طرح حاج قاسم سلیمانی با هدف قطع زنجیره ویروس کرونا از صبح امروز در بندرعباس آغاز شد و تا رسیدن به این برنامه ادامه می‌یابد.
کد خبر: ۹۲۰۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۲ 02 December 2020

معاون مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح از دیروز با حضور فرماندار و فرماندهی بسیج و رییس مرکز بهداشت بندرعباس در قرارگاه عملیاتی محله اسلام آباد بندرعباس آغاز شده است.

مسعود دادرس بیان داشت: این طرح  به مدت سه ماه ادامه می یابد و در قالب آن سه تیم عملیاتی، حمایتی و نظارتی تشکیل شده که فعالیت خود را در شهر بندرعباس آغاز کرده‌اند.

وی ادامه داد: این تیم‌ها که با همکاری بسیج و هلال احمر تشکیل شده اند شامل ۱۵۸ تیم مراقبتی، ۳۲۳ تیم نظارتی و ۴۹۷ تیم حمایتی در شهر بندرعباس در قالب ۴۱ قرارگاه فعالیت می‌کنند.

وی اضافه کرد: همچنین این طرح در همه روستاهای بندرعباس نیز اجرا می‌شود که برای همین منظور نزدیک به ۱۵۰ قرارگاه روستایی در سطح شهرستان تشکیل شده است.

مردم همکاری خوبی برای مهار کرونا دارند

فرماندار بندرعباس روز سه شنبه در خصوص طرح حاج قاسم سلیمانی گفته بود: مردم شهرستان بندرعباس همکاری و همراهی خوبی در رعایت پروتکل های بهداشتی، بکارگیری ماسک و برپا نکردن اجتماع‌های خانوادگی تا این لحظه داشته‌اند.

عزیزاله کٌناری ادامه داد: طرح حاج قاسم سلیمانی به کمک سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان، مرکز بهداشت و درمان شهرستان بندرعباس، هلال احمر و گروه‌های مردم نهاد با هدف شناسایی افراد آسیب پذیر در محلات و شناسایی افرادی که تست آنها مثبت شده آغاز شده است.

وی ادامه داد: لازم است مردم از خروج غیر ضروری از منزل خودداری کرده و در صورت ضرورت خروج از منزل همچنان از ماسک استفاده کنند تا از شیوع بیشتر بیماری جلوگیری شود.

فرماندار بندرعباس عنوان کرد: جا دارد از گروههای مردم نهادی که بازرسی ستاد کرونا شهرستان را بر عهده دارند شامل بانوان خانه دار، روحانیان، بسیجیان، ورزشکاران، پایگاه‌های محله‌ای که کمک و همراهی دارند تشکر و قدردانی کنم.

برگزار کنندگان تجمع‌ها در رسانه‌ها به مردم معرفی می‌شوند

کناری تصریح کرد: شهروندان همچنان از برگزاری مراسم‌های عروسی خودداری کرده و در صورت مشاهده برگزاری مراسم عروسی و هر مراسم دیگری که منجر به اجتماع شود صاحبان مراسم را امر به مراجع قضایی معرفی کنند.

وی بیان داشت: این افراد بی توجه به سلامت دیگران را از طریق رسانه‌ها معرفی خواهیم کرد تا مردم آنان را بشناسند.

فرمانده بسیج مستضعفان ۲۹ آبان در دیدار با نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفته بود: براساس تفاهم نامه وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی با بسیج، کنترل کرونا توسط این سازمان در سه استان آغاز شده و آمادگی انجام اجرای آن در هرمزگان هم وجود دارد که استقبال حجت الاسلام و المسملین محمد عبادی زاده را در پی داشت.

براساس گفته‌های سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی، این طرح باید چهار ماه تداوم داشته باشد که در ماه اول شاخص ابتلا افقی شده و در ماه‌های بعدی کاهشی می‌شود و سپس می‌توان برای ریشه‌کنی بیماری کرونا گام برداشت.

به گفته وی، برای اجرای طرح در هر استان باید قرارگاه‌هایی متشکل از مسوولان شکل گرفته و در شهرستان‌ها و کلان‌شهرها نیز این قرارگاه‌ها تشکیل و به صورت متمرکز از تهران پشتیبانی می‌شود، براساس استراتژی این طرح بیماران بدون علامت و کم علامت شناسایی و در هشت یا ۹ دسته گروه‌بندی شده و از سایر افراد جدا می‌شوند و برای هر ۲۵ هزار نفر جمعیت باید یک گروه اختصاص داده شود و شناسایی افراد به صورت محله محور انجام شود.

رییس سازمان بسیج مستضعفین بیان داشت: برای جداسازی می‌توان از ظرفیت مهمانسراها، مهمانپذیرها و مدرسه‌ها و سایر امکان استفاده کرد تا این افراد در مدت طی شدن روند بیماری تا سلامت از سایرین جدا باشند.

سردار سلیمانی افزود: اگر افرادی نیز نیاز به درمان داشته باشند به مراکز بیمارستانی منتقل می‌شوند و به گروهی متشکل از یک پزشک، تعدادی پرستار و تعدادی بهورز نیاز است و امید می‌رود اگر ۱۵ روز این کار انجام شود اثرهای مثبتی در توقف روند رشد ابتلای افراد به بیماری را شاهد خواهیم شویم و در هر روز ۱۰۰ هزار بیمار باید شناسایی و ایزوله شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار