فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: ۲۳ هزار و ۹۱۳ خانوار با جمعیت ۸۹ هزار و ۱۶۸ تن در این شهرستان غربالگری کرونا شدند.
کد خبر: ۹۲۳۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴ 13 December 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک  کرمانشاه به نقل از  ایرنا،محبت جمالی نیا افزود: همچنین یک هزار و ۵۷۱ بسته معیشتی نیز با اجرای طرح شهید سلیمانی و اقدام های حمایتی بین خانواده‌های نیازمند توزیع شده است.

او گفت: از ابتدای همه گیری ویروس کرونا در سرپل ذهاب تاکنون از مجموع سه هزار و ۱۳۰ مورد نمونه گیری انجام شده از افراد دارای علایم ویروس کرونا، آزمایش پی سی آر یک هزار و ۵۷۲ تن مثبت بوده که ۴۷۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان و مراکز درمانی بستری و تحت مراقبت قرار گرفتند.

نماینده عالی دولت در سرپل ذهاب اظهارداشت: متاسفانه از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در سرپل ذهاب ۶۷ نفر فوت کردند و هم اکنون نیز هشت تن در بیمارستان بستری و تحت مراقبت قرار دارند.

وی ادامه داد: ۵۵ پایگاه بسیج به استعداد ۱۶۵ نفر از بسیجیان و ۹ تیم از جمعیت هلال احمر و ۶ تیم نظارتی در طرح شهید سلیمانی پای کار آمدند و علاوه بر آموزش‌های لازم به خانوارها به صورت محله محور با شعار هرخانه یک پایگاه مراقبت به شناسایی افراد بیمار و ارایه آموزش‌های لازم و خدمات مراقبتی و حمایتی و درمانی از آنها مشغول هستند.

وی گفت: با توجه به نارنجی بودن وضعیت شهرستان سرپل ذهاب از نظر ابتلا به ویروس کرونا تمامی مشاغل گروه یک و ۲ فعال هستند و مشاغل گروه سه و چهار تعطیل و برگزاری هرگونه تجمع و آیین های عزا و شادی نیز ممنوع است.

جمالی نیا با قدردانی از مشارکت مردم، اصناف و بازاریان در همکاری با ستاد کرونا در مدت اجرای محدودیت های کرونایی که پنجمین هفته خود را در سرپل ذهاب سپری می کند، افزود: همچنین منع تردد تردد پلاک های غیربومی در شهرستان ادامه دارد و خودرو هایی که از قانون سرپیچی کنند اعمال قانون و جریمه خواهند شد.

وی ادامه داد: از مردم می خواهیم با توجه به در پیش بودن شب یلدا، همچون تعطیلات گذشته ما را یاری کنند و از مهمانی دادن و مهمانی رفتن در این شب پرهیز کنند.

او با بیان اینکه با همکاری دهیاران و مردم روستاها و اطلاع رسانی و آگاهی بخشی رسانه ها توانسته ایم موج سوم کرونا را کنترل کنیم و اکنون شاهد کاهش بیماری کووید ۱۹ در شهرستان باشیم خواستار تداوم همکاری مردم در این خصوص شد.

وی اضافه کرد: یک فرد مبتلا به ویروس کرونا در یک جمع خانوادگی باعث ابتلای تمامی افراد به این ویروس شده و از این رو از مردم می خواهیم تعارفات را کنار بگذارند و هرگونه مراسم و مهمانی را به بعد از شکست کرونا موکول کنند.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار تن جمعیت دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار