کد خبر: ۸۶۰۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷ 09 June 2020
‍ ‍ تصویب طرح بزرگ گردشگری سد "حوضیان" الیگودرز

خرم آباد - استاندار لرستان گفت: طرح گردشگری اطراف سد حوضیان الیگودرز در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران با حضور وزیر راه و شهرسازی به تصویب رسید.

به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان، سید موسی خادمی افزود: در صورت به بهره برداری رسیدن این طرح ، شاهد تحول عظیمی در توسعه استان و شهرستان الیگودرز خواهیم بود.
استاندار لرستان  یکی از اهداف کلان توسعه پایدار استان را تکیه بر بهره‌برداری از منابع طبیعی، آب، خاک، پوشش گیاهی و شرایط اقلیمی با محوریت کشاورزی و طبیعت‌گردی سازگار با محیط زیست عنوان کرد و افزود: یکی از این طرح‌های مهم در لرستان سد حوضیان الیگودرز است.

سد حوضیان از سدهای مخزنی با ظرفیت آبگیری ۳۰ میلیون متر مکعب بوده که در شهرستان الیگودرز احداث شده  و به عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های اقتصاد مقاومتی ،کلیدی و با اهمیت در برنامه‌های عملیاتی معرفی شده است.

همچنین در راستای تقویت و توسعه بخش گردشگری استان به عنوان یکی از محورهای سه‌گانه توسعه، طرح گردشگری سد حوضیان از دیگر پروژه‌های کلیدی و مهم در برنامه‌های عملیاتی است. 
این طرح شامل هتل، اقامتگاه بوم‌گردی، واحدهای پذیرایی، مجموعه تفریحات آبی، فروشگاه های صنایع دستی است که با توجه به آماده بودن زیرساخت‌ها و شرایط اقلیمی مناسب منطقه در دستور کار کارگروه گردشگری استان قرار گرفته است.

الیگودرز در شرق لرستان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار