با توجه به شیوع موج جدید کرونا، باید از برگزاری هر گونه تجمع در شهرستان چرام جلوگیری شود.
کد خبر: ۹۱۵۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰ 08 November 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، فرماندار شهرستان چرام در نشست اضطراری شورای سلامت، گفت: با توجه به شیوع موج جدید کرونا ویروس در استان و به تبع آن در شهرستان‌ها باید از برگزاری هر گونه تجمع در سطح شهرستان جلوگیری شود.

هادی فتاحی اصل با بیان اینکه برگزاری مراسم عزا و عروسی بیشترین عامل شیوع انتقال کرونا در شهرستان است، افزود: با توجه به اینکه ویروس کرونا از سطح جامعه به خانواده‌ها منتقل شده باید شیوه قرنطینه خانگی و روش‌های پیشگیری و مقابله با ویروس را به خانواده‌ها آموزش داد.

وی با بیان اینکه متاسفانه وضعیت بیماری کرونا در برخی از شهرستان‌های همجوار سیاه است، اضافه کرد: مدارس شهرستان چرام به مدت دو هفته تعطیل شوند و در صورت تشخیص ستاد کرونا این تعطیلی ممکن است ادامه یابد.

فتاحی اصل با بیان اینکه تمام اماکن ورزشی و مکان‌های گردشگری و تفریحی باید همچنان تعطیل باشند، افزود: گشت‌های نظارتی با توجه به رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی تا اطلاع ثانوی باید قهوه خانه‌ها و باغ‌هایی را که خارج از شهر به صورت شبانه فعالیت دارند در صورت فعالیت مجدد پلمپ نمایند.

وی با بیان اینکه همه آرامستان‌های شهرستان باید همچنان بسته باشند، افزود: دیوار کشی آرامستان شهر چرام باید سریعتر تکمیل و اجرای مراسم کفن و دفن باید با مجوز از شبکه بهداشت و حداکثر ۲۰ نفر و رعایت نکات بهداشتی انجام شود.
فتاحی اصل خواستار نظارت و محدودیت بیشتر بر برگزاری مراسم عروسی و جشن‌ها شد و گفت: با کسانی که سلامت عمومی جامعه را به خطر بیندازند مطابق قانون برخورد می‌شود.

وی افزود: یک تیم مشترک نظارتی با محوریت شبکه بهداشت در شهرستان تشکیل و بر اجرای همه مصوبات نظارت داشته و گزارش روزانه را به فرمانداری ارائه دهد.
سرپرست شبکه بهداشت درمان چرام در این نشست گفت: با توجه به اینکه شهرستان کهگیلویه در ۱۵ کیلومتری شهر چرام واقع شده و وضعیت آن بحرانی هست همه دستگاه‌های و نیرو‌های نظارتی و اجرایی برای اطلاع رسانی و ارائه آموزش‌های پیشگیرانه به جد باید پای کار باشند.

هدایت نیا به تجمع مردم و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی در امکان زیارتی و تفریحی اشاره کرد و خواهان تعطیلی کامل کافه باغها، باغ چشمه بلقیس، باغ عمران، مدارس، مدارس آموزشی علمی، زبانکده‌ها مکان‌های ورزشی، مساجد، مکان‌های پر تردد شد.
وی با اشاره به مراجعه مردم به مراکز درمانی چرام گفت:۷۰ درصد مراجعه کنندگان طبق صحبت‌های پزشک معالج دارای علائم کرونا هستند.

هدایت نیا افزود: در هفته اول آبان ماه ۴۰ درصد و در هفته دوم ۶۱ درصد نمونه‌ها که بین ۵۰ تا ۷۰ درصد نمونه‌ها مثبت بودند.
وی ضمن انتقاد از عملیاتی نشدن مصوبات نشست‌های شورای سلامت گفت: در جلسات گذشته مصوب شده بود که باغ عمران تعطیل شود، دیوارکشی آرامستان چرام توسط شهرداری انجام شود، اما متاسفانه هیچ کدام از مصوبات اجرا نشد.

هدایت نیا با بیان اینکه متاسفانه افراد قرنطینه‌ای در شهر وبازار می‌چرخند وسلامت عمومی را به خطر می‌اندازند گفت: باید مداخله صورت گیرد چرا که بیماری خانوادگی شده است.
وی با بیان اینکه باید برای برگزاری هر گونه مراسم عزا و عروسی مجوز اخذ شود، افزود: در چرام مراسم سوم وهفتم وچهلم و دعای خانگی هم برگزار می‌کنند و نباید همه مسائل را گردن حوزه بهداشت ودرمان بیندازند بلکه همه دستگاه‌ها ومردم همکاری کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار