معاون علوم پزشکی استان زنجان:
معاون علوم‌پزشکی استان زنجان با بیان اینکه ۱۰ هزار عدد کیت تشخیص سریع کرونا وارد استان زنجان شده است، گفت: انجام تست تشخیص سریع کرونا در همه شهرستان‌های تابعه استان آغاز شده است.
کد خبر: ۹۲۰۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۰ 02 December 2020

 محمدرضا صائینی بعد از ظهر چهارشنبه در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه ۱۰ هزار عدد کیت تشخیص سریع کرونا، وارد شده است، گفت: انجام تست تشخیص سریع کرونا در همه شهرستان‌های تابعه استان آغاز شده و در کنار آن تست PCR نیز از بیماران مبتلا و مشکوک به کرونا گرفته می‌شود.

وی افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون هیچ محدودیتی در انجام تست کرونا در استان زنجان در استان وجود نداشته و همه تست ها با تجرویز پزشک صورت گرفته است.

صائینی ادامه داد: موارد بستری و سرپایی بیماران کرونایی در استان به صورت قطره‌چکانی در حال کاهش بوده، به طوری که اکنون متوسط بستری روزانه و میزان مراجعات سرپایی به مراکز ۱۶ ساعته سرپایی نسبت به هفته‌های گذشته کاهش پیدا کرده است.

صائینی در خصوص وضعیت شیوع کرونا و رنگ‌بندی شهرستان‌های استان زنجان، گفت: شهرستان ایجرود در زنگ زرد و سایر شهرستان‌های استان از جمله زنجان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند، گفتنی است به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر، وضعیت رنگ‌بندی بیماری کرونا در شهرستان‌ها تعیین می‌شود.

صائینی افزود: از شنبه هفته آتی در شهرهای نارنجی تنها مشاغل ۱ و ۲ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجاز به فعالیت هستند و مشاغل ۳ و ۴ نمی‌توانند فعالیت داشته باشند.

وی با بیان اینکه دادگستری زنجان با دانشگاه علوم‌پزشکی استان، با افراد و اصنافی که واحدهای صنفی که را رعایت نمی کنند برخورد قانونی می کنند، گفت: ارائه خدمات به افراد بدون ماسک، فروشندگانی که هنگام ارائه خدمت از ماسک استفاده نمی‌کنند، کسانی که نسبت به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و پروتکل‌های بهداشتی بی‌تفاوت هستند، برخوردهای قانونی لازم انجام می‌شود.

معاون علوم پزشکی استان زنجان با تاکید بر لزوم افزایش میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی در استان، گفت: شهروندان زنجانی باید توجه جدی به رعایت دستورالعمل های بهداشتی داشته باشند و از حضور در تجمعات و دورههمی ها پرهیز کرده و استفاده از مالشک را به عنوان یک اصل مهم در پیشگیری از کرونا مورد توجه جدی قرار دهند.

صائینی در ادامه با بیان اینکه ۸۵ درصد افراد آسیب‌دیده و فوت شده کرونا، سالمندان هستند، افزود: خانواده ها توجه جدی به سلامت سالمندان داشته و این افراد از تردد غیر ضرور در بین از منزل خودداری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار