دییرکل آموزش و پرورش لرستان با بیان این‌که ۳۰ درصد دانش‌آموزان لرستانی فاقد گوشی‌های هوشمند هستند، گفت: تمام دانش‌آموزان استان تحت پوشش تحصیلی قرار می‌گیرند و با شیوه‌های جایگزین حتماً خدمات آموزشی در دسترس دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۸۹۵۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲ 05 September 2020

دییرکل آموزش و پرورش لرستان با بیان این‌که ۳۰ درصد دانش‌آموزان لرستانی فاقد گوشی‌های هوشمند هستند، گفت: تمام دانش‌آموزان استان تحت پوشش تحصیلی قرار می‌گیرند و با شیوه‌های جایگزین حتماً خدمات آموزشی در دسترس دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

علیرضا نخعی، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان امروز، پانزدهم شهریور در آیین بازگشایی مدارس لرستان که به‌صورت نمادین در مدرسه شکوه خرم‎آباد برگزار شد، حضور مسئولین استان در آیین بازگشایی مدارس را نشان از اهمیت آغاز سال‌تحصیلی دانست و اظهار کرد: فراهم نمودن بستر این روز خجسته، نتیجه تلاش سه ماهه ستاد پروژه مهر با حضور همه همکاران و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته است.

وی افزود: امروز مدارس لرستان در پنج هزار مدرسه با حضور ۳۶۰ هزار دانش‌آموز طبق شرایط اعلام شده، بازگشایی می‌شود .

نخعی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی برای معلمان و ارتقای سواد مجازی آنان،بیان کرد: آن‌ها توانسته‌اند اطلاعات خود را بروز کرده و بستر را برای آغاز سال‌تحصیلی در شرایط پیش‌آمده فراهم کنند. 

وی با تاکید بر توجه به اولویت سلامت دانش‌آموزان در ارائه خدمات آموزشی، بیان کرد: مشارکت و هماهنگی بیش از پیش خانه و مدرسه در این شرایط، منتج به حصول موفقیت بیشتر در دستیابی به هدف مشترک این دو نهاد که تربیت آینده‌سازان میهن اسلامی است، خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان ادامه داد: در حال حاضر یک‌هزار و ۶۰۰ مدرسه که تاکنون تحت پوشش اینترنت نبوده‌اند متصل شدند و در این راستا اقدامات بسیار خوبی در استان شده است اما به‌لحاظ وسایل ارتباطی حدود ۳۰ درصد دانش آموزان فاقد گوشی‌های هوشمند هستند که در این زمینه هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد و تمام دانش‌آموزان استان تحت پوشش تحصیلی قرار می‌گیرند و با شیوه‌های جایگزین حتماً خدمات آموزشی در دسترس دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

نخعی گفت: خوشبختانه در لرستان مناطق دور دست کم جمعیت هستند و این کلاس‌ها را می‌توان حضوری برگزار کرد که در این راستا ضدعفونی روزانه مدارس، تحویل ماسک و مواد ضدعفونی کننده به مدارس با رعایت پُروتکل‌های بهداشتی در دستور کار قرار گرفته است.

وی اظهارکرد: به‌منظور بازگشایی مدارس سناریوهایی در نظر گرفته شده تا هیچ‌گونه مشکلی در روزهای آغاز سال‌تحصیلی پیش‌رو نباشد و به همین منظور در مناطق با شرایط قرمز کلاس‌ها به‌صورت غیرحضوری و در مناطق با شرایط زرد مدارس پُرجمعیت به گروه‌های کوچک تقسیم می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با بیان این‌که در مدارس با شرایط زرد نهایت تلاش خواهد شد تا با رعایت فاصله‌های لازم و کمترین جمعیت در کلاس‌های درس دانش‌آموزان با هیچ‌گونه مشکلی مواجه نشوند، ادامه داد: در مناطق سفید کلاس‌ها به‌صورت حضوری برگزار خواهد شد و رعایت مسائل بهداشتی بسیار مورد تاکید است.

وی با بیان این‌که تمام تدابیر لازم برای سلامت و کیفیت آموزشی دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است و آموزش و پرورش در نهایت آمادگی به استقبال آغاز سال‌تحصیلی می‌رود، اظهارکرد: خانواده‌ها مطمئن باشند در صورتی‌که خطری دانش‌آموزان را تهدید کند به هیچ‌وجه کلاس‌های حضوری برگزار نمی‌شود.

 

منبع/ایکنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار