸۴ نفر در استان بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی مثبت اعلام شده است.  از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۱۵ نفر در استان جان خود را از دست داده‌اند. از مجموع بیماران مبتلا به این ویروس در استان تا به امروز ۸۹۵ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

کیانوش جهانپور روز پنجشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن بیان کرد: از دیروز تا امروز ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی هزار و ۸۰۸ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۱۴ هزار و ۵۳۳ نفر رسید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار