جهانبخش حیدری در گفتگو با تابناک:
فرماندار اسلام آبادغرب گفت:از روز شنبه شهر به وضعیت عادی خود بازمیگردد و تعطیلی ها پایان می یابد.
کد خبر: ۹۱۶۴۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰ 14 November 2020

جهانبخش حیدری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد :به علت تعطیلات دو هفته ای در شهرستان مشکلات اقتصادی مختلفی برای اصناف به وجود آمد که این موضوع سبب لغو تعطیلی ها که قرار بودیک هفته ی دیگر و تا۲۶آبان ماه ادامه داشته باشد شد و با تصمیم استاندار کرمانشاه و اعضای ستاد مدیریت کرونای استان از روز شنبه۲۴ آبان تعطیلی ها لغو و بازار با رعایت پروتکل های بهداشتی بازگشایی می شود.

وی ادامه داد:به منظور جلوگیری از عدم رعایت موازین بهداشتی تیم های نظارتی را در سطح بازار افزایش خواهیم داد و شهروندان نیز برای کنترل بیماری ملزم به رعایت تمام پروتکل های بهداشتی هستند.

حیدری تصریح کرد:سه عامل موجب شیوع بیماری کرونا و تشدید آن شده است که اولین عامل برگزاری مراسمات سوگواری است که ما جهت جلوگیری از این مراسمات اقدام به بستن باغ رضوان و خیابان های منتهی به آن و همچنین در روستاها نیز با همکاری و هماهنگی بخشداران،دهیاران و شوراها این مراسمات به حداقل میزان خود برسد و یا برگزار نشوند و از مردم میخواهیم با ما همکاری کنند‌.

این مسئول برگزاری مراسمات عروسی و نیز مهمانی های خانوادگی را در شیوع بیماری کرونا بسیار تاثیرگذار دانست وگفت:پس از پایان ماه های محرم و صفر مجددا مراسمات عروسی برگزار شدند و ما از زوجینی که قصد شروع زندگی جدید خود را دارند انتظار داریم این مراسمات را تازمان بهبودشرایط مدتی به تاخیر بیاندازند و یا برگزار نکنند،همچنین بیش از۳۰درصد بیماری از طریق نشست و برخواست های خانوادگی بین اقوام و مهمانی ها شکل می گیرد و انتظار داریم خانواده ها مدتی اوضاع را مدیریت کنند تا با کمترین آسیب از این مقطع زمانی عبور کنیم؛اگر مردم این سه نکته را رعایت کنند در بهبود شرایط بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

حیدری عنوان کرد:با همکاری اداره صنعت و معدن،اتحادیه ها و اصناف فعال دربازار،تذکرات و تاکیدات لازم جهت رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک و موادضدعفونی کننده و سایر موارد به کسبه و بازاریان و مردم داده می شود تا کمترین مشکل را در حوزه ی بازار داشته باشیم.

فرماندار اسلام آبادغرب در پایان تاکید کرد:در چنین شرایطی که با آن مواجه هستیم هم باید جریان زندگی را ادامه دهیم و هم بیماری را با رعایت شیوه نامه های بهداشتی کنترل کنیم که کمترین آسیب بروز دهد. برای محقق شدن این امر،امروز بیش از هر زمانی به همکاری،فهم ،دانش و عقلانیت آحاد مختلف جامعه نیاز داریم تا از این بحران نیز به سلامت عبور کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار