روحانی در جلسه هیات دولت
روحانی تصریح کرد: گمانه‌زنی‌هایی که ممکن است در رسانه‌ها مطرح شود که عدم حضور من در مجلس به خاطر مصوبه دیروز مجلس شورای اسلامی است که البته با آن مصوبه دولت موافقت ندارد و آن را مضر می‌داند برای روند فعالیت‌های دیپلماتیک، امّا نرفتن به مجلس صرفاً به دلیل پروتکل‌های بهداشتی بوده، نه مساله‌ای دیگر.
کد خبر: ۹۲۰۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲ 02 December 2020

روحانی: مصوبه دیروز مجلس را مضر می‌دانم، امّا نرفتنم به مجلس به خاطر رعایت پروتکل‌ها بود

رئیس‌جمهور گفت: گمانه‌زنی‌هایی ممکن است در رسانه‌ها مطرح شود، مبنی بر این که عدم حضور من در مجلس به خاطر مصوبه دیروز مجلس است ـ که البته دولت با آن مصوبه موافقت ندارد و آن را برای روند فعالیت‌های دیپلماتیک مضر می‌داند؛ اما نرفتن به مجلس صرفاً به دلیل پروتکل‌های بهداشتی بوده نه مساله‌ای دیگر.

به گزارش تابناک سمنان حجت الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهوری، صبح امروز (چهارشنبه ۱۲ آذر) در جلسه هیأت دولت با اشاره به تقدیم لایحه بودجه ۱۴۰۰ به مجلس و عدم حضور خود در صحن علنی مجلس گفت: بسیار علاقه مند بودم که طبق سال‌های گذشته، سخنان امروزم خطاب به مردم و نمایندگان مجلس در صحن علنی مجلس ایراد می‌شد.

شرعا و قانونا باید مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا را رعایت کنیم

وی افزود: عدم حضور من در مجلس، صرفاً به خاطر دستورهای ستاد ملی مبارزه با کروناست و همه وظیفه داریم به عنوان وظیفه قانونی و شرعی، مصوبات این ستاد را پیاده کنیم.

روحانی تصریح کرد: روحانی تصریح کرد: گمانه‌زنی‌هایی که ممکن است در رسانه‌ها مطرح شود که عدم حضور من در مجلس به خاطر مصوبه دیروز مجلس شورای اسلامی است که البته با آن مصوبه دولت موافقت ندارد و آن را مضر می‌داند برای روند فعالیت‌های دیپلماتیک، امّا نرفتن به مجلس صرفاً به دلیل پروتکل‌های بهداشتی بوده، نه مساله‌ای دیگر.

۱۴۰۰ سال مهمی است

رئیس‌جمهور با بیان اینکه بودجه سال آینده اهمیت خاصی دارد، گفت: سال ۱۴۰۰ از جهاتی ممتاز و حائز اهمیت است. اولاً سال پایانی قرن هست و قرن چهاردهم پایان می‌پذیرد و در آستانه ورود به قرن جدید خواهیم بود. از طرفی دیگر، این بودجه در زمانی به مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌شود که ما احساس می‌کنیم شرایط سال آینده با دهه‌ای که گذشت، از آغاز سال ۹۰ تا امروز، کمی متفاوت خواهد بود.

روحانی ادامه داد: دشمنان ما همه توان خودشان را برای فشار به مردم و تسلیم شدن مردم در این دهه به ‌ویژه در سه سال اخیر یعنی سال‌های ۹۷ و ۹۸ و ۹۹ به ‌کار گرفتند و تحریم را تبدیل به یک جنگ تمام عیار اقتصادی کردند.

هر دولتی در آمریکا روی کار می‌آمد مجبور به تسلیم شدن در برابر ملت ایران بود

رئیس جمهور در عین حال گفت: ما فکر می‌کنیم با شکست این جنگ و فشار حداکثری، شرایط در سال آینده شرایط متفاوتی خواهد بود؛ نه ‌تنها به خاطر اینکه ترامپ با سیاست‌های غلطش نسبت به ایران و جهان شکست خورد، بلکه هر دولتی در آمریکا روی کار می‌آمد، ناچار بود به خاطر شکست جنگ اقتصادی و فشار حداکثری در برابر ملّت ایران سر تسلیم فرود بیاورد.

وی افزود: دولت ما در شرایطی در سال ۹۲ کار خودش را آغاز کرد که برای اولین بار پس از جنگ تحمیلی شرایط رکود تورمی عمیقی را در کشورمان شاهد بودیم. با تورم بیش از ۳۴ درصدی و با رشد اقتصادی منهای ۷/۷ که یک شرایط رکود توام با تورم آن هم به این صورت، برای اولین بار بود که بعد از جنگ تحمیلی دولت چنین شرایطی را تحویل می‌گرفت و کار خودش را آغاز می‌کرد.

دفاع روحانی از عملکرد اقتصادی‌اش

روحانی ادامه داد: دولت در تلاش شش ماهه اول کار خودش و با ورود به سال ۹۳ در هر دو مساله؛ یعنی هم تورم و هم در مساله رکود، تغییرات اساسی را ایجاد کرد. در زمینه تورم در همان سال ۹۳ ما به تورم ۱۵/۶ رسیدیم، یعنی تورم را از آن رشد بی‌سابقه‌اش مهار کردیم و همزمان در سال ۹۳ به رشد اقتصادی رسیدیم.؛ یعنی شرایطی که ما در سال ۹۱ و ۹۲ داشتیم، در سال ۹۳ کاملاً تغییر کرد و رشد اقتصادی ۳/۲ شد.

وی با اشاره به سقوط شدید قیمت نفت در نیمه دوم سال ۹۳ گفت: در این شرایط، ما توانستیم اداره کشور را بدون اینکه تکانه اقتصادی در جامعه ایجاد شود اداره کنیم و در عین حال مذاکرات هسته‌ای را در سال ۹۳ و ۹۴ ادامه دهیم. در سال ۹۴ که به توافق هسته‌ای دست پیدا کردیم، گشایش‌های بسیار مهمی در کشور ایجاد شد و اقتصاد شرایط جدیدی را پیدا کرد. در این شرایط بود که توانستیم فاز‌های مختلف پارس جنوبی را به افتتاح برسانیم. در این شرایط بود که توانستیم پتروشیمی‌های متنوع را تکمیل کنیم و به افتتاح برسانیم. ستاره خلیج فارس را در چنین شرایطی توانستیم افتتاح کنیم.

سال ۹۵ ایران بالاترین رشد اقتصادی در جهان را داشت

روحانی تصریح کرد: شرایط اقتصادی کشور به طور کلی در پایان ۹۴ و ۹۵ به کلی عوض شد تا جایی که در سال ۹۵ بالاترین رشد اقتصادی جهان از آنِ ایران بود.

رئیس جمهور در ادامه گفت: ایران در سال ۹۵ با چهارده و نیم درصد بالاترین رشد اقتصادی جهان را داشت و با تک رقمی شدن تورم از اواخر سال ۹۴، سال ۹۵ و سال ۹۶ و حتی در ماه‌های اولیه سال ۹۷ هم تورم ما تک رقمی بود که جنگ اقتصادی آغاز شده بود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تابناک 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار