بدون شک استاندار نماینده عالی دولت در استان است و بدلیل قرار گرفتن در راس هرم مدیریت استان ،بایستی انتظارات در حوزه های متعدد مدیریتی را برآورده نماید ،اما معنای مسئولیت نبایستی اینگونه برداشت شود که می بایست ایشان پاسخگوی سوء مدیریت و بی برنامگی تمامی دستگاههای مسئول در استان باشند .
کد خبر: ۹۱۹۵۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۱ 27 November 2020

تابناک ایلام::امروز آخرین روز از اولین هفته محدودیت های اجتماعی یا همان مقابله هوشمند برای قطع زنجیره ابتلای به کرونا است ،طرحی که براساس آن تمامی مشاغل به جز مشاغل گروه اول در سراسر کشور تعطیل و در مناطق قرمز نیز ادارات با ظرفیت یک سوم کارکنان به فعالیت می پردازند .

آنطور که در خبرها هم آمد ؛رییس سازمان اداری و استخدامی کشور اعلام کرد: برای قطع زنجیره انتقال کرونا، هفته بعد همه ادارات تعطیل هستند. مگر کارمندانی که بنا به تشخیص بالاترین مقام دستگاه دولتی، باید در محل کار حاضر شوند.

اقدامات محدود کننده ای که در صورت اجرای بدون کم وکاست آن و همچنین برخورد بدون تسامح وتساهل با افرادی که از طریق زیرپا گذاشتن مقررات اعمالی برای خود و سایرین مشکل آفرین می شوند ،قطعا در پایان چهارده روز می توان آثار مطلوب آن بر روند شیوع کرونا ومرگ ومیرهای ناشی از آن در کشور را لمس کرد .

اما در طول هفته ابتدایی اجرای این محدودیت ها به رغم همکاری کسبه واصناف مختلف وتعطیلی مشاغل گروههای دو ،سه وچهار در سراسر استان ،برخی سوء مدیریت ها باعث شد تا انتقاداتی متوجه شیوه اعمال این محدودیت ها بشود . سوء مدیریت هایی از جنس همزمانی افزایش قیمت مرغ در بازار و همچنین توزیع مرغ قیمت دولتی در شهرهای مختلف که زمینه حضور مردم واجتماع آنان در مقابل مراکز توزیع را فراهم آورد.

اگرچه نمی توان بر بی برنامگی متولیان توزیع مرغ دولتی وزمان شناسی آنان چشم بست ،چرا که این رفتار تا حدودی توانست بر نتیجه موثر اجرای محدودیت ها سایه افکنده و طرح مهم مقابله هوشمند با شیوع کرونا را تحت شعاع قرار دهد ،اماانتقادات به این حوزه نیز بایستی بصورت هوشمند عاملین اصلی این بی برنامگی را هدف قرار دهند نه اینکه با بهره برداری های سوگیرانه وهدفمند به جای کمک به قرار گرفتن امور بر مدار تدبیر ،تنها اهداف سیاسی ومنافع فردی را دنبال نمود که قطعا تاثیری بر اصل موضوع نخواهد گذاشت واین مهمترین نشانه از انتقاداتی است که در پشت آن دلسوزی برای مردم وجود ندارد .

بدون شک استاندار نماینده عالی دولت در استان است و بدلیل قرار گرفتن در راس هرم مدیریت استان ،بایستی انتظارات در حوزه های متعدد مدیریتی را برآورده نماید ،اما از معنای مسئولیت نبایستی این نکته نادرست برداشت شود که ایشان باید پاسخگوی سوء مدیریت و بی برنامگی تمامی دستگاههای مسئول در استان باشند .

اگر بنا باشد استاندار ،پاسخگوی تمامی کاستی ها ،سوءمدیریت ها ،بی برنامگی مدیران دستگاههای گوناگون باشند ،اصولا چه نیازی به حضور مدیر در راس دستگاههای اجرایی متعدد استان وجود دارد؟! نمی شود حسن انجام ماموریت مدیران به نام آنها ثبت شود ،عکس یادگاری وژست مدیریت آن را مدیر دستگاه بگیرد ،اما چوب ناکار آمدی و ضعف مدیریت آن را استاندار بخورد !

اگر این روزها سوء مدیریت و بی برنامگی یک مدیر در توزیع خارج از ضابطه مرغ دولتی باعث شده تا از طریق تجمع مردم محدودیتهای دوهفته ای که استاندار مسئول اجرا ونظارت بر آن است ،این محدودیت ها تحت شعاع قرار بگیرند ،چرا باید به جای انتقاد به مدیران پدید آورنده چنین شرایط آسیب زایی ، استاندار را هدف تیر بی انصافی قرار داد؟!

وقتی که رفتاری  داد خود استاندار را نیز درآورده ودر جلسه امروز ستاد تنظیم بازارمدیران را خطاب قرار می دهند که با بی برنامگی باعث تجمع مردم در فروشگاهها نشوند ،یعنی پای مدیریت در نطقه دیگری لنگ می زند و منتقدین هم بایستی با هوشمندی همان نقطه را هدف قرار دهند تا بتوان سریعتر به نتیجه دلخواه که همان اصلاح امور است رسید ،موضوعی که فحوای انتقادات روزهای اخیر قابل استنباط نیست !

بنا نداریم از  سوء مدیریت ها و بی برنامگی های برخی دستگاههای اجرایی که در رفتار آنان اثری از زمان شناسی ومکان شناسی دیده نمی شود حمایت کنیم ،نمی خواهیم بگوییم استاندار کمال مطلق است ،اما انتقاد باید هوشمند ودر راستای اصلاح امور باشد ،نه بهانه ای برای نق زدن های بی حاصل و دستاویزی برای تخریب !نه اینکه به جای دیدن نیمه پر وخالی لیوان و درک شرایط ،لیوان را شکسته ؛هم از نعمت آب محروم شویم هم لیوان ! در نهایت هم خرده شیشه های آن خمیر مایه رفتارها شده ویا گاها به پاهای برهنه همان افراد آسیب رساند !قدری منصف باشیم !

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار