مسئول امور مجامع اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه با بیان اینکه اساسنامه هیأت فوتبال اجازه دخالت به کسی را نمی‌دهد، گفت: مجمع انتخابات هیأت فوتبال به زودی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۰۶۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵ 05 October 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کزمانشاه به نقل ازفارس،بنابر بر برنامه از پیش تعیین شده، مقرر شده که ۱۳ مهرماه سال جاری، انتخابات هیات فوتبال استان برگزار گردد. برگزاری این انتخابات همانند هر انتخابات دیگری چالش‌های خاص خودش را دارد. از این همین رو برخی با انتقاداتی خواهان شفافیت هرچه بیشتر در برگزاری انتخابات شده‌اند.

آن‌ها بر این باورند که عدم برگزاری انتخابات یا تاخیر در آن با هدفی خاصی و برای تعیین افراد مورد نظر، صورت می‌گیرد. این مسئله به حدی دارای اهمیت است که می‌تواند اعتبار ورزش استان را به چالش بکشد. از این رو به سراغ مسئول امور مجامع اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه رفتیم تا جزییات این انتخابات را از زبان او بشنویم.

«علیرضا صیدی» امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، در خصوص آخرین وضعیت برگزاری انتخابات هیأت فوتبال استان، اظهار داشت: اساسنامه هیأت‌های فوتبال با اساسنامه سایر هیأت‌های ورزشی تفاوت‌های زیادی دارد و کاندیداها قبل از احراز صلاحیت حراستی باید از لحاظ سوابق مدیریتی نیز احراز صلاحیت شوند.

وی با بیان اینکه روند برگزاری انتخابات هیأت فوتبال استان کرمانشاه از دو ماه قبل با توجه به زمان‌بندی مشخص و مورد نیاز انجام شده است، ادامه داد: برای کسب پست ریاست هیأت فوتبال استان ۱۳ نفر کاندیدا شدند که از بین آن‌ها چهار نفر نتوانستند مدارک مدیریت خود را ارائه کنند و هم اکنون ۹ نفر برای احراز صلاحیت فردی به حراست معرفی شده‌اند که پس از احراز صلاحیت انتخابات این هیأت در اولین فرصت برگزار خواهد شد.

*رئیس هیات استان کماکان به کارش ادامه می‌دهد

مسئول امور مجامع اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: بنا بر یکی از بندهای اساسنامه هیأت فوتبال در استان‌ها، رئیس هیأت فوتبال با همان عنوان رئیس تا برگزاری انتخابات به فعالیت خود ادامه خواهد و هیچ فردی به عنوان سرپرست برای این هیأت انتخاب نخواهد شد، بر همین اساس علی محبی کماکان رئیس هیأت فوتبال استان کرمانشاه را تا برگزاری انتخابات بر عهده خواهد داشت.

وی در پاسخ به این سئوال که نقش اداره کل ورزش و جوانان در این انتخابات چگونه خواهد بود، گفت: در روند برگزاری انتخابات و تاخیر در برگزاری این اداره نقش ناظر را ایفا خواهد کرد و در خصوص انتخاب رئیس جدید نیز این اداره کمافی سابق هیچگونه دخالتی در روند انتخابات نخواهد داشت.

*ماه دیگر انتخابات برگزار می‌شود

صیدی با بیان این مطلب که کمتر از یک ماه دیگر انتخابات هیأت فوتبال برگزار خواهد شد، گفت: با توجه به روند برگزاری انتخابات، به نظر می‌رسد حداکثر کمتر از یک ماه دیگر انتخابات این هیأت برگزار خواهد شد و با توجه به اساسنامه شفاف هیأت فوتبال اجازه دخالت به هیچ نهاد و ارگانی داده نمی‌شود.

این کارشناس اداره ورزش و جوانان استان کرمانشاه در خصوص سایر انتخابات پیش روی ورزش استان، گفت: مراحل برگزاری انتخابات هیأت هندبال استان با حضور سه کاندیدا به پایان رسیده و در طی هفته‌های آتی انتخابات این هیأت در آینده نزدیک برگزار خواهد شد، انتخابات هیأت هاکی در حال طی مراحل انتخاباتی خود است و به‌زودی انتخابات این هیأت نیز انجام خواهد شد.

وی در پاسخ به انتقاد به عدم فعالیت برخی هیأت‌های ورزشی در استان کرمانشاه، گفت: انتقادات وارد شده به برخی هیأت‌های ورزشی در خصوص عدم فعالیت و نبود عملکرد و یا نقل مکان رئیس هیأت این رشته‌های ورزشی کاملا صحیح است و اداره کل ورزش وجوانان سعی دارد با بررسی شرایط موجود شرایط ادامه فعالیت این هیأت ورزشی را فراهم کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار