مدیر گروه طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: طب سنتی (آلوپاتی) در کنار درمان اصلی می‌تواند در کنترل بیماری کرونا کمک‌کننده باشد.
کد خبر: ۹۱۶۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۹ 12 November 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر مهدی صالحی متخصص طب سنتی، افزود: از ابتدای شیوع بیماری کرونا، ۹۰ طرح تحقیقاتی در کل کشور مجوز اخلاق گرفتند که از این میان ۱۶ مورد نتایج آن مشخص شده و وارد فاز اخذ مجوزهای لازم شدند و چهار داروی گیاهی نیز مجوزهای لازم را به خود اختصاص داده اند.
وی یادآورشد: ۴ دارو با عصاره های گیاهی خاص در کشور ایران موجب تقویت سیستم ایمنی و جلوگیری از تکثیر سلول های ویروسی می شود.
مدیر گروه طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: مردم باید آگاه باشند که تنها طب سنتی نمی‌تواند به عنوان درمان اصلی صورت بگیرد، بلکه طب سنتی در کنار طب رایج و دارویی اصلی، کمک کننده بوده و همچنین باید تمامی پروتکل های بهداشتی رعایت شوند.
وی ادامه داد: همواره در هر پاندمی از جمله پاندمی ویروس کرونا نقطه اول و اساسی پیشگیری از بیماری بوده و بعد از آن درمان به موقع حائز اهمیت است.
دکتر صالحی از تلاش ها، تحقیقات و پیگیری های جامعه طب سنتی کشور ایران قدردانی کرد وگفت: امیدمی رود طب سنتی در آینده بتواند گیاهان بیشتری را به منظور کمک در درمان انواع بیماری‌ها از جمله کرونا ویروس کشف شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار