محمد رضا کماسی در گفتگو با تابناک:
مسئول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سنقروکلیایی، از پرداخت تقریبی ۵ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان متضرر از کرونا خبر داد.
کد خبر: ۹۱۶۴۳۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ 14 November 2020

پرداخت تسهیلات ۵ میلیار ریالی به هنرمندان آسیب دیده از کرونا در شهرستان سنقروکلیایی

محمد رضا کماسی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد : طی مدت شش ماه سال جاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از طریق سامانه کارا با پرداخت تقریبی 5میلیارد ریال تسهیلات بانکی از مشاغل آسیب دیده اهالی فرهنگ، هنر و رسانه شهرستان حمایت کرده است.

وی افزود : وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری ادارات کل استان و شهرستانها به منظور جبران بخشی از خسارت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا برای هنرمندان تسهیلاتی با کارمزد ۱۲ درصد در نظر گرفت به طوری که افراد با مراجعه به سامانه کارا از این تسهیلات استفاده می‌کردند.

کماسی در ادامه گفت: این تسهیلات در سه سقف، ۱۶ میلیون تومانی برای کارفرمایان دارای کد کارگاهی، ۸ میلیون تومانی برای کارفرمایان خویش فرما و ۶ میلیون تومانی برای آزادکاران فاقد بیمه درنظر گرفته شده بود که در شهرستان سنقروکلیایی حدود 40 صنف مرتبط با فعالیتهای فرهنگ هنری و رسانه ای برای بهره مندی از این تسهیلات در این سامانه ثبت نام کردند و حدود 5 میلیارد ریال تسهیلات ویژه کرونا توسط بانک‌های عامل به آنها پرداخت شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به منظور حمایت از هنرمندان توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه دیگری نیز در دست اقدام است که متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار