مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند ادامه داد: گلخانه این مجتمع در دو فاز دو هکتاری اجرایی شده و فاز اول آن صد درصد مورد بهره‌برداری قرار گرفته و فاز دوم نیز ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
کد خبر: ۹۲۰۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰ 02 December 2020
به گزارش فارس کریم حاج باباعلی در نهاوند اظهار کرد: مجتمع خدمات کشاورزی و صنایع تبدیلی که توسط بخش خصوصی در حال اجراست از پیشرفت ۵۰ درصدی برخوردار بوده و با بهره برداری از آن برای ۳۰۰ نفر به طور مستقیم اشتغالزایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه این مجتمع در زمینی به مساحت ۵۰ هزار متر مربع جنب شهر صنعتی شهرستان با یکی از مدرن‌ترین سازه‌های دنیا در حال اجراست افزود: این مجتمع مربوط به علیرضا کاظمی و دارای بخش‌های گلخانه‌ای هیدروپونیک و صنایع تبدیلی و سردخانه ۱۰ هزار تنی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند ادامه داد: گلخانه این مجتمع در دو فاز دو هکتاری اجرایی شده و فاز اول آن صد درصد مورد بهره‌برداری قرار گرفته و فاز دوم نیز ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه گلخانه این مجتمع مجهزترین و تنها گلخانه هیدورپونیک استان است افزود: گلخانه هیدرویونیک در زمینی به مساحت ۵/۳ هکتار به صورت کاملا مجهز و با طراحی مدرن‌ترین سازه دنیا دارای سیستم مرکزی تنظیم دما با سرمایه ۱۶ میلیارد تومان احداث شده است.

حاج‌باباعلی افزود: در کنار مجتمع صنایع تبدیلی علاوه بر گلخانه هیدروپونیک یک واحد سردخانه ۱۰ هزار تنی مجهز به سیستم سورتینگ و بسته‌بندی مطابق با استاندارد جهانی و همچنین تولید کنسانتره و پوره میوه‌جات با ظرفیت تولید سالانه ۳۰ هزار تن در حال احداث است.

وی در رابطه با سرمایه‌گذاری این مجتمع گفت: برای احداث و اجرایی این مجتمع یکی از مجهزترین مجتمع‌های کشاورزی سطح استان است ۱۳۰ میلیارد تومان از محل بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده که در صورت بهره‌برداری از آن برای ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم ایجاد اشتغال می‌شود.

قابل ذکر است که شهرستان نهاوند یکی از قطب‌های اصلی کشاورزی استان همدان است که در زمینه تولید برخی از محصولات کشاورزی و باغی مقام اول استان را داراست.

نبود صنایع تبدیلی در این شهرستان باعث فروش محصولات تولیدی بخش کشاورزی به صورت غیر فراوری شده و در نتیجه خروج بخشی از سرمایه‌های این بخش از شهرستان است که در صورت ایجاد صنایع تبدیلی علاوه بر افزایش سود کشاورزان بخش اشتغال نیز رونق می‌گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار