کد خبر: ۸۶۰۴۲۴
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶ 09 June 2020
دستگیری حفاران غیرمجاز در لرستان

خرم‌آباد - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی لرستان گفت: حفاران غیرمجاز در حال انجام حفاری در نزدیکی اثر تاریخی و ملی «امامزاده عسگری» واقع در تپه «مولا» بروجرد دستگیر شدند.

سرهنگ محمدرضا مرادیان روز سه شنبه به رسانه ها اعلام کرد: در راستای تعامل با یگان‌های انتظامی و بهره گیری از اشراف اطلاعاتی، در یک عملیات خاص انتظامی توسط پاسگاه انتظامی «والانجرد» شهرستان بروجرد سه نفر حفار غیر مجاز با هویت معلوم در حین ارتکاب جرم دستگیر شدند.

وی اظهار داشت: سارقان با استفاده از سه دستگاه فلزیاب به قصد تحصیل اشیا عتیقه در حال انجام حفاری در مجاورت اثر تاریخی و ملی «امامزاده عسگری» واقع در تپه «مولا» شهرستان بروجرد بودند که توسط نیروی انتظامی و با همکاری خادمان یگان حفاظت میراث فرهنگی به دام افتادند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با اشاره به اینکه از متهمان یک دستگاه فلزیاب پیشرفته و ۲ دستگاه فلزیاب دست ساز کشف و ضبط شد، افزود: پرونده قضائی این افراد به منظور سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بروجرد ارسال شده است.

سرهنگ مرادیان اضافه کرد: همکاری مؤثر با یگان‌های انتظامی، هدایت و همراهی آنان در راستای پیشگیری از جرایم حوزه میراث فرهنگی و همچنین تقدیر از فعالیت آنها در کشف و مقابله می‌تواند در جهت ارتقای عملکرد و فعالیت و بازدارندگی عمومی به تجاوز در این حوزه منجر شود.

وی بیان کرد: فرهنگ سازی زمان بر و بازدهی دیرتر دارد اما نباید از بحث اعتمادسازی و مشارکت اجتماعی غافل ماند بلکه باید همسو با برخوردهای قضایی و انتظامی پیگیری برای فرهنگ سازی در پیشگیری اجتماعی و مشارکت اجتماعی نیز صورت گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار