به علت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی؛
آیت الله سعیدی از دست اندرکاران هیئات مذهبی استان به جهت رعایت دستور العمل‌های بهداشتی در ایام عزاداری حسینی قدردانی رد.
کد خبر: ۸۹۵۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۰ 05 September 2020

به گزارش تابناک قم، آیت الله سعیدی در آیین شکر گزاری اقامه عزای ماه محرم گفت: هیئات مذهبی و مردم، دستورات بهداشتی را تا حد بسیار بالایی رعایت کردند که جای تشکر و قدردانی دارد و ضروری است تا پایان ماه محرم به خوبی ادامه یابد

وی افزود: هر نوع عبادتی در اسلام، مشروط به مسلمان بودن فرد است به جز عزاداری امام حسین(ع) که هیچ قید و شرطی ندارد.

سرمست استاندار قم هم نظرات مدیران هیئات مذهبی را برای اجرای دستور العمل‌های بهداشتی موثر دانست و گفت: این دستور العمل‌ها در اکثر عزاداری‌ها به خوبی رعایت شد.

ذوالنوری نماینده قم در مجلس شورای اسلامی هم به توطئه دشمنان برای ایجاد رعب و وحشت در مردم برای خودداری از شرکت در مجالس عزاداری اشاره کرد و گفت: با وجود تبلیغات گسترده آنان در رسانه‌های بیگانه، ذره‌ای از شور حسینی مردم کم نشد بلکه مساوات و همدلی را نیز به عزاداری‌ها اضافه کردند.

وی افزود: برخی دیگر هم معتقد بودند که باید با توکل به خدا در مجالس شرکت کرد، اما هیئات با مدیریت درست خود سلامت مردم را حفظ کردند.

ذوالنوری از همه مدیران استان، آستانه مقدسه حضرت معصومه، و مدیران هیئات مذهبی تشکر و تصریح کرد: اگر چه بسیاری از افراد کار هیئتی را مساوی با بی نظمی می‌دانستند، اما هیئات نشان دادند که اینگونه نیست تا جایی که مقام معظم رهبری عزاداری‌های امسال را پدیده‌ای ماندگار توصیف کردند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امسال تصور بر این بود که با باز شدن پای اسرائیل به منطقه نا امنی در کشور ایجاد شود، اما هیچ گونه مشکلی ایجاد نشد.

مدیرکل صداوسیمای مرکز قم هم در این مراسم با تشکر از همه دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ای گفت: صدا و سیمای قم در ایام عزاداری حسینی، ۷۵۰۰دقیقه برنامه را بر روی آنتن شبکه‌های ملی و استانی پخش کرد.

لطفی نیاسر وظایف رسانه را برای عزاداری‌های امسال مهم توصیف کرد و گفت: آموزش آداب جدید عزاداری، تبیین شیوه‌های جدید عزاداری و پوشش حداکثری مراسمات را از جمله این وظایف برشمرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار