رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه، از افزایش ۶۹ درصدی بودجه جاری سال آینده این استان خبر داد و گفت: وضعیت بودجه استان در سال ۱۴۰۰ به لحاظ جمعیتی قدری بیشتر است.
کد خبر: ۹۲۳۷۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸ 13 December 2020

به گزارش خبرگزاری  تابناک کرمانشاه به نقل از فارس، حبیب‌الله وفایی امروز در جمع اصحاب رسانه، اظهار داشت: در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ سهم اعتبارات استان یک‌هزار و ۳۸۰ میلیارد تومان بوده که لایحه آن تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است.

وی رشد اعتباری استان طی سال آینده در مقایسه با سال ۹۹ که ۸۲۰ میلیارد تومان بوده را ۶۹ درصد اعلام کرد و ادامه داد: به لحاظ جدول کرمانشاه، در میانه‌ها روبه بالای جدول واقع شده که اعتبارات درج شده در لایحه برای استان براساس جمعیت، قدری بیشتر است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه با اشاره به اعتبارات توازن استان در لایحه، تصریح کرد: بخش عمده‌ای از این اعتبار یعنی نزدیک به ۹۰۰ میلیارد تومان مربوط به اعتباراتی توازن (قانون استفاده متوازن از امکانات) در لایحه پیش‌بینی شده است.

وفایی اضافه کرد: براساس قانون متوازن برای عقب‌ماندگی‌های تمام شهرستان‌ها با توجه به میانگین کشوری اعتباراتی در نظر گرفته می‌شود که در قانون آمده باید هر سال ۱۰ درصد این سطح عقب ماندگی جبران شود که در سال آینده، ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار توازن است که برای رفع عقب ماندگی‌ها شهرستان‌های استان هزینه می‌شود

وی اشاره‌ای هم به بحث پرداخت حقوق کارکنان دولت در لایحه بودجه داشت و گفت:، چون جمعیت قابل توجهی حقوق ثابت‌بگیر هستند و نمی‌توانند متناسب با تورم و افزایش قیمت‌ها جبران کنند دولت در سال ۱۴۰۰ حداقل افزایش ۲۵ درصد را برای کارکنان شاغل و بازنشسته در نظر گرفته که در صورت قانون شده از فروردین ماه آینده عملیاتی می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار