هر وقت آماده باشد خودش خبر می‌دهد و خودش راهش را می‌گیرد و می‌آید. نیازی نیست بی وقت مزاحمش شوید!
کد خبر: ۹۱۹۳۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳ 26 November 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،هر نوزادی خودش می داند باید کِی پا به این دنیا بگذارد. وقتش که برسد قبل از همه مادر را خبر می کند و وقتی همه چیز مهیا شد پا به این دنیا می گذارد و در آغوش مادر آرام می گیرد، اما حالا دوره زمانه عوض شده! باید همه چیز باکلاس و لاکچری باشد، حتی تولد نوزادان!

این روزها به دنیا آمدن نوزادان دست خودشان نیست. حالا نخواهند هم به زور به دنیا می‌آورندشان تا فقط یک تاریخ تولد رُند و لاکچری داشته باشند!

هر چه به روز 99/09/09 نزدیک می شویم تقاضای مادران باردار و به اصطلاح پابه ماه برای به دنیا آوردن نوزادانشان در این روز بیشتر می شود، تا نوزاد به دنیا آمده فقط یک تاریخ تولد رُند داشته باشد، اما به چه قیمتی!

به قیمت اینکه این نوزادان معصوم و بی گناه ریه هاشان دچار مشکل شود، به قیمت اینکه مشکل تنفسی پیدا کنند، به قیمت اینکه برای ادامه حیات زیر دستگاه بروند، آن هم فقط برای یک تاریخ تولد لاکچری!

در کنار زایمان زودرس، مادران برای به دنیا آمدن نوزاد در یک روز خاص از روش سزارین استفاده می کنند. روشی که عوارض بسیاری هم برای جنین و هم برای مادر دارد و این امر خطرات یک تولد لاکچری را مضاعف می کند.

بچه خودش می داند کی به دنیا بیاید و نیاز به دخالت کسی ندارد و کسی حق ندارد زودتر از موعد نوزاد را به دنیا بیاورد. اینها را یک متخصص زنان و زایمان می گوید و ادامه می دهد: متاسفانه فرهنگ غلطی به اسم تولد لاکچری باب شده که خطرات جدی برای مادر و نوزاد به همراه دارد.

دکتر نجف زاده در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: برای به دنیا آمدن نوزاد در یک تاریخ رُند مانند 9/9/99 برخی مادران اقدام به انجام زایمان به روش سزارین می کنند تا نوزاد خود را زودتر از موعد و در این تاریخ به دنیا بیاورند که این کار بسیاری خطرناک و پُرعارضه است.

نجف زاده تصریح کرد: خطرات این روش به دو بخش تقسیم می شود، یکی مربوط به زایمان زودرس است و یکی هم مربوط به استفاده از روش سزارین برای این نوع زایمان.

وی افزود: مراحل رشد جنین باید تکمیل شود و بعد از تکمیل تمام مراحل، زمانی که موعدش فر ابرسد، دردهای زایمانی شروع شده و پس از مدت کوتاهی نوزاد به دنیا می آید، اما اینکه بخواهیم قبل از تکمیل این مراحل نوزاد را به دنیا بیاوریم، نوزاد به دنیا آمده نارس بوده و با مشکلات متعددی مواجه می شود.

نجف زاده تصریح کرد: از جمله مهم ترین این مشکلات، بحث مشکلات تنفسی نوزادان نارس است، چرا که ریه در مراحل پایانی تکمیل می شود و اگر نوزاد نارس به دنیا بیاید ریه های او کامل نیست و مشکلات تنفسی پیدا کرده و باید زیر دستگاه برود.

وی افزود: همچنین نوزادان نارس با خطر عفونت بیشتر مواجه بوده و بیشتر مبتلا به زردی می شوند.

این متخصص زنان و زایمان تصریح کرد: بخش دوم مشکل این نوع تولد، استفاده از روش سزارین است که یک نوع جراحی با خطرات خاص خود محسوب می شود.

وی تاکید کرد: در هیچ جای جهان، سزارین یک روش انتخابی برای زایمان نیست و تنها زمانی که جان مادر و جنین در خطر باشند از این روش استفاده می شود.

وی یادآور شد: این روش هم زمانی استفاده می شود که دردهای زایمانی مادر شروع شده و جنین آماده به دنیا آمدن است، نه اینکه در هر تاریخی که بخواهیم از این روش استفاده کرده و نوزاد را به دنیا بیاوریم.

نجف زاده خاطرنشان کرد: در زایمان طبیعی، اول سر نوزاد بیرون آمده و بعد کم کم ریه های نوزاد در معرض هوا قرار گرفته و کار خود را شروع می کنند، اما در سزارین به یکباره نوزاد در معرض هوا قرار گرفته و همین امر مشکلات تنفسی این نوزادان و ابتلا به عفونت را در آنها تشدید می کند.

وی افزود: استفاده از این روش برای مادر هم خطرات بسیاری دارد و خونریزی در این روش بیشتر بوده و بارداری های بعدی با مشکل مواجه می شود و احتمال ابتلا به عفونت بالا رفته و شیردهی نوزاد به دلیل داروهای مصرفی در این روش دچار اختلال می شود.

نجف زاده تصریح کرد: آغوز که همان شیر اول مادر است برای نوزاد و افزایش ایمنی بدن او حیاتی است، در روش سزارین که شیردهی اولیه مادر دچار اختلال شده، نوزاد نمی تواند بلافاصله از این وعده حیاتی استفاده کند.

این متخصص زنان و زایمان به شرایط "کرونایی" جامعه هم اشاره کرد و افزود: در این شرایط تولد لاکچری می تواند در کنار تمام خطرات و عوارض گفته شده، خطر ابتلا به کرونا را هم تشدید کند، چرا که مادر و نوزاد در این روش باید مدت طولانی تری در محیط بیمارستان بمانند که خطر آلودگی آنها را تشدید می کند.

وی در پایان از همه مادران خواست تا به خاطر داشتن یک "تاریخ تولد لاکچری" سلامت خود و نوزدانشان را به خطر نیندازند و اجازه بدهند نوزدان سروقت خود به دنیا بیایند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار