کد خبر: ۸۶۹۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵ 30 June 2020

محمود ثمینی روز سه شنبه در جلسه ستاد شهرستانی مدیریت کرونا در سالن همایش های الغدیر فرمانداری سلسله، اظهار داشت: با آزادسازی فعالیت مشاغل و بازگشایی اماکن و تالارها ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، این امر برای مردم اینگونه تلقی شد که شرایط عادی شده است در حالی که اینگونه نیست.

وی با اشاره به آسیب شناسی های صورت گرفته و ارائه گزارش مسوولان شهرستان ها، افزود: آمارها نشان می دهد که مجددا شیوع بیماری در برخی شهرستان ها در حال افزایش است و این امر ناشی از برپایی اجتماعاتی همچون مراسمات عزاداری و شادی و پایبندی مردم به سنت هایی است که مناسب شرایط فعلی نیست.

ثمینی افزود: حضور در مراسمات عزاداری و تجمع گسترده مردم در مراسم هایی همچون تشییع و تدفین و ختم، روند ابتلا به بیماری را سرعت بخشیده و این زنگ خطر است.

وی ادامه داد: گرچه تالارها با ۵۰ درصد ظرفیت بازگشایی شده اند اما باید نظارت دقیقی بر نحوه فعالیت آنها و پایبندی به رعایت پروتکل های بهداشتی در آنها صورت بگیرد.

معاون سیاسی استاندار لرستان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری به استفاده از ماسک، عنوان کرد: این تاکیدات مقام معظم رهبری بیانگر اهمیت رعایت و پیشگیری برای عدم ابتلای افراد بیشتری از جامعه به این ویروس منحوس است.

وی افزود: باید این موضوع عادی سازی نشود اما فرهنگ سازی شود برای مردم که باید با رعایت پروتکل های بهداشتی و اقدامات پیشگیرانه با این ویروس زندگی کنند.

ثمینی افزود: اگر بر اثر عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی شیوع این ویروس به گونه ای پیش برود که آمار مبتلایان افزایش یابد، امکانات ما پاسخگوی نیاز بیماران کرونایی نخواهد بود و این بسیار خطرناک است.

وی با تاکید بر اینکه باید با مدیریت و برنامه ریزی فرآیند را کند کنیم تا به مسئله پیک بیماری در استان نرسیم، ادامه داد: باید ستاد مشارکت های اجتماعی و مردمی در استان کماکان به فعالیت های خود ادامه دهد و با جلب کمک های خیرین و مردم، امکانات مورد نیاز دانشگاه علوم پزشکی و حمایت از مردم کم برخوردار و کسانی که به واسطه تعطیلی مشاغل، آسیب دیده اند در دستور کار قرار داشته و این فعالیت ها را متوقف نکنیم.

معاون سیاسی استاندار لرستان با تاکید بر چابک سازی نیروهای خط مقدم مبارزه با بیماری و مشخص کردن جایگزین برای آنها، بیان کرد: تا کنترل و ریشه کنی بیماری راه درازی در پیش داریم و باید با روحیه مضاعف کار را دنبال کنیم.

وی با تاکید بر پرهیز مردم از حضور در مراسمات عزاداری و شادی، خاطرنشان کرد: این مسئله بسیار اهمیت دارد چرا که ثابت شده اگر مردم در تجمعات شرکت نکنند بخش قابل توجهی از پیشگیری میسر می شود.

ثمینی با تاکید بر رعایت پروتکل های بهاشتی و فاصله گذاری اجتماعی توسط اصناف، ادامه داد: شهرستان سلسله به دلیل اینکه جزو شهرستان های خوش آب و هوا و ییلاقی است، گردشگران بسیاری دارد که بعضا ممکن است از سایر استان های با وضعیت قرمز برای گردشگری به این شهرستان مراجعه نمایند بنابراین باید به شدت مراقبت شود تا وضعیت این شهرستان به حالت قرمز بازنگردد تا مجبور به اعمال تصمیمات سخت گیرانه کنترل باشیم.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار