استاندار لرستان گفت: کار مرمت اضطراری قلعه فلک الافلاک پایان یافته است و در گام بعدی پیگیر استحکام بخشی اساسی قلعه می‌شویم.
کد خبر: ۸۵۹۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۶ 07 June 2020

سید موسی خادمی عصر امروز در بازدید از روند مرمت قلعه تاریخی فلک الافلاک خرم‌آباد اظهار داشت: برای استحکام بخشی اساسی قلعه فلک الافلاک این بنای ارزشمند تاریخی اعتبارات استانی محدود است و به طور یقین به تخصیص اعتبارات ملی نیاز داریم.

وی افزود: با توجه به استقرار قلعه فلک الافلاک بر روی صخره، کار استحکام بخشی این بنا امری تخصصی و دشوار بوده که هم اکنون به همت اداره کل میراث فرهنگی لرستان کار مطالعاتی آن در حال انجام است و با شروع پروژه‌ای کارشناسی شده کار اتصال و استحکام بنای قلعه فلک الافلاک بر روی صخره مذکور محقق شود.

استاندار لرستان به قدمت قلعه  تاریخی فلک الافلاک اشاره و عنوان کرد: این بنای تاریخی از گذشته ترک‌های جزیی داشته و متاسفانه بر اثر زلزله 5.1 ریشتری اردیبشهت ماه امسال نیز برخی از آثار تاریخی لرستان از جمله دو کنگره از قلعه فلک الافلاک دچار آسیب شد.

وی بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده کار مرمت اضطراری قلعه فلک الافلاک، این سازه ارزشمند در دستور کار قرار گرفت و از سوی استانداری برای مرمت اضطراری این قلعه سه میلیارد و 500 میلیون ریال اختصاص یافت.

خادمی تصریح کرد: با ارائه گزارش و پیگیری کارشناسان میراث فرهنگی، یک‌ شرکت تخصصی مرمت بناهای تاریخی، عهده دار مرمت اضطراری و دوخت و دوز ترک‌های ناشی از زلزله شد و خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده کار مرمت اضطراری قلعه فلک الافلاک پایان یافته و در گام بعدی پیگیر استحکام بخشی اساسی قلعه می‌شویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار