از اینرو نباید در این گزاره شک کرد که عملیات تروریستی اخیر بمنظور وادار نمودن تندورهای کشور و تاثیر گذاری بر سیستم های امنیتی و نظامی به انتقام وحرکت به سمت قطعه بعدی پازل یعنی ایجاد درگیری نظامی در منطقه و قرار دادن دست بایدن در حنا  آنهم دردوران انتقال قدرت در ایالات متحده آمریکا طراحی واجرایی شده است .
کد خبر: ۹۲۰۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۲ 01 December 2020

تابناک ایلام علی اصغر اسدی ::پس از اقدام بزدلانه ترور یکی از دانشمندان برجسته هسته ای ودفاعی کشورمان در جمعه هفته گذشته ،تمامی شواهد حاکی از دست داشتن سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی در  این عملیاتی تروریستی بود. برخلاف انتظاری که از سیاسیون و چهره های برجسته سیاسی برخی جریانهای سیاسی کشور در محکومیت این عملیات مذبوحانه و حرکت به سمت انسجام ووحدت ملی برای قرار گرفتن در یک صف متحد برای برداشتن نقاب از روی چهره  این رژیم و نمایاندن چهره واقعی وکریه آن به جوامع بین المللی می رفت ، شاهد برخی رفتارهای عجیب ویقه گیری های سیاسی از سوی یک جریان پر هیاهو و مدعی در درون کشور بودیم .

رفتارهایی از جنس بهره برداری سیاسی و جناحی و اجرای شوآف ها سیاسی با هدف برتری جویی سیاسی بانگاه به انتخابات 1400 ،هجمه بر علیه مسئولین دولتی ،دستگاه دیپلماسی ،شورای امنیت ملی ومهمتر از همه ناکارآمد جلوه دادن ساختارهای امنیتی کشور که همگی در چارچوب یک عملیات روانی از سوی دشمن به منظور تکمیل قطعه های پازل این عملیاتی تروریستی قابل تحلیل وتفسیر است .

به دنبال تشدید لفاظی ها و اتهام زنی ها به دولت در فضای مجازی ورسانه ای ،بسیاری نیز بدون ارایه هر گونه مدرک وسند مستدلی ،مذاکرات برجامی را تسهیل کننده این عملیات تروریستی معرفی نمودند ،تاجایی که امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب کلیات اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها به زعم خود آخرین میخ ها را بر تابوت برجام ومذاکرات برجامی کوبیدند .

همانگونه که می دانیم ،برجام یک معاهده بین المللی بود که با اجماع و هماهنگی بخش های مختلف قدرت در نظام به امضاء رسید ،رفع تحریم های بین المللی ،خروج ایران از زیر فصل هفتم منشور سازمان ملل ،حذف تحریم های تسلیحاتی کشور ،به رسمیت شناختن حق هسته ای ایران از سوی مجامع بین المللی ودر یک پروسه چندساله حذف محدودیت های هسته ای ایران از جمله برجسته ترین امتیازاتی بود که با اجرای این معاهده نصیب کشور می شود.

اما برخی از چهره ها وفعالین سیاسی جویای قدرت در کشور که از همان ساعت اولیه امضاء برجام ،آن را مانعی جدی در مسیر رسیدن خود به قدرت قلمداد می کردند ،بنای خود را بر ناسازگاری با آن نهادند .موضوعی که البته همزمان در دستور کار محور عبری وعربی قرار گرفت و با روی کارآمد دونالد ترامپ و خروج وی از این معاهده بین المللی تکمیل شد .

اینک همزمان با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وپیروزی جو بایدن دمکرات در رقابت انتخاباتی با ترامپ ،زمزمه هایی دائر بر بازگشت آمریکا به برجام و رفع تحریم های اقتصادی این حوزه به گوش می رسد ،پیامی که به مذاق همان مخالفین پیشین یعنی جریان نئواصولگرا ،جمهوری خواهان ،نتانیاهو ،بن سلمان وبن زائد خوش نیامد و دراین مدت نیز از هیچ کوششی برای عملیاتی  نشدن این وعده انتخاباتی بایدن فروگذار نکرده اند .

بدیهی است با آغاز رسمی فعالیت بایدن در آمریکا واحتمال بازگشت دوباره تیم سیاست خارجی وی به محور دیپلماسی   وماحصل آن تعدیل تحریم های اقتصادی و گشایش در وضعیت معیشت مردم آن هم در عمر شش ماهه دولت تدبیر وامید، می تواند با تغییر نگاه افکار عمومی وامیدوار شدن آنان به صندوق های رای، ورق را به نفع جریان حامی دولت برگرداند.

بازگشت ورقی که می تواند در یک سو امیدهای جریان پیروز در انتخابات مجلس یازدهم را به یاس مبدل کرده و آرزوهای آنان برای سیطره بر دومین سنگر قدرت در نظام جمهوری اسلامی ایران را به یک رویا مبدل نماید .از سویی نیز یقینا گشایش در وضعیت اقتصادی ایران به  تغییر جدی در ساختارهای دفاعی کشور وتقویت محور مقاومت خواهد انجامید ،موضوعی که هرگز با استراتژی تبیین شده در منشورهای امنیتی رژیم صهیونیستی ودیگر رقبای عربی نظام همخوانی نخواهد داشت .

از اینرو نباید در این گزاره شک کرد که عملیات تروریستی اخیر بمنظورتحریک وادار نمودن جریان تندور کشور  و تاثیر گذاری بر سیستم های امنیتی و نظامی به اقدامات احساسی  وحرکت به سمت قطعه بعدی پازل یعنی ایجاد درگیری نظامی در منطقه و قرار دادن دست بایدن در حنا  آنهم دردوران انتقال قدرت در ایالات متحده آمریکا طراحی واجرایی شده است .

همانگونه که انتظار می رفت تا لحظه نگارش این یادداشت ،خوانش ها از این رویداد به نفع جریان عقلانیت و عقیم نمودن یک پروژه فوق امنیتی در کشور در جریان است . هر چند رژیم صهیونیستی با استفاده از اذناب مزدورش همچنان پیوست عملیات روانی خود از طریق درگیر نمودن نیروهای  درون ساختار نظام ،مقصر سازی از مسئولین ،تضعیف دستگاه امنیتی و تحریک جریان تندور برای عملیات نظامی انتقامجویانه و طرح ریزی خود برای عقیم سازی آثار پیروزی بایدن ،یعنی عدم مذاکره ومرگ دائمی برجام را دنبال می کند .

اگرچه  نیروهای نظامی وامنیتی کشور با راهبری منطقی و هدایت مدبرانه رهبری معظم انقلاب و خواندن دست دشمن در تله طرح های هدفمند دشمن گرفتار نخواهند شد ،اما بدیهی است که پروژه انتقام خون این دانشمند برجسته کشور نه در زمان ومکانی که دشمن به صورت هدفمند به دنبال تحمیل آن به مسئولین کشور است بلکه در مکان وزمانی که مسئولین نظامی وامنیتی کشور تعیین خواهند کرد به وقوع خواهد پیوست ،همان موضعی که اینک مطالبه رهبری انقلاب و دغدغه مندان کشور ونظام است .

از آنچاییکه مسیر علمی وصنعتی کشور در حوزه دفاعی و هسته ای در نقطه  تعالی وبدون بازگشتی قرار گرفته و با حذف فیزیکی دانشمندان فعال در این حوزه ،خللی در روند شتابان علمی کشور حاصل نخواهد شد ،بنابراین نمی توان این اقدام تروریستی را با هدف ایجاد وقفه در توسعه صنعت هسته ای و دفاعی کشور معنا کرد .

از اینرو چهره های موثر سیاسی ،نخبگان و ارکان قدرت با هر گرایشی ولو مخالفت جدی با دولت مستقر ،باید با خوانش درست این اقدام تروریستی و استخراج اهداف اصلی آن ،در مواضع ،رفتار واقدامات خود مسیری را دنبال ننمایند که در نهایت به تحقق اهداف طراحان این عملیات تروریستی منجر شود .

بی گمان تصویب شتابزده طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها  از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی برخلاف عنوان این طرح ،براساس آنچه که درکلیات این طرح آمده است ،نه تنها باعث اجماع برای بازگشت تحریمهای بین المللی علیه کشورمان خواهد شد ،بلکه به جای تامین اهداف این طرح یعنی اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها ،با بستن کورسوی امکان مذاکره برای احیای برجام وگشایش اقتصادی درکشور ،اهداف اصلی طراحان عملیات تروریستی یعنی ؛بستن منافذ گفتگو با دولت بایدن و تضعیف روزافزون کشور درحوزه های گوناگون را محقق خواهد کرد.

خاصه اینکه طراحان طرح شتابزده اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها ،گرچه با تزیین این طرح به عنوان لغو تحریم ها با هدف همراه نمودن افکار عمومی آن را ارایه وبه تصویب رسانیدند ،اما نباید در این گزاره شک کرد این طرح سیاسی در ماههای پایانی دولت روحانی  با هدف ایجاد مانع در مسیر دیپلماسی هسته ای دولت دوازدهم و  چشم انداز قدرت طراحی وبه تصویب رسیده است و در میان مدت آثار مخرب آن دامن طراحان را خواهد گرفت ،اگر چه نباید دراین بین مانعی بعنوان اصل 176قانون اساسی برای تایید آن از سوی شورای نگهبان را از قلم انداخت ،اگر اعضای شورای نگهبان بر خلاف رویه های پیشین خود، مصمم به اجرای قانون با ملحوظ دانستن منافع ملی کشور  باشند !

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار