حضرات آیات مراجع تقلید ناصر مکارم شیرازی،‌ لطف الله صافی گلپایگانی و حسین نوری همدانی با صدور پیام هایی جداگانه،‌ رحلت آیت الله حاج سید رضا فاضلیان از علمای همدان را تسلیت گفتند.
کد خبر: ۹۱۲۲۶۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱ 27 October 2020

در پیام آیت الله صافی گلپایگانی آمده است: رحلت عالم ربانی مرحوم آیت الله آقای حاج سید رضا فاضلیان رحمه الله علیه موجب تاثر و تاسف گردید.

پیام ادامه یافته است: روحانی وارسته‌ای که سالیان طولانی در شهرستان ملایر به ترویج و نشر معارف نورانی اهل بیت پرداخت و با خدمات صادقانه به مردم بخصوص محرومان، توشه بزرگی برای آخرت خود برداشت. آن عالم متقی و پارسا توانست با اخلاق خوب خود و با فضایل برجسته انسانی که داشت مردم را به مکتب نورانی اهل بیت راهنمایی نماید.

پیام حاکیست: فقدان این روحانی والامقام را به مردم شریف ملایر و همدان و بازماندگان محترم به‌ویژه آقازاده عالم و فاضل و داماد مکرم ایشان تسلیت گفته و از خداوند متعال مسالت دارم که آن مرحوم با اجداد طاهرینش علیهم السلام محشور گردد.

در پیام آیت الله مکارم شیرازی نیز آمده است: خبر رحلت عالم فرزانه حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج سید رضا فاضلیان موجب تأسف و تأثر گردید. ایشان که سالیان متمادی در سمت امامت جمعه مشغول هدایت مردم و تعظیم شعائر اسلامی بود، علاقه وافری به خاندان ولایت داشت و خدمات شایانی در این زمینه انجام داد.

پیام ادامه یافته است: این ضایعه اسفناک را به مردم شهرستان ملایر و حوزه علمیه و بیت ایشان تسلیت می‌گویم. خداوند روح او را غریق رحمت گرداند و به بازماندگان صبر و اجر فراوان عنایت فرماید.

در پیام آیت الله نوری همدانی نیز آمده است: ارتحال عالم ربانی مرحوم آیت الله اقای حاج سید رضا فاضلیان موجب تأسف و تأثر گردید.

در این پیام آمده است: آن مرحوم عمر با برکت خود را صرف ارشاد مردم و ترویج فرهنگ اهل‌بیت علیهم السلام نمود و وجودش مایه خیر و برکت برای آن منطقه محسوب می‌گردید و آثار فراوانی در این راه از خود بجای نهاد.

پیام حاکیست: بی شک خدمات ارزنده این عالم خدمتگزار خصوصا امامت جمعه ملایر، در پرونده اعمالش ثبت و ضبط گردیده است.

آیت الله سیدرضا فاضلیان از علمای وارسته استان همدان و امام جمعه سابق ملایر روز گذشته پس از تحمل یک دوره بیماری در سن ۹۲ سالگی دار فانی را وداع گفت.

به گزارش ایرنا؛ آیت الله فاضلیان در سال ۱۳۶۱ با حکم امام خمینی(ره) به‌ عنوان امام ‌جمعه ملایر منصوب‌ شد و پس از ۳۴ سال که عهده‌دار این مسوولیت بود، شهریور سال ۱۳۹۵ از این سمت کناره‌گیری کرد.

آیت الله سیدرضا فاضلیان سال ۱۳۰۷ هجری شمسی در محله شالبافان شهر همدان دیده به جهان گشود. جدّ پدری ایشان آقا سید محمود فاضل بود که سلسله جلیل القدر فاضلیان به ایشان منسوب است و جدّ مادری ایشان آقا سید علی رضوی که ایشان نیز از علمای زمان خود بود.

آیت الله فاضلیان جزوه­‌ها و رساله­‌هایی را همچون رساله فی الحجاب، رساله فی الربا، رساله فی التداخل الاسباب و المسببات و قاعده علیت تالیف کرده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار