نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت ناگزیر به اعمال محدودیت‌های ۲ هفته‌ای برای مقابه با کرونا است و مردم باید مسوولان را در اجرای موفق آن همراهی کنند.
کد خبر: ۹۱۷۵۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸ 18 November 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،شهریار حیدری  افزود: باتوجه به جهش ویروس کرونا و مشاهده ۲۷ نوع از این ویروس جهش یافته تنها راه مقابله با این بیماری رعایت موازین بهداشتی توسط مردم است.

وی اظهارداشت: مردم باید جلسات، شب نشینی ها، دورهمی ها و آیین های ختم، شادی و عروسی را تعطیل کنند تا بتوانیم شاهد قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا باشیم.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: اعمال محدودیت ها و منع تردد و تعطیلی جلسات و دورهمی ها نقش مهمی در کاهش ابتلای به کرونا دارد از این رو هر زمانی که ما شاهد اعمال محدودیت بودیم آمارها کاهش یافت و با لغو این محدودیت ها بازهم شاهد افزایش شمار مبتلایان بودیم.

حیدری گفت: از مردم می خواهیم در خانه های خود بمانند و موازین و اصول صحیح بهداشتی را در استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و تعطیلی دورهمی ها رعایت کنند.

او اضافه کرد: تنها راه مهار کرونا به دست مردم و رعایت اصول بهداشتی است و دولت تنها با ایجاد شرایط به خدمات اولیه به کرونایی ها در مراکز درمانی و آماده سازی زیرساخت های درمانی به بیمارستان ها و کادر درمان کمک می کند ولی واقعیت امر این است که تنها مردم هستند که می توانند به کاهش کرونا کمک کنند چون رعایت فاصله اجتماعی و اصول بهداشتی باید توسط مردم عملیاتی شود.

حیدری گفت: از مردم عاجزانه می خواهیم این موضوع را جدی بگیرند و بدانند اعمال محدودیت ها در راستای حفظ سلامت آن ها است و تصمیم ستاد ملی کرونا باید از سوی همه مردم عملیاتی شود.

از ابتدای اپیدمی تاکنون ۲۱ هزار و ۳۰۲ نفر با علایم کرونا در استان کرمانشاه بستری شدند و ۱۹ هزار و ۱۱۸ نفر هم پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شده اند.

هم اکنون هزار و ۶۸ بیمار مربوط به کرونا در مراکز درمانی استان کرمانشاه بستری هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار