اما بررسی مواضع متزلزل معاون رییس جمهور در روز گذشته و نقض فاحش در اعلام تعطیلی هفته جاری ادارات دولتی در سراسر کشور و موضع شفاف ستادملی کرونا که از اساس چنین تصمیمی را رد نمودند نشان داد که باید در این مورد به استاندار ایلام حق داد.
کد خبر: ۹۱۹۷۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶ 28 November 2020

تابناک ایلام::روز گذشته معاون امور استخدامی رییس جمهور در گفتگویی تلویزیونی گفت :برای قطع زنجیره انتقال کرونا، هفته بعد همه ادارات تعطیل هستند. مگر کارمندانی که بنا به تشخیص بالاترین مقام دستگاه دولتی، باید در محل کار حاضر شوند.

همین موضوع باعث شد تا استاندار ایلام در جلسه فوق العاده قرار گاه کرونا اعلام کند که ادارات دولتی در شهر ستان های ایلام وچرداول بعنوان دو شهرستان دارای وضعیت قرمز کرونایی در هفته جاری تعطیل خواهند بود . اما دیری نپایید قاسم سلیمانی دشتکی بعلت ابهام وتناقض در سخنان معاون امور استخدامی رییس جمهوری ،تکلیف تعطیلی را به جلسه قبل از ظهر امروز ستاد ملی کرونا موکول نماید .

این موضع استاندار ایلام واعلام تعطیلی از سوی برخی استانداران نظیر استاندار کرمانشاه باعث شد تا انتقاداتی متوجه استاندار ایلام شود .تابناک ایلام هم در واکنش به این تصمیم نماینده عالی دولت در استان  نیز در مطلبی تحت عنوان "سه تصمیم متناقض در نصف روز و سردرگمی مردم :تعطیل است ، تعطیل نیست ،معلوم نیست ! از تصمیم استاندار ایلام به شدت انتقاد کرد.

اما بررسی مواضع متزلزل معاون رییس جمهور در روز گذشته و نقض فاحش در خبر تعطیلی هفته جاری ادارات دولتی در سراسر کشور و موضع شفاف ستادملی کرونا که از اساس چنین تصمیمی را رد نمودند نشان داد که باید در این مورد به استاندار ایلام حق داد.

اگرچه انتقاد از شیوه اجرای برخی تصمیمات در راستای اصلاح امور حق رسانه هاست ،اما در این مورد خاص باید گفت که قاسم سلیمانی دشتکی با درک درست ومنطقی از مواضع متناقض معاون امور استخدامی رییس جمهور ،منطقی ترین رویکرد را در پیش گرفت . چرا که رد شدن این تصمیم از سوی ستاد ملی کرونا نشان داد که آب از سرچشمه گل آلود است و نبایستی گناه دیگری را به حساب استاندار ایلام نوشت !

با وجود اینکه کماکان بر این موضوع خود در مطلب انتشار یافته مصر هستیم که مدیریت استان در صورت احساس وجود ابهام در مواضع حمشید انصاری نمی بایست زودهنگام به اعلام تعطیلی هفته جاری مبادرت می ورزید ،چرا که نقض فوری تصمیم پیشین حاوی پیام های منفی در خصوص مواضع مسئولین استانی بوده وبی اعنمادی وسردرگمی مردم را در پی خواهد داشت ،اما با این حال  رویکرد استاندار ایلام در خصوص واگذاری تکلیف به ستاد ملی کرونا را به حق دانسته ومی توان گفت در قیاس با دیگر استانداران ایشان منطقی ترین رویکرد را د رپیش گرفت .

چرا که با روشن شدن موضوع و رد اظهارات معاون امور استخدامی رییس جمهور در ستاد ملی کرونا ،استاندارانی همچون کرمانشاه بایستی در نیمه راه تصمیم خود را کان لم یکن اعلام نمایند . اتخاذ این تصمیم با واکنش منفی در بین افکار عمومی روبرو خواهد شد ،موضوعی که قبلا نیز در استان کردستان به دلیل اتخاذ تصمیماتی خارج از محور ستاد ملی کرونا مستوجب تذکر وابطال مصوبه استاندار آن استان در خصوص تعطیل نمودن چند شهرستان شد.

از اینرو لازم است مسئولین ارشد کشوری در مواجهه با اتفاقات و تصمیمات مهم قدری حساسیت و دقت نظر به خرج دهند وقبل از رسانه ای شدن آن با مدیران ارشد خود هماهنگی لازم را به عمل آورند ،چرا که اعلام چنین واضعی وابطال زود هنگام آن آسیب های جدی برای مدیریت عالی کشور به همراه خواهد داشت .

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار