مدیر گروه کنترل بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: این روزها شیوع بیماری ویروس کرونا خیلی زیاد شده، انگار این ویروس اجازه چرخش به ویروس آنفلوآنزا و سرماخوردگی را نمی‌دهد.
کد خبر: ۹۱۵۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶ 11 November 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،سارا شاه‌آبادی  در کرمانشاه، در خصوص همزمانی آنفلوآنزا و کرونا در فصل سرما، اظهار داشت: همه ساله در آغاز فصل پاییز و فصل زمستان شیوع بیماری آنفلوآنزا شایع بود که برخی‌ها در منزل و برخی‌ها در بیمارستان درمان می‌شدند.

وی ادامه داد: ولی چیزی که این روزها شایع است و نمی‌توان آن را انکار کرد بیماری ویروس کرونا است، در حال حاضر چرخه ویروس کرونا بالا رفته و انگار اجازه چرخش به ویروس آنفلوآنزا و سرماخوردگی را نمی‌دهد، بیش از ۹۰ درصد افراد که علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا را دارند با انجام تست بیماری کووید ۱۹ تشخیص داده می‌شود.

مدیر گروه کنترل بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: افراد با داشتن علائمی همچون تب، لرز، تنگی نفس، دردبدن و اختصاصا از دست دادن حس بویایی و چشایی خود را در منزل قرنطینه کنند و در صورتی که علائم تشدید یافت با مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته تست تشخیص کرونا بدهند.

شاه‌آبادی از بیمارانی که در قرنطینه ۱۴ روزه خانگی هستند خواست از مایعات و چای کمرنگ دارچینی استفاده کنند و افزود: توصیه می‌شود در این ایام بیماران از آب میوه طبیعی سیب و هویج استفاده کنند و از انگور، انار و شیر استفاده نکنند، چون شیر امکان دارد عوامل عفونت کرونا را بیشتر کند.

وی ادامه داد: کرونا را ساده نگیرید، قدرت انتقال ویروس بالا رفته کوچک‌ترین سهل‌انگاری امکان ابتلا را بالا می‌برد، میهمانی‌های خانوادگی، شب‌نشینی‌ها، دورهمی‌ها، مراسمان عزا و عروسی را تعطیل کنید، حتی‌المقدور از منزل بیرون نیاید و هنگام خروج حتما از ماسک استفاده کنند.

شاه‌آبادی در ادامه در خصوص فعالیت سامانه ۴۰۳۰، گفت: این سامانه یک سامانه مشاوره‌ای و اطلاع‌رسانی است که در مورد راه‌های کنترل و پیشگیری از کرونا و همچنین نحوه تشخیص و درمان آن اطلاعاتی را ارائه می‌دهد در ضمن کارشناسان مشاور تغذیه و سلامت روان از طریق این سامانه آماده پاسخگویی به سئوالات تغذیه‌ای و روانشناسی هستند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار