تعدادی از اهالی روستای برخوردار بخش خاوه از توابع شهرستان دلفان در اعتراض به فعالیت پر خطر یک معدن شن و ماسه در کوهپایه گرین تجمع اعتراض آمیز انجام دادند.
کد خبر: ۸۵۹۵۲۵
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۴ 07 June 2020

طی روزهای گذشته تعدادی از اهالی روستای برخوردار بخش خاوه از توابع شهرستان دلفان در اعتراض به فعالیت یک معدن شن و ماسه که در کوهپایه گرین و نزدیکی این روستا است، تجمع اعتراض آمیز انجام دادند.

اعتراض کنندگان که اکثرشان تصاویر رهبر معظم انقلاب، سردار سلیمانی و رئیس قوه قضائیه را در دست داشتند خواستار توقف فعالیت این معدن شن و ماسه که در فاصله حدودا 2 کیلومتری روستای برخوردار است، شدند.

به گفته یکی از اهالی روستای برخوردار این معدن شن و ماسه که حدودا 11 سال فعالیت داشته است به دلیل انجام انفجارهای مهیب و تردد بیش از حد کامیون‌های آن در جاده روستا، مشکلاتی را برای اهالی این منطقه به وجود آورده است.

روز گذشته تجمع اهالی برخوردار با نوشتن طوماری به منظور ورود دستگاه قضائی به بررسی مطالبات آنها همراه بود.

آخرین تجمع که از دیروز آغاز شد و تا بامداد یکشنبه ادامه داشت با توجه به جلوگیری برخی اهالی از عبور کامیون‌های معدن با دخالت پلیس همراه شد تا مبادا نهایتا مشکل خاصی بوجود آید.

در ساعات پایانی شب گذشته تعدادی از اهالی این روستا بدنبال اعتراضات خود مسیر اصلی جاده نورآباد به نهاوند که در حاشیه روستای برخوردار قرار گرفته است را مسدود کردند که با دخالت پلیس پس از چند ساعت این مسیر بازگشایی شد.

گفته می‌شود پلیس تعدادی از افرادی را که بدنبال هنجار شکنی بوده‌اند دستگیر کرده است.

روستای برخوردار به عنوان مرکز بخش خاوه در کیلومتر 25 جاده نورآباد به نهاوند قرار دارد.

اهالی این منطقه پیش از این نیز چندین بار در اعتراض به فعالیت این معدن شن و ماسه تجمعات و اعتراضات مسالمت آمیز انجام داده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار